וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומת הגז הטבעי לישראל ב-2022: 3.3 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 15:38

3.3 מילארד שקל בשנה, הוא הסכום שנכנס לקרן העושר מקידוחי הגז הטבעי. מה שהיה סמל ליחסי הון-שלטון, התגלה כברכה גדולה, בעיקר על רקע משבר האנרגיה העולמי. ולחשוב שיש מי שסברו שמוטב שהגז יישאר באדמה. הערכה: בקרוב תגדל ההכנס למיליארד שקל בחודש

מאגר תמר 2015. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
מאגר תמר: הוא לבדו הכניס את כל הכסף. ההערכה היא כי הכנסות המדינה מגז טבעי יתפחו עוד פי 4/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

הגז הטבעי שהתגלה לחופי ישראל הפך בעיני רבים לסמל ליחסים הלא בריאים בין הון לשלטון. בשיא המאבק נגד מתווה הגז, היו מי שהזדרזו להכריז שמוטב שהגז היה נשאר באדמה. אבל מדוח שמפרסמת רשות המסים עולה כי מדובר בברכה גדולה, שבשנה האחרונה לבדה הכניסה מיליארדי שקלים לרווחת תושבי ישראל, בעיקר על רק משבר האנרגיה העולמי.

רשות המיסים מפרסמת כי ב-2022 לבדה נכנסו 3.3 מיליארד שקללקרן העושר, וזאת בהתייחס למאגר תמר בלבד. כזכור, כיום רק מאגר תמר משלם את היטל שישנסקי לאחר שהגיע במהלך שנת 2020 לרף ההיטל שנקבע בחוק. הכנסות קרן העושר צפויות לגדול דרמטית בשנים הקרובות עם תחילת התשלום ממאגרי לוויתן.

הכנסות המדינה מהגז הטבעי לא מסתכמות בקרן העושר ואליהן מתווספות הכנסות ממסים, תמלוגים וחסכון משקי.

אמיר פוסטר מנכ"ל איגוד הגז הטבעי בישראל ויו"ר ועדת האסטרטגיה של איגוד הגז הבינלאומי (IGU): "עשרות מיליארדי יכנסו לקרן העושר בשנים הקרובות. לכשיכנסו לוויתן וכריש לרף ההיטל תהיה עליה דרמטית נוספת בהכנסות המדינה מגז טבעי וניתן להעריך שהקצב יגיע לקרוב למיליארד שקל בחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully