וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ישראלי: פרופסור צביה אגור נבחרה כעמיתת האגודה האמריקאית לקידום המדע

31.1.2023 / 17:39

הארגון המדעי-כללי הגדול בעולם, האגודה האמריקאית לקידום המדע (AAAS), בחר לצרף את פרופסור צביה אגור מהמכון לביומתמטיקה רפואית, למעמד העמיתים של הארגון. מדובר בתואר ייחודי ויוקרתי שהוענק לפרופסור אגור על הישגיה בפיתוח מודלים לפיתוח טיפולים בסרטן ומחלות

פרופ' צביה אגור. יחצ,
פרופ' צביה אגור/יחצ

הארגון המדעי הגדול בעולם, האגודה האמריקאית לקידום המדע (AAAS), המשרת יותר מ-10 מיליון מדענים ומוציא לאור של משפחת כתבי העת המפורסמת, Science, בחר לצרף את פרופסור צביה אגור מהמכון לביו מתמטיקה רפואית, למעמד העמיתים של הארגון, תואר ייחודי ויוקרתי בקהילייה המדעית העולמית.

בכל שנה, האגודה בוחרת מדענים שהישגיהם המדעיים או החברתיים לקידום המדע או יישומו הם מצטיינים במיוחד. מעמד העמיתים של ה AAAS לשנת 2022, כולל מדענים, מהנדסים וממציאים מ 24 דיסציפלינות מדעיות, המקבלים הכרה על הישגיהם המדעיים הייחודיים. פרופסור צביה אגור מקבלת את תואר הכבוד על הישגיה בפיתוח מודלים חישוביים למחלות קשות והכלתם בכלי תכנה ייחודיים לפיתוח תרופות ולפרסונליזציה של הטיפולים הרפואיים בסרטן ובמחלות מדבקות.

תעודת עמית ועיטור בצבעי ארגמן יוענקו לפרופסור אגור בטקס שיתקיים בחדש ביוני, 2023, בוושינגטון, ארה"ב, במהלך הכנס השנתי של הארגון. עד כה זכו 6 ישראלים בלבד בהכרה זו מצד הארגון. פרופ' אגור היא המדען הישראלי הראשון הזוכה בתואר מזה עשור, והיא האישה הישראלית השנייה אי פעם הזוכה בו.

מפתיע ומרגש

פרופסור אגור אומרת שכבוד גדול הוא לה להימנות עם קבוצת המדענים והממציאים הכוללת את תומס אדיסון, לדוגמא, ומייצגת את כל קשת הדיסציפלינות המדעיות הקיימות היום. הבעת ההוקרה מטעם האגודה האמריקאית לקידום המדע הפתיעה ורגשה אותה במיוחד בהיותה מדענית לא אמריקאית, העובדת במכון מחקר בלבדי, חוץ ממסדי, בישראל.

במשך יותר משלושים שנה, תרמה פרופסור אגור משמעותית להבנת מחלת הסרטן, אופטימיזציה ופרסונליזציה של הטיפולים התרופתיים במחלה זו ובמחלת הקורונה, וכן לפיתוח מדיניות חיסונים מיטבית למחלות מדבקות. עבודתה המדעית של אגור הופיעה במאות פרסומים מדעיים בין תחומיים, המשלבים רפואה, ביולוגיה, מתמטיקה וחקר ביצועים, ושיטות טיפול חדשניות שהציעה עברו בהצלחה ניסויים בבעלי חיים ואף ניסוי קליני לווידוא האפשרות לאופטימיזציה פרסונלית. פרופסור אגור יזמה והובילה פרויקטים מדעיים בינתחומיים בשיתופי פעולה קלינאים ממוסדות רפואה מובילים בארה"ב, אירופה וישראל, היא מייסדת ונשיאת המכון לביומתמטיקה רפואית ומייסדת חברה מסחרית ליישום המודלים המתמטיים ברפואה ובתעשיית התרופות. פרופסור אגור הובילה פיתוח טכנולוגי חדשני בתחום הרפואה ויזמה והשתתפה בפיתוח מספר רב של פטנטים שאושרו בארה"ב, אירופה, ישראל ושאר העולם. כמו כן הייתה בין יוזמי הקמת החברה הישראלית לביומתמטיקה והייתה נשיאתה במשך שמונה שנים. הייתה בין יוזמי ומקימי החברה האירופאית לביומתמטיקה וחברת הדירקטוריון שלה וב2016 הגיעה לשלב הסופי בתחרות לקבלת פרס הקהילה האירופאית לנשים חדשניות.

האגודה האמריקאית לקידום המדע, AAAS, נוסדה בשנת 1848, והיא הארגון המדעי-כללי הגדול בעולם. מסונפים אליו יותר מ- 262 איגודים מדעיים ואקדמיות לאומיות מכל העולם, אשר כוללים ביחד מעל 10 מיליון חברים. האגודה היא עמותה ללא כוונות רווח, אשר מטרותיה הן קידום המדע בשירות החברה האנושית, באמצעות עידוד יוזמות ומדיניות פיתוח מדעי, קידום החינוך המדעי ותוכניות בינלאומיות לשיתוף פעולה מדעי.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully