וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר בהייטק: "הניסוי נכשל ושוק המשרדים בישראל יחזור למומנטום"

18.1.2023 / 16:15

היזמים בתחום הנדל"ן מצפים לחזרת הביקושים הגבוהים ככל שמשבר ההייטק שעדיין נמצא בעיצומו יחלוף: "הקורונה יצרה ניסוי גלובלי מדהים שנמשך כמעט שנתיים וחצי, אבל התוצאה בשטח היא שהניסוי נכשל"

נדל"ן בהרצליה. ראובן קסטרו
לא נס ליחם. משרדים בהרצליה/ראובן קסטרו

חברות ההייטק בעולם ממשיכות להחזיר את העובדים לעבודה מהמשרד ובעקבותיהן מצטרפות גם חברות ההייטק הגדולות בישראל. היזמים בתחום הנדל"ן מצפים לחזרת הביקושים הגבוהים ככל שמשבר ההייטק שעדיין נמצא בעיצומו יחלוף.

מנהלת השיווק של קבוצת שטרן, עמית רוטשילד, שופכת אור על ציפיות השוק: "הקורונה יצרה ניסוי גלובלי מדהים שנמשך כמעט שנתיים וחצי, אבל התוצאה בשטח היא שהניסוי נכשל. בסופו של דבר הייצר החברתי של בני האדם ותוצאות ההספקים של מרבית העובדים מוכיחים שהעבודה במשרדים בריאה ופרודוקטיבית יותר. יש עדיין הרבה מאוד חברות שיאמצו עבודה היברידית ואת שיטת ה'כיסא החם' כדי לצמצם את שטחי ההשכרה שלהם בתקופת משבר ההייטק שעדיין בעיצומו, אבל אנחנו מצפים שהמומנטום החיובי בשוק המשרדים יחזור - כרגע הביקוש אולי נמוך יותר, אבל כל ליד שמגיע למשרדים הוא איכותי"

על רקע המשך גל הפיטורים בהייטק כולל הידיעה אמש על אפשרות לפיטורי 11 אלף עובדי חברת מייקרוסופט אומרת רוטשילד "מעבר לזה, כשגוגל משכירה 15 קומות בבניין שעוד לא נבנה, היא צריכה להצדיק את ההשקעה הכלכלית שלה. ונראה שהחברות מעדיפות לפטר עובדים מאשר לאבד את היוקרה שלהם במקומות נחשבים ומשרדים מפוארים."

על העדפות החברות בתקופה הזו ולנוכח החשש ממיתון "רוב המשרדים היום מתוכננים בעיקר כחללים פתוחים ולא רק חללים קטנים ומשרדים אישיים לכל עובד. גם בכדי לחסוך מקום. בעקבות הקורונה הרבה חברות מתנהלות עדיין בעבודה היברידית שחלקה מהבית וחלקה מהמשרד, לכן תכנון המשרדים מותאם לשיטת "הכיסא החם" - החללים הפתוחים היום הם עיצוב המתחמים העיקרי. זה יוצר התלבטות בנוגע לגודל השטחים שהם דורשים. לרב הם ילכו על שטחים קטנים יותר. אם בעבר חברה חיפשה שטח של 1500 מ"ר, כיום היא תסתפק בשטח של 1,000 מ"ר.

"מנגד משקיעים בדברים אחרים יותר - המטבח מאובזר ומושקע יותר, מכונות קפה איכותיות וברזי בירה, חדרי כושר ובריכות שחייה גם הם הפכו להיות סטנדרט בבנייני הייטק CLASS A - כל דבר שישאיר את העובדים ערניים ובמשרד עד השעות הקטנות ללא צורך לצאת ממנו, אזורי הישיבה (פינת האוכל) רחבים יותר כדי שהעובדים ישבו יחד ולא במשרדים עצמם, כדי לחזק את החיבור החברתי."

  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully