וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני טקסט דמוקרטי

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 13:53

מיכה קאופמן. עומר הכהן,
מיכה קאופמן/עומר הכהן

מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד חברת הטכנולוגיה 'פייבר' שעל בניין המשרדים שלה בתל אביב התנוסס השלט "דמוקרטיה גדולה מפוליטיקה", שבר שתיקת פייסבוק ארוכה טרום ההפגנה הגדולה שנערכה במוצאי השבת האחרונה למען הדמוקרטיה:

"שלום חברים, במשך ה 4-5 שנים האחרונות לא הייתי פעיל בפייסבוק. היום אני כותב כאן בפעם הראשונה מזה שנים כי אני מודאג ומרגיש שזו חובתי כאזרח וכאדם לומר את דעתי. אני מתכוון להשתתף בהפגנת ההייטק במוצאי שבת ואני מזמין אתכם להצטרף אלי אם אתם מתחברים למטרות של ההפגנה. כמה מילים לגבי ההפגנה ומדוע בחרתי להשתתף בה: אגיד תחילה שהעובדה שאני שייך לענף ההייטק והעובדה שיש לי תפקיד בכיר בתעשייה לא מקנות לי כוח עודף ברמה האזרחית.

הקול שלי בקלפי שווה לקולו של כל אדם אחר. אני כותב כאן כאדם פרטי, אזרח מודאג, ולא כבעל תפקיד כלשהו. אני גם לא כותב בשם ענף ההייטק כולו. לא מינו אותי לדובר (ולא הייתי לוקח את התפקיד ממילא). ענף ההייטק הוא פלורליסטי בדעותיו ואני יודע שיש כאלה שלא יסכימו איתי. אוסיף ואבהיר שאני לא אדם פוליטי ולא הייתי מפרסם כאן משהו בעל אופי פוליטי.

שיהיה ברור, מדובר בהפגנה המבטאת את הרצון לשמר את ערכי הדמוקרטיה, שלטון החוק ואת הערכיות שבגללם כולנו חיים פה ושממלאים אותנו גאווה ותחושה של בטחון, עבורנו ועבור ילדינו. הדמוקרטיה היא מעל הפוליטיקה ולכן צריך לשמרה מכל משמר כדי שנוכל להמשיך לחיות בחברה שמכבדת את דעתם של כל אזרחי המדינה ושומרת על חייהם וחירותם באופן שוויני.

הממשלה הנוכחית נבחרה בבחירות דמוקרטיות, ובין אם בחרתם בה או לא, זו הממשלה של כולנו. ההפגנה איננה עוסקת בהחלפת שלטון, אלא היא קריאה לממשלה ולכנסת הנבחרים לנהוג באחריות ולא להרוס את המרקם החברתי-דמוקרטי העדין שהתקיים בישראל מאז הקמתה תחת ממשלות הימין והשמאל כאחד. אנחנו דמוקרטיה צעירה ללא חוקה ולכן חשוב יותר מאי פעם שנאמר את דעתנו לגבי עתידה של הדמוקרטיה ושל החברה הישראלית כחברה צודקת ושומרת חוק.

תבואו או אל תבואו, כל אחד ינהג בהתאם לדעתו האישית ולמצפונו - זה היופי בדמוקרטיה - זוהי זכותכם.

"זו לא העובדה שהחירות קיימת, אלא האופן שבו החירות ממומשת, שבסופו של דבר יקבע האם החירות עצמה תשרוד" - דורותי תומפסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully