וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ממשל בארה"ב לוייסגלס: אם שלום יהיה שר אוצר קדנציה נוספת - קטנים סיכויי ישראל לקבלת הערבויות

מוטי בסוק

27.2.2002 / 21:19

עמנואל רוזן בערוץ 10: למרות הכחשות של לשכת רה"מ, המשתתפים במשלחת אישרו הידיעה; נתניהו עשוי לשלוח את מראני לוושינגטון; ישראל לא תקבל מלוא הסיוע שביקשה



ארה"ב הבהירה לישראל כי מינוי שר האוצר היוצא, סילבן שלום, לקדנציה נוספת יקטין את הסיכויים למתן הסיוע הביטחוני שביקשה ישראל מארה"ב ולמתן ערבויות להלוואות לישראל. כך אמר ראש לשכת ראש הממשלה, עו"ד דב וייסגלס, במשא ומתן עם בנימין נתניהו בדבר מינויו לשר אוצר. וייסגלס הוא שעמד בראש המשלחת הישראלית לשיחות בוושינגטון על קבלת הערבויות והסיוע הביטחוני.



עמנואל רוזן פירסם הערב בערוץ 10 לראשונה את הידיעה. הוא אמר כי למרות הכחשות נמרצות של לשכת ראש הממשלה, כל המשתתפים במשלחת אישרו את פרטי הידיעה. עוד פירסם כי לגבי בנימין נתניהו קיים סימן שאלה מבחינת הממשל האמריקאי, אך הם אינם שופטים את דעותיו הפוליטיות אלא את תפקודו הכלכלי, שייבחן בעתיד הקרוב.



שר האוצר החדש, ביבי נתניהו, עשוי לשלוח בשבוע הבא את מנכ"ל משרדו, אוהד מראני לבירת ארה"ב, כדי לקדם את בקשת הסיוע הישראלי. משיחות שקיים בשבוע שעבר מנכ"ל משרד הבטחון, עמוס ירון, עולה כי ישראל לא תקבל את מלוא הסיוע הביטחוני בסך 4 מיליארד דולר בפריסה לשלוש שנים, שביקשה מארה"ב בגין המלחמה בעיראק. האמריקאים מדברים על סיוע נמוך בהרבה של כ-2 מיליארד דולר.



ארה"ב גם דחתה את בקשת ישראל להגדיל את נתח הסיוע הצבאי שמותר לישראל להוציא בישראל ולא בארה"ב, ששיעורו כיום 25%. לעומת זאת, נוטה ארה"ב לתת לישראל את כל סכום הערבויות שביקשה.



מאגף התקשורת במשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הטענה כאילו האמריקאים ביקשו לפסול, בשיחתם עם וייסגלס, את שלום לקדנציה נוספת כשר אוצר, היא שטות מוחלטת ואין לה כל שחר. שמו של השר שלום לא עלה באף אחת מן השיחות בין וייסגלס לממשל האמריקאי ולא עלה באף אחת מהשיחות בין נתניהו לבין מי מבין אנשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully