וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי הדין הבכירים בישראל בעצומה נגד הרפורמה במשפט

עודכן לאחרונה: 19.1.2023 / 18:13

צמרת משרדי עו"ד בארץ בעצומה נגד הרפורמה במערכת המשפט: "מבקשים להתריע מפני פגיעה בחוסנה ובעצמאותה של מערכת המשפט". בין החתומים: מיתר, גולדפרב זליגמן, הרצוג פוקס נאמן, גורניצקי, פרל כהן צדק ועוד.

שר המשפטים יריב לוין בדיון ועדת החוקה, חוק ומשפט- הצגת תהליך העבודה של הוועדה בנוגע לחקיקה להסדרת מערכת היחסים שבין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט, כנסת, 11 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יריב לוין. סוף סוף שר משפטים שמצליח לאחד את עורכי הדין הבכירים בישראל/פלאש 90, יונתן זינדל

בשעות האחרונות הופצה עצומה עליה חתומים מרבית משרדי עורכי הדין המובילים בישראל, שהוציאו, באופן חסר תקדים, הודעה משותפת המתייחסת לרפורמה המשפטית שמציע שר המשפטים.

מדובר ב-17 משרדים עו"ד, ביניהם ניתן למצוא את: מיתר, גולדפרב זליגמן, הרצוג פוקס נאמן, פרל כהן צדק, גורניצקי ועוד: "אנו, החתומים מטה, משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל, מבקשים להתריע מפני פגיעה בחוסנה ובעצמאותה של מערכת המשפט ובמערכת הבלמים, האיזונים והריסונים אשר עומדים בבסיס המשטר הדמוקרטי שאנו כל כך גאים בו, לצד היותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי". כך מתחילה ההודעה.

בית משפט - אילוסטרציה. ShutterStock
"מערכת המשפט איננה חסינה מביקורת ומהצורך לתקן את הטעון תיקון - אך לא זו הדרך"/ShutterStock

בשם 3,500 משפטנים

"חשוב לנו להדגיש כי אנו מכבדים את הכרעת הבוחר ואין המדובר בעניין של ימין או שמאל או של תמיכה במפלגה כזו או אחרת. מטבע הדברים, בפירמות עריכת הדין החתומות מטה עובדים כ-3,500 משפטניות ומשפטנים מכל צידי וגווני הקשת הפוליטית.

כמי שמופיעים מדי יום בפני בתי המשפט ובתי הדין, אנו מכירים היטב את מערכת המשפט, ומכירים גם בקשיים ובבעיות של המערכת. בכל מערכת נדרשת בקרה רציפה אחר קשיים וליקויים שעשויים להתעורר בה, ובהתאמה נדרשת עריכת תיקונים ושיפורים מתאימים. כך גם מערכת המשפט איננה חסינה מביקורת ומהצורך לתקן את הטעון תיקון - אך לא זו הדרך". ממשיכה ההודעה.

"לדעתנו, התכנית והצעות החוק שעל הפרק אינן מייצרות תיקון או הבניה של מערכת משפט עצמאית, חזקה וחסונה, אלא להיפך - הן פוגעות בעצמאותה וחוסנה של מערכת המשפט ויכולתה להגן על זכויות הפרט מפני פעולות השלטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו,  הגיע להתייעצות עם יו"ר ש"ס בביתו. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו ממהר לבית דרעי. בכירי עורכי הדין בישראל קוראים לו לקיים דיון פתוח/פלאש 90, יונתן זינדל

חוששים מפגיעה במעמד הבינלאומי של ישראל

איננו מבקשים לצמצם את סמכויות הכנסת כרשות המחוקקת או לפגוע בהן, אלא להצביע על כך שהתכנית והצעת החוק במתכונת שהוצגה מאיימות לפגוע, פגיעה חמורה, בעקרון הדמוקרטי הבסיסי של הפרדת רשויות. מימוש התוכנית המוצעת עלול לפגוע גם באופן שבו נתפשת מדינת ישראל בזירה העולמית כמדינה דמוקרטית ולפגיעה קשה בכלכלה הישראלית באופן שישפיע על כלל תושבי המדינה.

כמי שנמצאים בלב העשייה המשפטית, העסקית והמסחרית בישראל, אנו מבקשים להתריע, כי אם התוכנית והצעות החוק יצאו אל הפועל, ישנו חשש אמיתי למעמדה של ישראל כמרכז עסקים בינלאומי, ההשקעות הזרות בישראל עלולות לפחות באופן דרמטי, גופים זרים יבקשו למשוך את כספם, דירוג האשראי של ישראל ירד, ואף מעמדנו ב- OECD עלול להיות בסכנה.

אנו קוראים לראש הממשלה ולשר המשפטים לקיים שיח ציבורי רחב ופתוח בשילוב כלל הזרמים בציבור ואנשי מקצוע ולבחון אילו תיקונים נדרשים במערכת המשפט, תוך שמירה על עצמאותה, וזאת בטרם יתקיים דיון פרלמנטרי בהצעות שהועלו על ידם". כך מסכמים עורכי הדין הבכירים את הפנייה.

המשרדים החתומים על המכתב: נשיץ ברנדס אמיר, ברנע ג'פה לנדה, גולדפרב זליגמן, פרל-כהן, גורניציקי, מיתר, גרוס, הרצוג פוקס נאמן, אפשטיין רוזנבלום מעוז, שבלת, עמר ריטר ז'אן שכטוביץ, ארנון תדמור לוי, ש. הורוביץ, פירון, פישר, אגמון עם טולצ'ינסקי, ארדינסט בן נתן טולדנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully