וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חותכות בבשר החי: מיקרוסופט ואמזון ערוכות לפיטורים המוניים

18.1.2023 / 23:00

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הודיע רשמית כי החברה תפטר עד סוף הרבעון השלישי של השנה כ-10 אלפים עובדים: "נצטרך ליישר את ההוצאות". אמזון, שהודיעה מזמן על כוונותיה, החלה במהלך של פיטורי כ-18 אלף עובדים

סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט. Drew Angerer, GettyImages
בהחלט לא ימים יפים. סאטיה נאדלה/GettyImages, Drew Angerer

היו ימים שבהם מיקרוסופט ואמזון נחשבו לבלתי נגיעות. שתי ענקיות הטכנולוגיה פרחו וגדלו, אבל המשבר של 2022 תפס גם אותן. לאחר שביום שלישי דווח כי מיקרוסופט צפויה לפטר כ-10 אלפים עובדים ב-2023, אישר היום (רביעי) המנכ"ל סאטיה נאדלה כי הפרטים נכונים. "אנחנו צפויים לפטר את העובדים עד סיום הרבעון השלישי של השנה", אמר, "נצטרך ליישר את ההוצאות שלנו עם מחזור הכספים ולהתאים את עצמנו לדרישת הלקוחות. מספר המפוטרים עומד על כ-5 אחוזים מכוח האדם של החברה". למיקרוסופט כ-220 אלף עובדים ברחבי העולם.

ובינתיים, באמזון כבר החלו להוציא לפועל תוכנית פיטורים של כ-18 אלף עובדים, שתוכננה בחודשים האחרונים. החברה החלה להוציא זימונים לשימוע במייל, בעיקר בארה"ב, קנדה וקוסטה ריקה. בסין יישלחו הזימונים רק לאחר חגיגות ראש השנה הסיני.

באמזון כמובן עטפו את המהלך בסוכר ואמרו כי הוא "יאפשר לנו להנגיש את המוצרים ללקוחותינו במחירים זולים". עם זאת, פה מדובר רק בכאחוז אחד מהעובדים, מאחר שלחברה מצבה של כ-350 אלף איש ברחבי הגלובוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully