וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקסט אינשורנס: מיזם הביטוח שחושב בקטן ומביא כסף גדול

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 15:11

הפרמיות הגדולות של עולם הביטוח נמצאות בעסקים הגדולים. זאת הסיבה לכך שרבים מבעלי העסקים הקטנים אינם זוכים לכיסוי ביטוחי הולם. חברת אינשורטק ישראלית החליטה לנסות לתקן את המצב - ועל הדרך, גם לעשות מזה כסף

אישה בחנות פרחים. ShutterStock
בעלת עסק קטן. לעסקים קטנים צרכים ביטוחיים ייחודיים/ShutterStock

עסקים קטנים בנויים על אנשים שחולמים בגדול, שלעיתים נופלים לסיוט הנורא מכל ומאבדים בין לילה את שבנו בעשר אצבעותיהם.

בין אם היו אלה נזקי מים מצנרת שהתפוצצה בבניין ישן, שריפה שהתלקחה בחנות, או תביעה מלקוח בלתי מרוצה - העסקים הקטנים חשופים בצריח העסקי, וכמחציתם ללא הגנה כלל.

ההערכות הן כי כ-44% מהעסקים הקטנים בעולם פועלים ללא כל סוג של ביטוח, וזאת בעיקר בשל עלותו. "יתומי" הביטוח העסקי טוענים כי אחת הסיבות שהם מתקשים למצוא משפחת אומנה ביטוחית היא שהחברות המסורתיות והגדולות אינן משקיעות את הזמן והנכונות בהם, שכן הפרמיות הגדולות נמצאות בעסקים הגדולים.

שלושה יזמים ישראלים החליטו לרתום את הטכנולוגיה כדי לפתור את הבעיה ועל הדרך גם לעשות כסף. הם הקימו את חברת האינשורטק 'נקסט אינשורנס', המתאימה ומנגישה פוליסות ביטוח ייעודיות לעסקים קטנים באמצעים דיגיטליים.

נתוני המוסד למידע ביטוחי האמריקאי, שהוא למעשה עמותה מטעם חברות הביטוח בארה"ב, מראים כי עיקר מוצרי הביטוח הנדרשים לעסקים קטנים הם ביטוחי מבנה, אחריות, צד ג', פיצויי עובדים, וביטוחים מקצועיים.

דו"ח של פירמת הייעוץ מקינזי, שפורסם באמצע מאי האחרון, העלה כי ב-65% מהעסקים הקטנים המבוטחים אינם מרוצים במידה כזו או אחרת מהכיסוי הביטוחי שלהם ומהמבטח, וכי כמחציתם יחליפו מבטח אם יחול שינוי כלשהו בעסק שלהם (25%) או בשינוי מחיר הביטוח (23%).

שוק ביטוח העסקים הקטנים כולו עמד על כ-137 מיליארד דולר בשנת 2022, ועל פי דו"ח של פירמת הייעוץ דלויט ממרץ האחרון, רוב העסקים הקטנים (85.2%) פתוחים לבחון רכישת ביטוחים גם מחברות ביטוח שאינן מוגדרות כ'מסורתיות', דוגמת חברות הביטוח הדיגיטלי.

יש לציין כי שוק האינשורטק עמד על כ-8.8 מיליארד דולר בשנת 2022, שהיווה חלק מזערי משוק הביטוח הבינלאומי הכולל שעמד על כ-6 טריליון דולר אותה שנה.

מספר העסקים הקטנים בארה"ב, בהם נקסט אינשורנס מתמקדת, עומד על כ-33 מיליון, הנדרשים לשאת בעלויות של כמה מאות ועד אלפי דולרים בשנה, בהתאם לאזור, ענף וסוג הפוליסה שהם מעוניינים לרכוש.

על פי נקסט אינשורנס, סוגי הביטוח הפופולריים לעסקים קטנים הם, בין היתר, אובדן כושר עבודה, חבות כללית ומקצועית, ביטוח רכב המיועד לצרכי עבודה, וביטוח משרדים (מבנה ותכולה).

החברה מדווחת כי 50% מלקוחותיה משלמים בממוצע כ-25-45 דולר לחודש עבור ביטוח אחריות עסקית כללית.

מייסדי נקסט אינשורנס. נקסט אינשורנס,
גיא גולדשטיין (54) המכהן גם המנכ"ל החברה, אלון חורי (46), וניסים טפירו (52) המכהן כ-CTO/נקסט אינשורנס

נקסט אינשורנס (Next Insurance) תעודת זהות

תחום פעילות: אינשורטק. בנישת העסקים הקטנים

תאריך הקמה: 2016

מייסדים: גיא גולדשטיין (54) המכהן גם המנכ"ל החברה, אלון חורי (46), וניסים טפירו (52) המכהן כ-CTO

חזון: להפחית את הסיכון שחווים העסקים הקטנים ברחבי העולם ולהפוך לבית הביטוחי שלהם

עובדים: 660 עובדים ברחבי העולם

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 881 מיליון דולר

בין המשקיעים: Munich Re/ERGO, Capital G,Battery Ventures ,FinTLV

בין לקוחות החברה: כ-400 אלף עסקים קטנים דוגמת מסעדנים, קבלני בניין, רואי חשבון, מדריכי כושר, נותני שירותים משפטיים ועוד.

חברות הפועלות בתחום: Coalition, Pie Insurance, Newfront, Embroker

דבר המנכ"ל: "התחלנו את NEXT כדי להפחית את רמות הסיכון בהן פועלים כיום העסקים הקטנים, על ידי הנגשת מוצרי ביטוח ייעודיים ומותאמים באמצעים דיגיטליים.

קמנו מתוך מטרה לאפשר לקהילת העסקים הקטנים למנף את הטכנולוגיה והבינה המלאכותית לטובת הגנת פרנסתם, ואנו גאים על האמון לו אנו זוכים מקהילה זו, הממשיכה לגדול כקהל לקוחות מוצרי הביטוח שלנו.

כיום אנו חברת האינשורטק היחידה הפועלת בתחום הביטוח לעסקים קטנים שקיבלה את הדירוגA - Excellent על ידי חברת דירוג העצמאים AM Best."



·

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully