וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז שמוכיח: נתניהו ידע שיחזור לכהן כראש ממשלה?

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 11:40

על תפקיד "מנהל מערך מטוס ראשי המדינה", נודע לראשונה כבר לפני כשלוש שנים. רגע לפני שעזב נתניהו את לשכת ראש הממשלה, במאי 2021, פורסם מכרז שמגדיר את דרישות התפקיד, זאת למרות שמחליפיו הצהירו כי לא ישתמשו בו. עתה מתחדש הדיון בנושא. השכר: 30,000 שקל ברוטו לחודש

טיסת הבכורה של מטוס ראש הממשלה,  נתב"ג\ 3 בנובמבר 2019. צילום: ישראל הדרי, התעשייה האוירית, אתר רשמי
כנף ציון בשמיים. עכשיו כשחזר נתניהו ללשכת ראש הממשלה, תפקיד מנהל מערך הטיסות חזר להיות רלוונטי/אתר רשמי, צילום: ישראל הדרי, התעשייה האוירית

יש לכם תואר ראשון, ניסיון תעופתי - ולמרות זאת אתם מוכנים לעבוד בשביל 30,000 שקל (ברוטו) לחודש, בשירות ראש הממשלה? אם כן, מוטב שתזדרזו לשלוח קורות חיים.

העיתונאי בן כספית שיתף היום בחשבון הטוויטר שלו את פרטי המכרז שפרסם משרד ראש הממשלה לתפקיד "מנהל מערך מטוס ראשי המדינה", שם ארוך למי שיצטרך לנהל את כל הקשור בתפעול וניהול לוח הזמנים של "כנף ציון", המטוס שעמד באחד ממוקדי המריבה בין תומכי נתניהו ומתנגדיו.

על התפקיד פורסם לראשונה בחודש נובמבר 2020, מעט לאחר סיבוב בחירות שהוביל לסיבוב נוסף... כזכור, הסבתו של מטוס בואינג מדגם 767 לשירותם של ראשי המדינה (בדגש על ראש הממשלה), עורר סערה ציבורית בשל העובדה כי מה שהחל כיוזמה סבירה, שאף זכתה לגיבוי מצד אנשי כספים, תפח להוצאה של קרוב ל-800 מיליון שקל.

בנימין נתניהו שרה נתניהו קוראים קורא ספר ספרים טיסה מטוס בריטניה ספטמבר 2015. אבי אוחיון, לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה ורעייתו בתמונה שפרסמה לשכתו ב-2019. בקרוב יוכלו להתרווח ב"כנף ציון". מעוניינים לנהל את זה עבורם? שלחו קורות חיים ללשכה/אתר רשמי, אבי אוחיון, לע"מ

הוכחה שנתניהו ידע שישוב במהירה לתפקידו?

התפקיד, מסתבר, הוא די תובעני וכולל מלבד ניהול לו"ז הטיסות של ראש הממשלה, גם חברות בסגל הבכיר של משרדו, תיאום מול גורמי היבטחון והתעופה השונים, דאגה לתחזוקת המטוס בעת שלא נעשה בו שימוש ועוד. התמורה, כאמור - היא לא גבוהה, בוודאי בהתחשב בדרישות הסף.

בנובמבר 2020, מיהרה התנועה לאיכות השלטון להגיב על פרסום בנושא (צבי זרחיה, כלכליסט) וטענה מפי "גורמים בכנסת" כי ניתן היה לחסוך בקלות את ההוצאה המיותרת ולהטיל את הניהול על מזכירו הצבאי של ראש הממשלה או על חיל האוויר (בסגנון המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1".

הטוויסט המעניין הבא בעלילה התרחש בתחילת חודש מאי 2021, ממש ערב סיום כהונתו של בנימין נתניהו והשבעת "ממשלת השינוי",. משרד ראש הממשלה פרסם את המכרז - מה שהוגדר על יד המבקרים כ"מחטף", שכן ראשי הממשלה המיועדים - הן נפתלי בנט והן יאיר לפיד הצהירו כי אין בכוונתם להשתמש במטוס, שעמד מאז בהאנגר כפיל לבן.

יהיה מי שיאמר שהעובדה שבלשכת ראש הממשלה עסקו בנושא במקביל לפינוי הלשכה, מעידה על ביטחונו המוחלט של נתניהו כי ישוב לתפקיד. עתה, כאמור, הנושא הפך שוב לאקטואלי.

ככל הידוע לוואלה התפקיד טרם אויש, כך שאם בין הגולשים נמצא מי שחושב שמדובר בג'וב החלומות, ניתן עדיין לחפש את המכרז ברשת ולשלוח קורות חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully