וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שר הביטחון ימנע את סגירת טכנולוגיית להבים?

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 10:12

צעד חשוב בדרך למניעת סגירת מפעל טכנולוגיית להבים בצפון. בעקבות פגישה עם נציגי עובדי המפעל שעומד להיסגר, הודיע גלנט כי יזמן את ראש מנהל הרכש במשרדו, כדי שיבדוק אפשרות להתנות עסקאות עתידיות של המשרד עם הבעלים האמריקאים, בהמשך הפעלת המפעל או מכירתו

שר הביטחון, יואב גלנט, בפגישה עם נציגי העובדים במפעל טכנולוגיית להבים. ללא,
פגישת נציגי העובדים והמנכ"ל לשעבר, עם שר הביטחון יואב גלנט/ללא

נמשך המאמץ להציל את מפעל "טכנולוגיות להבים" בנהריה מסגירה ובכך למנוע את פיטורי 900 עובדיו. אתמול בערב נערכה פגישה בין שר הבטחון, יואב גלנט, ליו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, סגנו ציון יחיאלי, יו"ר ועד העובדים, פריד סעיד ומנכ"ל טכנולוגיות להבים לשעבר, עמוס גרינבאום.

בפגישה הוצגו לגלנט נתוני הרכש השנתי של משרד הביטחון מחברת האם האמריקאית של המפעל, "פראט אנד ויטני", שנחשבת לאחת מיצרניות מנועי הסילון הגדולות בעולם, העומד על 800 מיליון דולר לשנה. המשתתפים ביקשו מגלנט שיפעיל מנופי לחץ על החברה, גם על רקע כוונת משרד הבטחון לרכוש 25 מטוסי F15I מדגם משופר, עסקה שתכלול 55 מנועי סילון, ו"פראט אנד ויטני" היא אחת משתי הספקיות האפשריות שלהם, בנוסף לג'נרל אלקטריק.


.

עובדי טכנולוגיית להבים באסיפת מחאה. דוברות ההסתדרות,
עובדי המפעל במהלך אסיפת מחאה שקיימו ביוזמת ההסתדרות/דוברות ההסתדרות

מגעים שלא ברור אם יבשילו

מרגע בו הודיעה על הכוונה להפסיק את ייצור להבי הקומפרסור בארץ, לטענתה בגלל שהם מיושנים, אין להם ביקוש והמפעל אינו רווחי, סירבה - כך לטענת נציגי העובדים - "פראט אנד וויטני" להיענות לפניות של חברות שהיו מעוניינות לרכוש אותו מידיה, מתוך שיקולים של מניעת תחרות. רק לאחרונה החלו מגעים עם ארבעה גופים שמעוניינים ברכישה, אולם אלה נמצאים בשלבים מוקדמים מאוד.

בסיומה של הפגישה הורה גלנט לקיים פגישה דחופה עם ראש מנהל הרכש החדש של משרד הביטחון, זאב לנדאו, בה תציג ההסתדרות את עמדתה לפניו. זאת במטרה שיסייע בקידום רכישת המפעל מידי האמריקאים, שתמנע את סגירתו ויתנה רכש עתידי של מנועים לחיל האוויר הישראלי, בכך שהמפעל יימכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully