וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מיליון גמלאי עמיתים יזכו לתוספת של יותר מ- 5% לקצבה

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 13:15

עמיתים, קרנות הפנסיה הוותיקות, מודיע על עדכון הקצבאות: כרבע מיליון גמלאי עמיתים יזכו לתוספת של למעלה מ- 5% לקצבתם החודשית. העלות השנתית של עדכון הקצבאות מסתכמת בכ- 800 מיליון שקל.

זוג קשישים מחזיקים ידיים. ShutterStock
בשורה למאות אלפי גמלאים בקרנות הפנסיה הוותיקות/ShutterStock

עמיתים, המנהל את שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, מודיע היום על העלאת קצבאות של למעלה מ- 250 אלף גמלאי הקרנות (מקבלי קצבאות זקנה, נכות ושארים), בשיעור של עד 5.263%. העלייה תעשה בהתאם להוראות תקנוני הקרנות ונובעת מעליית מדד המחירים לצרכן בשנת 2022.

הרוב המכריע של הגמלאים ייהנה מהתוספת המקסימלית בשיעור של 5.263% כאמור וקבוצה קטנה של גמלאים שפרשו החל מספטמבר 2021 תזכה לתוספת בשיעורים נמוכים יותר התלויה במועד הפרישה הספציפי (כל גמלאי באחת מהקרנות הוותיקות יכול לבדוק את השיעור המדויק של עליית קצבתו בהזנת חודש הפרישה בעמוד הייעודי באתר האינטרנט של עמיתים .

טרם עדכון הקצבאות ,עומדת הקצבה הממוצעת של כלל הגמלאים בקרנות הוותיקות על כ- 5,300 שקלים בחודש.

העדכון לקצבה יתבצע בקצבה הקרובה, של חודש ינואר, שתיכנס לחשבונות הבנק של הגמלאים
ביום - 1.2.2023.

אפי סנדורוב, מנכ"ל עמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות. דרור סיתהכל,
אפי סנדרוב, מנכ"ל עמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות/דרור סיתהכל

עמיתים הוא הגוף הפנסיוני הגדול בישראל במונחי נכסים מנוהלים ובמספר מקבלי הקצבאות. כיום מנהל עמיתים כ - 380 מיליארד שקל עבור כ- 880 אלף בעלי זכויות, ומשלם מדי חודש תשלומי פנסיה בסך של כ-1.3 מיליארד שקל למאות אלפי גמלאים.

עמיתים הוקם בשנת 2008 וקיבל לניהולו את שמונה קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר: מבטחים, קרן הגמלאות המרכזית, מקפת, קופת הפנסיה לעובדי הדסה, קרן פועלי בניין, קרן פועלים חקלאיים, קרן הגמלאות של חברי אגד וקרן נתיב. כיום הוא אחד מגופי ההשקעה הגדולים במשק, עם השקעות בתחומים מגוונים בהם אנרגיה, תשתיות, טכנולוגיה ונדל"ן, בארץ ובחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully