וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית שהשתלטה על התחבורה השיתופית בברלין

עודכן לאחרונה: 18.1.2023 / 16:14

"גוטו" רוכשת את המתחרה הגדולה בגרמניה - חברת הקטנועים השיתופיים "פליקס" ומבססת את מעמדה באחד השווקים הצומחים באירופה/ החברה תצרף לשורותיה 1,500 קטנועים חשמליים שיתופיים וקרוב ל-200 אלף מנויים, ובכך תגדיל את מספר מנוייה בגרמניה ל-600 אלף

גיל לייזר מנכ"ל גו טו גלובאל. יחצ,
גיל לייזר, מנכ"ל גוטו. כלי רכב שיתופיים בישראל, גרמניה וספרד/יחצ

חברת GoTo, חברה מובילה במהפכת התחבורה השיתופית בארץ ובעולם, מודיעה על השלמת העסקה לרכישת 100% ממניות Felyx, חברה לקטנועים שיתופיים בגרמניה.

באמצעות עסקה זו, שמבוצעת בדרך של רכישת חוב בגובה 2.6 מיליון יורו, רוכשת GoTo את המתחרה המשמעותי ביותר שלה כיום בגרמניה ומוסיפה לשורותיה 1,500 קטנועים שיתופיים בברלין ובהמבורג וקרוב ל-200 אלף מנויים. לאחר רכישת חברת הקטנועים השיתופיים הגרמנית emmy בסוף 2021, במסגרתה רכשה 3,000 קטנועים שיתופיים ואת כלל הפעילות בברלין, מינכן והמבורג, צפוי כעת לגדול מספר המנויים של GoTo בגרמניה ל-600 אלף משתמשים באופן הממצב את החברה כשחקן תחבורה שיתופית משמעותי במדינה.

עסקת המניות אינה כוללת כל התחייבות קיימת אחרת של החברה הגרמנית, וזו האחרונה מתחייבת במסגרת ההסכם להסדיר את כלל התחייבויותיה האחרות בתוך פרק זמן של 6 חודשים מיום חתימת ההסכם, ואף העמידה לשם כך ערבות בגובה של 1.3 מיליון יורו.

בתחילת החודש הודיעה GoTo על הכוונה לרכוש את פעילותה של חברת קטנועים שיתופיים בגרמניה, לצד דיווח נוסף על כך שהחברה תפתח עבור ענקית התחבורה הגלובאלית ASTARA פלטפורמה טכנולוגית לרכבים שיתופיים תמורת 4 מיליון יורו, מהם 1 מיליון יורו בתשלום מידי. במקביל, תקבל GoTo זכות שימוש בפיתוח במסגרת פעילותה בספרד, גרמניה וישראל בצד אפשרות להרחבת שיתוף הפעולה העסקי. ל-ASTARA מעמד תחרותי מוביל באירופה עם מחזור מכירות של 4 מיליארד יורו בשנה ופריסה של מעל 200 אלף רכבים.

מנכ"ל GoTo Global, גיל לייזר: "רכישת Felyx, חברה שנחשבת לשחקן מפתח בתחום התחבורה השיתופית בגרמניה, מהווה הסכם אסטרטגי מבחינת GoTo. רכישה זו תקדם את מטרות החברה להפוך לשחקן מוביל בשוק התחבורה השיתופית בגרמניה שהוא הגדול בתחום באירופה. מדובר בהזדמנות גדולה כיוון שבגרמניה אין צורך ברישיון לאופנוע, ודי ברישיון רכב רגיל כדי להשתמש בכלים מסוג זה. עובדה זו מגדילה את אטרקטיביות השירות ואת פוטנציאל השימוש בו.

בנוסף, כלל הכלים חשמליים וידידותיים לסביבה, מה שמאפשר לחברה להיות מועמדת להטבות שהממשלה בגרמניה מעניקה לחברות בעלות צי חשמלי. היותם של אזורי פעילות החברה מרכזים אירופאים עם מגוון רחב של צעירים, אנשי היי-טק ותיירים מהווה כר פורה לפעילות. מדובר בעסקה, שלצד ההסכם עם ASTARA המאפשר גם אפשרות לשיתוף פעולה בכל העולם, תאפשר לנו להבטיח את המשך צמיחת החברה והשיפור ברווחיות".

‏GoTo Global, חברת טכנולוגיה ישראלית גלובאלית הפועלת מאז 2008 בתחום התחבורה השיתופית, הינה מהחלוצות בתחום בעולם בכלל ובישראל בפרט. החברה מפעילה מודל ייחודי של תחבורה שיתופית המתבסס על מגוון רחב של פתרונות ודרכי איסוף והחזרת רכב, עבור לקוחות פרטיים ועסקיים, והכל בעזרת פתרון טכנולוגי ואפליקציה ייעודית. שירות ה-Multimodal של החברה מספק פתרון מלא, גמיש, נוח ומשתלם לשיתוף כלי תחבורה לזמן קצר, בינוני וארוך.

מטרת החברה היא לכסות את כלל צורכי התחבורה של הלקוח במטרה להגדיל את הבטחון התחבורתי.
החברה פעילה בישראל, גרמניה וספרד. מנכ"ל החברה הוא גיל לייזר ויו"ר החברה הוא יוסי בן שלום.
החברה נסחרת בבורסה של תל אביב תחת הסימול GoTo.TA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully