וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת עוגן קיבלה רישיון פעולה במסגרת רפורמת הבנקאות הפתוחה

1.2.2023 / 17:42

עוגן תקבל גישה למידע על חיובי כרטיסי האשראי וחשבונות העו"ש של לקוחות הבנקים. התוצאה: מתן הזדמנות למשקי בית ועסקים קטנים שעד היום לא יכלו לקבל אשראי

מימין: הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס; הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל; מנכ"ל "עוגן", שגיא בלשה; המשנה למנכ"ל "עוגן", משה דניאל. דוברות ראשות שוק ההון,
מימין: הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס; הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל; מנכ"ל "עוגן", שגיא בלשה; המשנה למנכ"ל "עוגן", משה דניאל/דוברות ראשות שוק ההון

קבוצת עוגן, קבוצה פיננסית חברתית ללא מטרת רווח המעניקה ליווי פיננסי ואשראי למשקי בית, לעסקים קטנים ולמלכ"רים אשר מתקשים לקבל מענה לצורכיהם מהמערכת הבנקאית. בימים אלה העניקה רשות שוק ההון לקבוצה, היתר לקבלת גישה למידע על חשבונות העו"ש וכרטיסי האשראי של לקוחות הבנקים כחלק מרפורמת הבנקאות הפתוחה. המידע, שכעת קבוצת עוגן תהיה רשאית להיחשף אליו, יאפשר לה להרכיב תמונה מלאה על לקוחותיה ובכך להעניק סיוע לחלקים רחבים יותר באוכלוסייה, בייחוד עבור אלו שעד כה היו מסורבים אשראי בקרב הגופים המסורתיים.

עד היום, המידע על הלקוחות היה נחלתם הבלעדית של הבנקים שבהם נוהלו החשבונות. רפורמת הבנקאות הפתוחה מבקשת לשפר את התחרות במערכת הבנקאית באמצעות העברת מידע פיננסי על הלקוח לצד שלישי, בתנאי שהתקבלה הסכמה מהלקוח. כל בקשת הלוואה מחייבת תהליך של חיתום ודירוג אשראי בבנק, המשקלל בתוכו את המידע הפיננסי של הלקוח, לפיו נקבעים תנאי ההלוואה. הענקת גישה לקבוצת עוגן למידע הפיננסי של הלקוחות תסייע לשפר את הליך החיתום במתן ההלוואות. על ידי כך, תינתן האפשרות להעניק אשראי גם לאוכלוסיות שעל בסיס המידע הקיים עליהן, לפני הרפורמה, לא היו עוברות את רף רמת הסיכון ולכן לא היו יכולות להיות זכאיות להלוואה.

בניגוד לגוף אשראי קלאסי המקבל את החלטותיו על פי יכולת החזר ובטחונות, עוגן, כגוף אשראי ללא מטרת רווח, מקבלת החלטות אשראי על בסיס ניתוח רמת ההתנהלות הפיננסית של הלקוח ובוחנת אם האשראי יוכל לסייע למשק הבית או העסק לצמוח ולשנות את מצבו הכלכלי. כך, ככל שהמידע מלא יותר, יותר אנשים יוכלו לקבל הלוואה מעוגן.

הקבוצה משתפת פעולה עם FeezBack, ממובילות תחום הבנקאות הפתוחה בישראל ו-Paretix - ממובילות תחום החיתום הדיגיטלי בישראל, על מנת להטיב עם מבקשי ההלוואות ולהעניק אשראי לאנשים רבים יותר ובתנאים הוגנים יותר מאלו שמציעים הבנקים. כמו כן, ההצטרפות לרפורמת הבנקאות הפתוחה, מאפשרת לעוגן להרחיב את סל השירותים שהיא מעניקה ללקוחותיה במטרה לשפר את בריאותם הפיננסית.

שגיא בלשה, מנכ"ל קבוצת עוגן: "קבוצת עוגן, שהייתה ראשונה לקבל רישיון למתן אשראי מרשות שוק ההון, גאה על קבלת ההיתר מרשות שוק ההון כחלק מרפורמת הבנקאות הפתוחה. זוהי הבעת אמון של רשות שוק ההון בחשיבותם של נותני אשראי חברתיים והכרה בצורך בגופים חברתיים ללא כוונת רווח במערכת הפיננסית בישראל. אנו מתכוונים לא רק לקחת חלק ברפורמה, אלא להוביל אותה. עוגן משתמשת בכלים ייחודיים והניסיון שנצבר עם השנים, על מנת לאשר הלוואות לאלפי למשקי בית ועסקים קטנים בישראל שלא מקבלים מענה מספק מהמערכת הפיננסית. קבלת ההיתר מרשות שוק ההון, מחד, וגיוסי הון באמצעות אג"ח אימפקט, מאידך, יאפשרו לעוגן לתת מענה לאוכלוסיות חלשות בחברה הישראלית."

  • עוד באותו נושא:
  • בנקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully