וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה שהיא בשורה: עסק קטן ידווח לרשויות רק פעם בשנה

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 16:05

בשורה גדולה לעסקים קטנים: סעיף בחוק ההסדרים המתגבש קובע שעוסקים שמחזור עסקיהם נמוך מ-100 אלף שקל בשנה, לא יהיו חייבים בחובת דיווח דו חודשית, כנהוג כיום - ויצטרכו לדווח לרשויות המס רק אחת לשנה. במקביל נבחנות הקלות גם על הצהרת הון

בעלת עסק קטן. ShutterStock
עצמאים שמכניסים פחות מ-100 אלף שקל לשנה. הסוף לדוחות הדו-חודשיים?/ShutterStock

מי שחפץ להשלים הכנסה או להביא לתא המשפחתי משכורת שנייה כעוסק עצמאי, נאלץ עד כה לעמוד בכל הכללים המושתים על עוסק מורשה, בעיקר: הגשת דוח דו חודשי למע"מ, דיווח למס הכנסה ועוד.

אלא שחוק ההסדרים במסתמן, כחלק מתקציב המדינה, טומן בחובו בשורה לעסקים הקטנים: רשות המיסים מקדמת הקלה לעסקים במחזור של עד 100,000 שקלים, שאמורה להיכלל בחוק ההסדרים.

עד היום במס הכנסה אין הבדל בגודל העסקים בכל מה שנוגע לדיווח וכ - 400,000 העסקים הללו היו חייבים בדו"ח שנתי, דו"ח רווח והפסד, הצהרות הון ותשלום מקדמות דו חודשיות, מה שהפך, באופן אבסורדי, למטלה מסובכת יותר מתיאום מס של שכיר שעובד בעבודה נוספת.

ורטיקל עסקים. ShutterStock
אין צורך בניהול חשבונות כמו של עסק גדול. ההקלה הגדולה לעסקים הקטנים/ShutterStock

בשורה למאות אלפים בישראל

לאורך השנים נעשו כמה ניסיונות להקל בבירוקרטיה המכבידה הזו, אך ללא הצלחה. לוואלה נודע שבכוונת רשות המיסים לאפשר לעסקים הקטנים לדווח על ההכנסות שלהם בדיווח מקוצר הדומה לזה שנעשה בתיאום מס, מה שיצריך שתי כניסות למערכת: אחת בעת הדיווח על ההכנסות וההוצאות ואחת לתשלום. בהמשך תיבחן גם הקלה בצורך בהצהרת הון.

כאמור, על פי נתוני רשות המסים יש בישראל כ-400 אלף עוסקים קטנים הנכללים בקריטריון, עד כה, החסם עבור רבים שביקשו להשלים הכנסה כעצמאיים או להביא הבייתה הכנסה נוספת שתסייע בהוצאות הקיום, הייתה ההליך הבירוקרטי הכרוך בלהיות עוסק מורשה.

רבים מקרב קהל היעד ויתרו על ההזדמנות או שעבדו "בשחור" - כלומר גבו את התמורה על עבודתם במזומן וללא רישום מסודר, לא כל שכן מדווח או מפוקח. עבור קהל יעד זה, מדובר בהקלה גדולה שתאפשר להם להתפרנס בכבוד - ולא פחות חשוב מכך - כחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully