וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפילנתרופיה משנה כיוון. לא עוד תרומות על עיוור"

22.1.2023 / 8:53

הועידה השנתית לארגוני החברה האזרחית בישראל, "ועידת Atlas לפילנתרופיה", התקיימה באוניברסיטת תל אביב. אור בן שושן, יו"ר Atlas ומייסד קרן הון סיכון SIBF: "הפילנתרופים החדשים מבקשים מחקרים וכלים טכנולוגיים חדשים. חברות צריכות לאמץ את שיטות המדידה האלה"

מימין לשמאל : שלומי תורג'מן מנכ"ל אטלס, מתיו ברונפמן איש העסקים ופילנתרופ, יצחק שפירא איש העסקים ופילנתרופ ויו"ר ארגון ESJF, אור בן שושן שותף ומנהל מקרן ההון סיכון SIBF. מורג ביטן,
מימין לשמאל : שלומי תורג'מן מנכ"ל אטלס, מתיו ברונפמן איש העסקים ופילנתרופ, יצחק שפירא איש העסקים ופילנתרופ ויו"ר ארגון ESJF, אור בן שושן שותף ומנהל מקרן ההון סיכון SIBF/מורג ביטן

הוועידה השנתית לארגוני החברה האזרחית בישראל - "ועידת Atlas לפילנתרופיה", התקיימה באוניברסיטת תל אביב, ובה עלו כל הנושאים שקשורים לעולם הפילנתרופיה, פעילות עמותות בישראל וגיוס משאבים.

בדיקת שוק שערכה אטלס, הפלטפורמה הגדולה בישראל בתחום מודיעין פילנתרופי לעמותות, קובעת שבישראל יש כ-37,000 עמותות רשומות שגייסו בשנת 2022 כ-23 מיליארד שקל, מהם 13 מיליארד מגיוס מישראל ו-10 מיליארד מחו"ל.

שלומי תורג'מן, מנכ"ל אטלס, אמר כי בשנת 2022 יש ירידה של כ-5% בגיוס כספים ע"י עמותות ישראליות לעומת שנת 2021. הרב יצחק שפירא, איש עסקים ופילנתרופ ויו"ר ארגון ESJF, הוסיף: "חברות עסקיות רואות בפילנתרופיה שירות לקהילה ומסר של אהבת ישראל וערבות הדדית. יש חשיבות רבה לכך שהציבור ידע שחברות עסקיות תורמות כי צעד שכזה יעודד חברות נוספות להצטרף למעגל התורמים. התרומות מיועדות לרווחתם ולהוצאתם של יהודים רבים ממעגל הנזקקים".

אור בן שושן, יו"ר אטלס, ציין: "הפילנתרופיה העולמית עוברת לידי הדור הצעיר ומשנה כיוון. לא עוד 'תרומות על עיוור'. הפילנתרופים החדשים יבקשו מחקר מקדים, ינהלו תהליכים בכלים טכנולוגיים חדשניים ויבקשו למדוד את האימפקט של התרומה שלהם לפני שיאשרו לארגון תרומה נוספת. על הארגונים החברתיים לאמץ שיטות ניהול עסקיות, חדשנות ודיגיטציה מלאה, להתרגל למדוד כל דבר ולשתף יותר פעולה עם ארגונים אחרים, זו הדרך להיות מוכנים לפילנתרופים הללו".

עו"ד שולי אבני-שוהם ראש רשות התאגידים, שלומי תורג'מן מנכ"ל אטלס. מורג ביטן,
עו"ד שולי אבני-שוהם ראש רשות התאגידים, שלומי תורג'מן מנכ"ל אטלס/מורג ביטן

ד"ר הלה אורן, מנכ"ל קרן תל אביב: "קרן תל אביב, קרן עירונית המפתחת ומיישמת תכניות, פרויקטים ומרחבים ציבוריים, מקדמת את איכות החיים של כל אחד מתושביה ותושבותיה של עיר המגדלור. הקרן פועלת למימוש חזון העיר ומקדמת את כלל הקהילות מתוך מחויבות לעיר פלורליסטית, שיווניות, המאפשרת הזדמנויות זהות לכל ומקדמת שותפויות פילנתרופיות בישראל ובעולם מתוך ההבנה בכוח הטמון בחיבורים מקצועיים. כמייסדת ויו"ר פורום הקרנות העירוניות, אני מברכת על הזדמנויות המאפשרות לחלוק ניסיון, ידע וחזון, כך שנוכל ללמוד זה מזה, להתפתח ביחד ולהגשים את הערכים עליהם אנו אמונים".

עו"ד שולי אבני- שוהם, ראש רשות התאגידים: "בשנת 2023 שמה לעצמה רשות התאגידים לפעול לקידום האינטרס הציבורי ויצירת תשתית תמיכה בפעילות העסקית והאלכ"רית במשק, בשלושה תחומים מרכזיים: שיפור והנגשת השירות, הקלה בנטל הרגולטורי והגברת יעילות הפיקוח והאכיפה, על מנת להגביר את אמון הציבור בארגונים ללא כוונת רווח. כך למשל, בימים אלה השקנו את 'קמפוס רשות התאגידים', במסגרתו נעניק הכשרות והדרכות לבעלי תפקיד בכלל התאגידים ולציבור הרחב. בתחום הרגולציה, נקיים שיח עם הציבור להצגת המלצות שונות לטיוב הרגולציה, בסופו יגובשו הנחיות להתנהלות תקינה של עמותות, המותאמות לעת הנוכחית. בתחום הפיקוח, אנו מקימים זרוע חדשה ברשות התאגידים - יחידת מודיעין וחקירות, שתפעל להעמקת הליכי הפיקוח, במקרים בהם עולה חשש משמעותי להתנהלות בניגוד להוראות הדין, ובכך תפעל להגברת יעילות הפיקוח והאכיפה. כך, יתאפשר להפריד בין מתן שירות לבין הליכי פיקוח ואכיפה, בכדי לתת את השירות הטוב ביותר".

מיכל כהן, מנכ"לית קרן רש"י: "כדי שארגון יוכל לרתום שותפים לאורך זמן הוא צריך לעבוד בשותפות. היא שמייצרת גיוון, שיח מפרה ואחריות משותפת שתבטיח תהליכים ארוכי טווח. התפקיד שלנו בקרן רש"י הוא להאיר מקומות חשוכים ולקדם שוויון הזדמנויות בחברה, זאת על ידי עבודה משותפת גם עם הריבון וגם עם הרשויות השונות על מנת שיתנו שירות טוב יותר לאזרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully