וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינואר שחון: חמים בחוץ, לוהט אצל יצרני הגלידה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 13:17

עוד מוקדם לקבוע האם החורף מאחר השנה או שהוא ויתר עלינו לחלוטין, אבל לצד מי שנפגעים מהחורף החמים, יש גם מרוויחים, למשל הגלידריות. שרון בן בסט, מנכ"ל ובעלים רשת דלי קרים: "אנו רואים צמיחה של 13% במכירות"

דלי קרים 3. אסף קרלה,
הישראלים למדו לאכול גלידה גם בחורף, ועדיין - אין כמו "מיני קיץ" בינואר כדי להעלות את הביקוש לגלידה/אסף קרלה

ענף הגלידריות ידע שנים יפות לאחרונה: יצרנים קטנים צצו ועלו, משפרים לא רק את ההיצע בזכות מוצריהם אלא דוחקים גם ביצרנים הוותיקים והגדולים להגיב ולהתחדש. גלידריות נפתחו ברחבי הארץ - וחלק מהרשתות המקומיות התרחבו אפילו לחו"ל.

אלא שהחורף הזה הביא עמו עוד בשורה, הפעם ממקום לא צפוי בדמות מזג האוויר החמים. כן, הצרה של האחד היא ברכה לאחר - ובעוד החקלאים ממתינים בחיל ורעדה להכרזה של השנה כ"שנת בצורת", מושג שיפצה אותם על הנזק הצפוי, בגלידריות השונות דווקא מברכים. הימים שבהם אכלנו קרמבו כתחליף גלידה בחורף אולי חלפו - ולמדנו ליהנות מגלידות גם בחורף, ובכל זאת - כשהשמש זורחת בחוץ יש יותר חשק לאכול גלידה מאשר ביום סגריר.

דלי קרים 1. אסף קרלה,
בימי סערה יש יותר משלוחים ופחות ביקורים בסניפים/אסף קרלה

שרון בן בסט, מנכ"ל ובעלים של רשת הגלידה הישראלית הוותיקה "דלי קרים" מסביר זאת כך: "גלידה היא זיכרון ילדות, זה המתוק הכי מחבר שיש. אין גיל לחובבי הגלידה, הוא חוצה גילאים, מגוון בטעמים ומעניק שלל אפשרויות. מאז ומתמיד גלידה הייתה מזוהה עם הרגע המפנק הזה שאתה לוקח את הילדים לבילוי או מביא קופסא לבית ואוכל עם כפית.

המפגש של הלקוחות עם הוויטרינה הצבעונית הוא רגע שמנצח כל קרייבינג למתוק שאפשר לקנות במוצר ארוז מראש. אנחנו מזהים את זה מדי פעם בכמות כפיות הטעימה שאנחנו מוציאים באהבה לכל לקוחותינו. זה חלק בלתי נפרד מהחוויה".


איך החוויה מתרחשת בדרך כלל בחורף "נורמלי"?
"אנחנו מייצרים בסניפים מגוון מוצרים משלימים לגלידה כמו וופל בלגי, קרפים ומשקאות חורף. בימי סערה אנחנו רואים ירידה בדריכת רגליים, אבל עם זאת גם עליה בקצב המשלוחים. זה לא אומר בהכרח שהישראלים מוותרים על הגלידה בחורף, רק שהצריכה שלהם עברה לביתית ולא כבילוי בחוץ".

האם העובדה שהחורף לא בא לבקר במחוזותינו משפיעה על המכירות?
"אשקר אם אגיד שלא. בהחלט אנו רואים צמיחה במכירות של כ-13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, שבאים לידי ביטוי בעיקר בכל מה שקשור לתנועה הספונטנית בסניפים ולמה שאנחנו מגדירים 'בילוי אחה"צ' עם הילדים. קצב המשלוחים עולה בעיקר בשעות המאוחרות יותר שקריר בחוץ אבל עדיין יש תנועה בסניפים כי בכל זאת הקהל אוהב לראות ולטעום ישירות מהוויטרינה. אנחנו גם שמחים על כך ואף מעודדים את זה".

האם נערכתם שיווקית לחורף אחר - ועד כמה הופתעתם?
"מדי שנה אנחנו נערכים עם טעמי חורף מיוחדים כדי לרענן ללקוחותינו אבל מכיוון שמזג האוויר לא יישר קו עם התוכניות אז הקפאנו אותן - ואנחנו עתידים להשיק אותם בקרוב מאוד כי כמו שאנחנו מאמינים, לגלידה אין באמת עונה. גלידה אוכלים כל השנה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דלי קרים 2. אסף קרלה,
בחורף מעדיפים טעמים מנחמים/אסף קרלה

לקראת סיום, ביקשנו מבן בסט להתייחס לשאלה שמסקרנת את כולנו - מהם טעמי הגלידה החביבים ביותר על הצרכן הישראלי, או ליתר דיוק: האם יש דבר כזה טעמי חורף וטעמי קיץ?

"בעיקרון הטעמים הפופולאריים כמו וניל, שוקולד, פיסטוק וכו' הם בסט סלרים כל השנה. יש בקיץ נטייה לבחור טעמי פירות וסורבה. הם מרעננים יותר. בחורף עדיין יעדיפו טעמים מנחמים יותר ואנחנו רואים מגמת פריחה בפרוזן יוגורט, בעיקר בקרב בני הנוער שלמדו להכיר את היתרון בבניית הטעם שהם רוצים. יש דור חדש שאוהב להרכיב ולהתאים לעצמו על פי העדפותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully