וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיות מספנות ישראל מקימה בשטח הנמל מתקן לתבואות

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 14:53

תעשיות מספנות ישראל הודיע על הקמת ממגורות לקליטה, אחסון ומסירת תבואות. החברה חתמה על הסכם בהיקף של 96 מיליון שקל עם ספק אירופאי שיספק את הסילוסים, מערכות המתקן וכן שירותים נוספים בפרויקט

מימין: יונה פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב, מספנות ישראל. דניאל צרסקי,
יונה פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב, תעשיות מספנות ישראל/דניאל צרסקי

חברת תעשיות מספנות ישראל מעדכנת היום על אבן דרך משמעותית בקידום פרויקט מתקן ממגורות לקליטת תבואות בשטח נמל החברה בחיפה. החברה מדווחת כי החברת הבת, נמל מספנות ישראל, התקשרה עם חברה אירופאית בעלת ניסיון משמעותי בתחום בהסכם בהיקף של כ-96 מיליון שקל, לפיו תספק החברה האירופאית סילוסים, מערכות ומתן שירותים נוספים לפרויקט.

המתקן שיוקם בשטח נמל החברה בחיפה, יאפשר לחברה שינוע של תבואות מרציף הפריקה באמצעות שלושה מסועים בקצב גבוה, ויאפשר אחסנה של כ-60,000 טון תבואה במתקנים הנרכשים על פי ההסכם, עם פוטנציאל להרחבת המתקן בעתיד. בנוסף, המתקן יאפשר פריקה למספר משאיות במקביל ויתוכנן כך שיתאפשר לחברו בעתיד למסילת רכבת.

משך הזמן המשוער לאספקת המערכות והשירותים נאמד בשלב זה בכ-24 חודשים.
התקשרות החברה הבת עם הספק בהסכם האמור, הינה לביצוע חלק מהעבודות המתוכננות במסגרת פרויקט הממגורות וכי החברה הבת צפויה להתקשר בעתיד עם ספקים נוספים לעניין ביצוע עבודות נוספות, לרבות עבודות תשתית, בהתאם לתכנון המפורט לביצוע והשלמה של פרויקט זה ולתחילת הפעילות השוטפת של הממגורות.

הקמת מתקן הממגורות הינה בהתאם לאסטרטגיית החברה והחברה הבת להמשיך ולפתח את עסקיהן ואת מגוון השירותים המוצעים והניתנים ללקוחות בתחום הייבוא בהובלה ימית. כמו כן, השלמת הפרויקט עתידה להעניק לחברה הבת פתרון למתן שירותים נוספים לאוניות הפוקדות את הנמל אותו היא מתפעלת וכן לאפשר לזו להציע ולהעניק שירותים לאוניות שעד היום לא פקדו את הנמל, כתוצאה מהעדר תשתיות מתאימות לקליטת מטעני גרעינים מסוגים שונים.

עוד יצוין, כי פעילות המתקן עתידה להגביר את קצב פריקת מטעני הגרעינים בנמל, מה שעתיד להוביל להגדלת היקפי פעילות של החברה הבת בתחום פריקת מטענים מסוג זה.

צביקה שכטרמן מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל. דרור גיל,
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל/דרור גיל

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "ההסכם עליו אנו מעדכנים היום הינו אבן דרך מרכזית בקידום הקמת מתקן הממגורות בשטח נמל החברה בחיפה. מדובר בפרויקט משמעותי שהינו בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחיב ולגוון את פעילותה ולייצר ריבוי מרכזי רווח.

תחום הממגורות לקליטת תבואה (גרעינים) סובל בישראל ממחסור בתשתיות, ובשל כך מחוסר יעילות ותורים ארוכים לפריקה. מתקן הממגורות שאנו מקימים יאפשר פריקת מטען בקצב מהיר מהקיים בישראל עד כה, ויספק שירותים נוספים לאוניות הפוקדות את נמל החברה וכן יאפשר להעניק שירותים לאוניות שעד היום לא פקדו אותו. האסטרטגיה של החברה היא להמשיך ולפתח את עסקיה תוך שימוש במיקומנו על קו המים וסינרגיה בין פעילויות הליבה השונות של החברה".

חברת תעשיות מספנות ישראל שפעילותה החלה ב-1959 והופרטה ב-1995, הינה בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית.

לחברה ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות במגזר חומרי בניה הכולל סחר במלט ולוחות גבס, ייצור דבקים, אבקות, טייחים וחומרי בידוד ולאחרונה גם ייצור ושיווק של מוצרי צבע, חיפויים וגמר; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט; פעילות תובלה ימית באמצעות צי של אוניות מסחריות שמפעילה החברה, שמונה עתה 13 ספינות, מתוכן 4 אוניות שינוע מלט.

בכוונת החברה להמשיך לפתח ולהוסיף מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות, ביניהם הקמת הממגורות, יבוא ביטומן, פיתוח תחום הגבס ועוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully