וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן מובהק למיתון: הערך של SHEIN נחתך בשליש

19.1.2023 / 15:38

קמעונאית האונליין מבקשת לגייס 3 מיליארד דולר, המשקפים לה ערך של 64 מיליארד בלבד, לאחר שבתחילת 2022 הוערכה בכ-100 מיליארד דולר

SHEIN. ShutterStock
הגיעו לתחתית? SHEIN/ShutterStock

בשנים האחרונות נכנסה לחיינו אפליקציית SHEIN ושינתה את החיים של צרכניות וצרכני הטקסטיל. החברה אמנם הוקמה ב-2008 תחת השם SHEINSIDE, אולם ב-2015 מותגה מחדש תחת השם SHEIN וזכתה להצלחה גדולה, כשב-2021 הפכה האפליקציה של החברה ליישומון עם היקף המכירות הגבוה ביותר בארה"ב.

אלא שמאז דברים השתנו, השוק נכנס למיתון ושי-אין, כמו הרבה חברות, נקלעו לקשיים. החברה עושה כעת ניסיון לגייס 3 מיליארד דולר, המשקפים לה ערך של 64 מיליארד דולר בלבד. זאת, לאחר שהוערכה בשנה שעברה ב-100 מיליארד דולר.

יש לציין שגם תדמית החברה נפגעה כתוצאה מתחקיר ששודר בבריטניה ותיאר את תנאי העבדות המודרנית בהם מיוצרים חלק מהפריטים שמציעה הפלטפורמה, דבר שבנוסף על המשבר בשוק ההון, לא ממש תרם לחוזקה.

בכך בעצם מתיישרת SHEIN עם השוק כמעט אחד לאחד, כשנסדאק, מדד מניות הטכנולוגיה, ירד ב-2022 ב-33 אחוז. בנוסף לירידת השווקים השפיעה המלחמה באוקראינה קשות על SHEIN, שאיבדה בשל כך אופציות השקעה אמריקניות. כעת היא מבקשת לבדוק אופציות נוספות באבו דאבי ובסין.

  • עוד באותו נושא:
  • דוחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully