וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור שרון ימונה למנכ"ל סולגרין, עד לכניסתו ישמש ארז בלשה מ"מ מנכ"ל

25.1.2023 / 10:43

שרון ימונה למנכ"ל סולגרין, החל מה- 20.4.2023. עד לכניסתו לתפקיד, ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל, יכהן כממלא מקום מנכ"ל. החברות נערכות למימוש תכנית ההשקעות השנתית

ארז בלשה. אייל טואג,
ארז בלשה/אייל טואג

דירקטוריון סולגרין אישר את מינויו של דרור שרון לתפקיד מנכ"ל החברה. בתפקידו האחרון מכהן דרור מאז 2018 כמנכ"ל סנסטאר טכנולוגיות (לשעבר מגל מערכות ביטחון) , חברה ציבורית הנסחרת בנאסד"ק בשליטה של קרן פימי. בתקופתו בוצע turnaround מהותי לחברה וחולקו דיבידנדים לבעלים בהיקפים של כ - 60 מיליון דולר.

לדרור מוניטין רב ורקע ניהולי עשיר של מעל ל- 20 שנים במגוון חברות, ציבוריות ופרטיות, בעלות אוריינטציה פרויקטאלית ופריסה גיאוגרפית בינלאומית רחבה. בתפקידיו הקודמים כיהן כמנכ"ל בחברת קונטרופ (חברה בבעלות רפאל ואירונאוטיקס) ובחברת אופגל.

לדרור ניסיון מוכח בהצפת ערך מבוססת צמיחה והשבחה בחברות אותן ניהל, לרבות ניהול מוצלח של תכניות turnaround מורכבות. דרור בעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת דרבי באנגליה, ובוגר תואר ראשון (B.Sc) בהנדסת מכונות מהטכניון.

עד לכניסתו של דרור שרון לתפקיד מנכ"ל סולגרין החל מה- 20.4.2023 באופן רשמי, ימלא ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל, את מקומו באופן זמני וללא תגמול, במטרה להעמיק את השליטה ולהכין את החברה מבחינה ניהולית ועסקית למימוש התכנית הרב שנתית של החברה.

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל: "אנו שמחים ומברכים על מינויו של דרור שרון למנכ"ל חברת סולגרין. כניסתו של דרור לתפקיד מנכ"ל סולגרין מהווה השלמת תהליך שארך מספר חודשים ומטרתו היתה השבחת השדרה הניהולית של סולגרין תוך התאמתה לטובת מימוש אתגרי ה- execution העומדים בפניה. מינויו של דרור מהווה תוספת משלימה וסינרגטית לשני המינויים המשמעותיים הנוספים שלנו בסולגרין- אלדד פרשר כיושב ראש החברה וירון אמזלג כסמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל. עד לכניסתו של דרור לתפקיד באופן רשמי, אני מתכוון להוביל את סולגרין כממלא מקום המנכ"ל על מנת לוודא שהחברה במסלול הנכון לצורך מימוש הפוטנציאל העצום הגלום בה ותוך בניית תשתית מקצועית ברמה הגבוהה ביותר"

אלדד פרשר, יושב ראש סולגרין: "אני שמח להודיע על המינוי של דרור שרון כמנכ"ל סולגרין. אני סמוך ובטוח שניסיונו רב השנים הייחודי של דרור הולם באופן מדוייק את האתגרים העומדים בפני סולגרין לקראת האצה של קצב הקמות הפרויקטים. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לתום שפרן על פעילותו רבת השנים בסולגרין ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו"

הלוואה מזכה לסולגרין

בעקבות זכייתה של סולגרין בשני המכרזים של רמ"י - רמת בקע ורמת חובב - ובשים לב למקורות הכספיים הנדרשים, הוחלט לוותר על רכישת הקרקע ברמת חובב בתמורה לסכום של 717 מיליון שקל. "אנו סבורים, שבמסגרת ניהול הסיכונים, לאור התגברות קצב ההקמות הצפוי לחברה במהלך השנה הקרובה, נכון יהיה למקד את המאמצים הניהוליים, התפעוליים והכספיים בפיתוח אחת הקרקעות בלבד. יחד עם זאת נדגיש כי בוצעה בחינה יסודית ומעמיקה של כלל הפרמטרים העומדים בפני החברה, שממצאיה איששו את נכונות וכלכליות הצעות המחיר", נמסר מהחברה.

בד בבד, סולגרין ממשיכה לקדם תהליכים אשר יאפשרו את השלמת רכישת הקרקע ברמת בקע, בכללם קידום תהליכים סטטוטוריים וקידום תהליך למימון התשלום הראשון בגין הקרקע באמצעות חוב בנקאי. ג'נריישן קפיטל תעמיד הלוואה מזכה, קצרת טווח, לסולגרין בהיקף של 100 מיליון שקל. ההלוואה, אשר אינה נושאת ריבית או הפרשי הצמדה, צפויה להיפרע מתמורת גיוס ההון הקרוב בסולגרין, אשר צפוי להתבצע לאחר פרסום הדוחות הכספיים השנתיים של החברה. ככל שלא יבוצע גיוס הון כאמור, ההלוואה תיפרע ביום 1 באפריל 2024.

כספי ההלוואה ישמשו את סולגרין להאצת תכנית ההשקעות השנתית שלה אשר עיקרה הוא ביסוס מעמדה של סולגרין כיצרנית חשמל ירוק מובילה במשק המקומי לצד פעילות אגירה ואספקה משמעותית וכל זאת כחלק מהכנת החברה לתמורות המשמעותיות אשר צפויות לחול במשק החשמל הישראלי. במסגרת תוכנית ההשקעות השנתית של סולגרין היא צפויה, בין היתר, להתחיל הקמתם של פרויקטים פוטו-וולטאיים משולבי אגירה מכוח זכייתה הליך תחרותי מס' 2, לצד ביצוע רכש משמעותי של סוללות לאגירת חשמל כחלק אינטגרלי מביסוס הפוזיציה שלה כמספק חשמל. בנוסף לכך, צפויה סולגרין להמשיך לקדם ולפתח את פורטפוליו הנכסים באיטליה. באשר לפעילותה של סולגרין בארה"ב באמצעות קיוביקס, תכנית ההשקעות של החברה אינה מניחה השקעות בהיקפים משמעותיים זאת בעקבות הירידה המשמעותית בהיקף צרכי המזומנים של הפעילות כחלק מיישום תוכנית ה- turnaround בפעילות ולאור החלטת החברה לקבל החלטה ביחס להשקעה בארה"ב בחודשים הקרובים בהתאם לתוצאות התכנית.

ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל: "שורת המהלכים המשמעותית שביצענו בסולגרין נועדה להעצים את פעילותה ולבסס את מובילותה כיצרנית חשמל מאנרגיה פוטו-וולטאית מהמובילות במשק הישראלי, לצד יצירת תשתית איתנה לאגירה משולבת אספקה בהיקפים משמעותיים. כל זאת כחלק מראייתנו הרוחבית את השינויים הרגולטוריים וההתפתחויות במשק החשמל המקומי החל משנת 2024. כמו כן, נמשיך לפתח ולחזק את הפעילות המוצלחת של סולגרין באיטליה שתוך זמן קצר הציפה ערך משמעותי.
מתן ההלוואה המזכה יחד עם האיושים החדשים בהנהלת סולגרין עם כניסתו של דרור שרון ולצד האיוש הזמני שלי כממלא מקום המנכ"ל בסולגרין, הינם עדות לאמון הרב שמביעה ג'נריישן בפוטנציאל הגלום בפעילותה של סולגרין. במקביל, אנחנו ממשיכים לבחון את תוצאות תוכנית ה- turnaround בקיוביקס בארה"ב, כאשר בחודשים הקרובים נקבל החלטה ביחס להשקעה, ובכל מקרה אנו לא צפויים להידרש להזרמות משמעותיות לפעילות זו. הויתור על רכישת הקרקע ברמת חובב הינו צעד שהחלטנו לנקוט על אף שאנו בטוחים בפוטנציאל העצום הקיים בפיתוח הפרויקט והרווחיות המשמעותית שאנו רואים בו. יחד עם זאת, אנו סבורים שבנקודת הזמן הנוכחית, לקראת תחילתו של מהלך הקמות משמעותי בישראל, ראוי להקצות את המשאבים הכספיים של סולגרין באופן מדוד. לכן, אנחנו ממשיכים לקדם תהליכים שיאפשרו לנו להשלים את רכישת הקרקע ברמת בקע לאור מאפייניו הייחודיים של המכרז להקמת פרויקט מתח עליון משמעותי והתאמתו לאסטרטגייה ארוכת הטווח של סולגרין לבסס את מובילותה בשוק המקומי. החזקתנו בסולגרין מהווה חלק בלתי נפרד מזרוע האנרגיה שלנו ואנו נמשיך לתמוך בפעילותה מתוך ראייה רוחבית של כלל הפעילות ולאור הסינרגיות המשמעותיות הקיימות בפעילות".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully