וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב נמצאת במקום ה-37 בדירוג ערים מובילות עבור נשים יזמיות

30.1.2023 / 10:49

מחקר חדש שערכה חברת Dell Technologies חושף מהן הערים האידיאליות לנשים יזמיות. המחקר בוחן את יכולתן של הערים למשוך, לעודד ולתמוך בנשים בעלות פוטנציאל גבוה להצליח ולשגשג בתעשייה

מחקר על יזמות נשית. יחצ,
יש לנו לאן לשאוף/יחצ

מחקר "We Cities" שמפרסמת חברת Dell Technologies בוחן את הערים המובילות בעולם ביחס ליכולתן למשוך ולטפח נשים יזמיות בעלות פוטנציאל גבוה, שרוצות להתפתח במהירות ולשגשג בעולם העסקי.

המחקר נערך בשיתוף DWEN (Dell Women Entrepreneurs Cities) שפועלת בחסות Dell Technologies, כחלק ממחויבותה של לשילוב נשים בתעשייה ובחברה וקידום נשים לתפקידי ניהול בכירים.

מחקר WE Cities מדרג 55 ערים מדי שנה (מ-2016) בהתבסס על ההשפעה של מדיניות מקומית, תוכניות ומאפיינים, חוקים ומנהגים לאומיים הקשורים לנשים יזמיות ועל הכלכלה הכוללת. המחקר משמש ככלי אבחון וייעוץ לקובעי המדיניות כשהם נדרשים לשאלה כיצד לתמוך טוב יותר בנשים בעסקים, ומפרט את מרכזי המסחר העולמיים לפי התאמתם הכוללת לנשים.

במקום הראשון במחקר מדורגת לונדון (עלייה של 2 מקומות ביחס למדד הקודם). בירת אנגליה מוגדרת כעיר הטובה בעולם לנשים יזמיות. אחריה, ברשימה נמצאות ניו יורק, סן פרנסיסקו, פריז ושטוקהולם. שאר הרשימה מציינת את שיקאגו, לוס אנג'לס, טורונטו, סידני ובוסטון. תל אביב מדורגת במקום ה-37. היא ברשימת הערים שנמצאות במסלול "המומנטום" (במקום ה- 10), כלומר ערים עם פוטנציאל להמריא והזדמנויות רבות לצמוח. הערים מצליחות בתחומים מסוימים, אך גם נדרשות לשיפור ומיקוד בכל הקשור לפיתוח מאגר כישרונות ויצירת סביבה המאפשרת שימוש בטכנולוגיה והתחייבות לשוויון.

בחלוקה לקטגוריות, העיר קופנהגן מדורגת במקום הראשון בטכנולוגיה לנשים יזמיות. לונדון מבחינת כשרון, ניו יורק מבחינת שוק והון וברלין מבחינה תרבות עירונית.

כמו כן, המחקר השנה בוחן את השיפור שעשו הערים ביחס לשנת 2017. על פי ההשוואה הזאת, הערים דלהי ושנגחאי עשו את השיפור הגדול ביותר בציונים שלהן. עם זאת, כשמסתכלים על ערים שעשו שיפור חיובי בשנים 2017-2023 דבלין ודובאי נמצאות בראש כשתי הערים שהשתפרו בצורה העקבית ביותר.

מבחינה אזורית, ב-APAC (אסיה והפסיפיק) יש הכי הרבה ערים שעלו בדירוג עם 12 ערים, ואחריה אירופה עם 9. רק 3 ערים בצפון אמריקה עלו בדירוג. בצפון אמריקה 12 ערים הדרדרו מטה (ו-2 נשארו זהות).

כמו כן, השנה נוספו למדד ה-WE Cities חמש ערים חדשות, מונפלייה, מומבאי, אוקלנד, וולינגטון והמבורג.

הקריטריונים לדירוג הערים:

בתוך האקו-סיסטם של מחקר ה-WE Cities כלולים 5 מדדים עיקריים שעל פיהם הערים מדורגות.

  • שווקים - מודד האם היזמית פועלת בשוק גדול מספיק כך שתוכל להרחיב את העסק ולהשיג יעדים, את העלות של עסק רווחי בשוק, את הנגישות ללקוחות פוטנציאליים, ואת המדיניות המקומית שמאפשרת ליזמיות לצמוח ולהחזיק עסק. בקטגוריה זו ניו-יורק מדורגת ראשונה ואחריה סן פרנסיסקו, לונדון, שיקאגו ובנגלור.
  • כשרון - מודד הן את הסבירות למצוא נשים עם ההכשרה והניסיון הנדרשים כדי לנהל ולהרחיב את העסק והזמינות של כוח אדם מקומי עם הכישורים וההשכלה הדרושים לאישה יזמית כדי לבנות צוות מתפקד היטב. לונדון ופריז מדורגות ראשונות ואחריהן סינגפור, בוסטון וושינגטון.
  • הון - מודד את התדירות והערך של המימון שמקבלים עסקים בראשות נשים, שיעור המימון שעסקים מנוהלים על ידי נשים (בהשוואה לגברים) מקבלות, ובסיס ההון שנשים יכולות לצייר עליו. ניו-יורק מדורגת ראשונה, ואחריה סן-פרנסיסקו, לונדון, לוס אנג'לס ו-ולינגטון.
  • תרבות -למרות שהיא פחות מוחשית, תרבות העיר מוגדרת כשחקנית חשובה להשתתפות נשים יזמיות במסחר. מדד זה בודק את השכיחות של מנטורים, רשתות ומודלים לחיקוי רלוונטיים, את הגישות והציפיות העיקריות של אותה עיר כלפי נשים יזמיות, ואת המדיניות העירונית המאפשרת לנשים לקבל עמדות מנהיגות והצלחה עסקית. במדד זה מככבות ברלין במקום הראשון, ואחריה אמסטרדם, ניו-יורק, סן פרנסיסקו ושיקאגו.
  • טכנולוגיה - טכנולוגיה הפכה קריטית להפעלת כמעט כל השוק העסקי. מדד זה בודק את החיבוריות הגלובלית של נשים יזמיות דרך האינטרנט וערוצי המדיה החברתית, את עלות השמירה על קשר ברשת הגלובלית ולבסוף את המדיניות המאפשרת לנשים לגשת ולהשתמש במידע, נתונים וטכנולוגיה באופן כללי. באופן מפתיע, במדד זה אין נציגות לערים מארה"ב. בראש הדירוג עומדת העיר קופנהגן אחריה בייג'ין, שטוקהולם, שנגחאי ו-וולינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully