וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקינג של התחב"צ: החברה שמציעה כרטיסי נסיעה מסביב לעולם

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 11:02

אחרי שנאלץ לבלות את ירח הדבש שלו בתחנת אוטובוס, החליט נועם טויסטר לחסוך את עגמת הנפש מטיילים נוספים - ועל הדרך גם לעשות מזה קצת כסף. כך נולד הסטרט-אפ "בוקאווי" שמאפשר לרכוש אונליין כרטיסים לתחבורה ציבורית גם במקומות שבהם הם לא נמכרים ברשת

ילדים בדרך לבית הספר באוטובוס פרטי, תאילנד. ShutterStock
הלו, הזמנתי כרטיס דרך האתר שלכם. איך מתארגנים מראש לנסיעות שלהן אי אפשר לרכוש כרטיסים אונליין?/ShutterStock

נועם טויסטר בסך הכל רצה לקנות לו ולבת זוגו כרטיסים לאוטובוס הנוסע לכיוון צפון הפיליפינים, ומצא את עצמו מבלה את ליל ירח הדבש שלו בתחנה: לאחר שנסע כשעה עד לתחנת האוטובוס בה רוכשים את הכרטיסים הנדרשים, הוא גילה כי אלו נגמרו.

בזמן שטויסטר התכונן לשינה בתחנת האוטובוס, הוא החליט לבחון את כישוריו בבניית ממשק דיגיטלי שיאפשר רכישת כרטיסים והפך את התקלה להזדמנות. הוא החל בגיוס מקומיים שיעמדו יום-יום עבורו בתור לרכישת הכרטיסים, תוך שהוא מכר אותם לתיירים המבקשים להגיע לנפוש בפיליפינים באמצעות אתר 'וויקס' שבנה מישראל.

הביקוש הרב הוביל לבניית הסטראט-אפ 'בוקאוויי', שהכניס דיגיטציה לעולם התחבורה של מטיילים בעולם, בעיקר במדינות מתפתחות; החברה מאפשרת רכישת כרטיסי נסיעה באוטובוסים, מעבורות ורכבות במדינות שבהן לא היה ניתן עד כה לרכוש כרטיסים באמצעות האינטרנט או המובייל.

אלא שלא רק מהירות רכישת הכרטיסים גדלה, גם התחבורה והכלכלה המקומיים צמחו בעזרת האפליקציה, שאפשרה חיבור של ספקי תיירות קטנים ובינוניים ישירות לתיירים. בנוסף, החברה החלה לאסוף מידעים שסיפקו הבנה רחבה יותר להיצעים וביקושים ואפשרה לחברות תעבורה ולשלטונות המקומיים להיערך אליהם בהתאם, תוך חיסכון והשקעה יעילים יותר.

בתקופת הקורונה נקלעה בוקאווי, כמו שאר החברות הפועלות בעולם התיירות, בקשיים שהבעו מעצירה כמעט מוחלטת של התיירות העולמית, אך בעזרת המשקיעים ניצלה החברה את התקופה לרכישת 4 מתחרים. כיום בוקאוויי פועלת מול כ-7,000 מפעילי תחבורה וב-132 אלף קוי אוטובוסים, רכבות ומעברות שונים המקשרים בין 13 אלף ערים, בכ-100 מדינות.

על פי נתוני חברת סקרי השוק הבינלאומית Research and Markets מסוף 2022, שוק הטרוול-טק עמד על כ-8.6 מיליארד דולר בשנת 2021, והוא צפוי לעמוד על כ-13.4 מיליארד עד לשנת 2027, המבטאים צמיחה של 7.6% שנה אחר שנה.

היקף השוק במקומות בו פועלת החברה, עם זאת, נאמד בכ-157 מיליארד דולר לתחומי התחבורה והתיירות בהם היא נוגעת. יש לציין עם זאת, כי כיום עדיין רק 10%-15% מרכישות כרטיסי תחבורה על ידי תיירים ברחבי עולם נרכשים אונליין.

בוקאוויי מספקת תשתית דיגיטלית במדינות שאין בהן כזו, ועושה זאת גם על ידי תמיכה בספק מקומי שלעיתים כוללת גם רכישת האוטובוסים עבורו, כדי שזה האחרון יגדיל את יכולת ההיצע שלו כמענה לביקוש שמצטבר בחברה.

מייסדי Bookaway. נוי ארקובי,
נועם טויסטר, דיויד יצחקי ועומר טשכמר, מייסדי Bookaway/נוי ארקובי

בוקאוויי (Bookaway), תעודת זהות

תחום פעילות: טרוול-טק

תאריך הקמה: 2017

מייסדים: נועם טויסטר (40), המשמש כמנכ"ל הקבוצה, דיויד יצחקי (40), המשמש כמנכ"ל Bookaway, ועומר טשכמר (40), COO קבוצת Bookaway.

חזון: להפוך לכלי הדיגיטלי המוביל בעולם ליצירת חוויית טיול ונסיעה.

עובדים: 381, מתוכם 64 בישראל והשאר בתאילנד, קרואטיה וארגנטינה.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 81 מיליון דולר.

בין המשקיעים: Red Dot Capital Partners, Menorah, Tenere Capital, Aleph, Corner Ventures, Entrée Capital.

לקוחות מרכזיים: תיירים, בעיקר בגילאי 25-45, המורגלים לשימושי דיגיטל, לצד ספקי מלונות ותחבורה שונים.

חברות הפועלות בתחום: Omio, TrainLine

דבר המנכ"ל: "כשיצאנו לדרך היה לי ברור שאנחנו עונים על צורך אמיתי ומשמעותי עבור מטיילים בכל העולם. עם השנים הבנתי כמה אימפקט יש לנו לא רק על המטיילים אלא גם על ספקי שירות מקומיים, אותם אנו מחברים לעולם הדיגיטלי תוך כדי תמיכה בכלכלה המקומית בה מתבצעת הפעילות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully