וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעשות יותר עם פחות" - להשקיע בפיתוח עובדים ביעילות

31.1.2023 / 13:43

במיטאפ של קהילת למידה ופיתוח ארגוני בהייטק שהתקיים השבוע עסקו בשאלה כיצד יוכלו ארגונים להמשיך להשקיע בלמידה ובפיתוח עובדים בצורה יעילה ואפקטיבית בשנה הקרובה

אילן שנקר. ליוקה לדנבה,
אילן שנקר, ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום ישראל משתתף במיטאפ Doing more with less/ליוקה לדנבה

שנת 2023 מסמנת שינוי בקרב מחלקות משאבי אנוש והדרכה אשר ידרשו "לעשות יותר עם פחות" (Doing more with less). סביב נושא זה התקיים בשבוע שעבר במשרדי Powtoon מיטאפ של קהילת למידה ופיתוח ארגוני בהייטק, מסדרת המיטאפים שהקימו בריסקיפייד. במיטאפ השתתפו עופרי שפר-גילת, Tech Learning Partner בריסקיפייד, שהציגה שיטות להפחתת הסיכונים בתכניות למידה ארגוניות תוך הגדלת האימפקט שהן יוצרות; צבי אמולסקי, מנהל צוות חדשנות ב Powtoon שהציג אוטומציה של תהליכים אונבורדינג מרחוק; ואילן שנקר, ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום ישראל שהתייחס לביצוע הכשרות מעשיות למטרות העסקיות של החברות.

תכניות ההכשרה בארגונים למטרת קידום מסלול קריירה של עובדים בתוך הארגון, ניוד בין תפקידים וקליטה של עובדים חדשים, אשר מוכרות לנו מהשנים האחרונות, ידרשו להמציא עצמן מחדש בשנה הקרובה, תוך שימת דגש על צמצום משאבים ו/או סיכונים לצד הצגת גדילה וריווחיות של הארגון.

עופרי שפר גילת. רפאל לוי,
עופרי שפר גילת/רפאל לוי

"לתכניות למידה פנים ארגוניות פוטנציאל גבוה ליצירת אימפקט על שימור עובדים, על ביצועים, ועל מטרות עסקיות", מסבירה עופרי שפר-גילת, פסיכולוגית קוגניטיבית, ו-Tech Learning Partner בריסקיפייד. "הבעיה היא שהאימפקט הזה הולך יד ביד עם סיכון בבזבוז משאבים. עבודה אג'ילית באמצעות MVP (Minimal Value Product), הכוונה נכונה של מומחי התוכן המקצועיים, ודגש על בניית קבוצת הלומדים יכולים לסייע בהפחתת הסיכון, ולהעצים את הערך שהתכניות יביאו לארגון".

אילן שנקר, ראש תחום קריירה ושותפויות בפרקטיקום ישראל, אמר "השנה חברות יאלצו להתמודד עם אותם אתגרים אבל עם פחות משאבים. הכשרה התנסותית (OJT) תורמת לקידום וניוד עובדים בין תפקידים בארגון, לשימור עובדים ואף למנוע פיטורים של עובדים איכותיים. בנוסף, בשוק שמעסיקים עדיין מתקשים למצוא ידיים עובדות (Talent shortage), הכשרה התנסותית מסייעת לקליטה של עובדים מרקע לא סטנדרטי, מאפשרת לגשר על פערים מקצועיים ולהתנסות בהיקף שעות משמעותי בתפקיד החדש. בין אלו עובדים ותיקים ובין אלו עובדי מילניאלז ו-GenZ המחליפים עבודה כל שנתיים בממוצע, השקעה בהכשרה והתפתחות היא הבעת אמון של הארגון בעובדים, גם בתקופה זו".

"מאז פרוץ מגיפת הקורונה החברות נאלצו לבצע תהליכי אונבורדינג מרחוק. תהליכים אלו ימשיכו להתקיים ברוב החברות אשר ישימו דגש משמעותי על ייעול תהליכי קליטת העובדים", הסביר צבי אמולסקי, מנהל צוות חדשנות ב Powtoon. "אחד האתגרים הגדולים של החברות שמגייסות עובדים חדשים, הוא לשלב את העובד או העובדת החדשים במהירות בצוות. שימוש בתהליכי אונבורדינג אוטומטיים מאפשר להפחית בהיקף המשאבים הנדרשים לתהליך ולהפוך אותו ליעיל ופרודקטיבי יותר, דבר שהופך להיות משמעותי עוד יותר בתקופה בה השוק נמצא כעת".

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully