וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אברהם הירשזון צפוי להיבחר בשבוע הבא ליו"ר ועדת הכספים

צבי זרחיה

28.2.2003 / 11:00

באחרונה שקל הירשזון להתמודד על משרת יו"ר הכנסת מול ח"כ ריבלין, מקורבו של שרון, אך ברגע האחרון הסיר את מועמדותו



ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד) צפוי להיבחר בתחילת השבוע הבא ליו"ר הקבוע של ועדת הכספים. ראש הממשלה, אריאל שרון, הציע להירשזון בימים האחרונים לבחור באחד משני תפקידים: יו"ר ועדת הכספים או סגן שר האוצר. אתמול הודיע הירשזון לשרון על הסכמתו לכהן כיו"ר ועדת הכספים.



הירשזון הוא מקורבו של אהוד אולמרט. באחרונה שקל הירשזון להתמודד על משרת יו"ר הכנסת מול ח"כ ראובן ריבלין, מקורבו של שרון, אך ברגע האחרון הסיר את מועמדותו. מקורבי שרון אמרו בעקבות זאת כי יינתן לו תפקיד הולם אחר לפי בחירתו.



מינויו של הירשזון התקבל בברכה בוועדת הכספים. ח"כים בוועדה העריכו שהוא ינהל היטב את עבודת הוועדה. מקורות בקואליציה - שלה רוב של 10 מבין 17 חברים - העריכו כי הירשזון יסייע לקואליציה ולממשלה להעביר את יוזמותיה הכלכליות בוועדה. הירשזון סירב אתמול לפרט את תוכניותיו בוועדת הכספים, עד לבחירתו הרשמית.



ב-83' נבחר הירשזון לכנסת ה-10, וכיהן בה עד להתפזרותה ב-84'. ב-92' נבחר לכנסת מחדש ומאז הוא מכהן בה ברציפות עד היום. בכנסת הקודמת היה הירשזון חבר בוועדות הכלכליות: ועדת הכספים, הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, ועדת הכלכלה וועדת העבודה והרווחה. בנוסף, שימש בתפקיד סגן יו"ר הכנסת. בכנסת ה-14 כיהן הירשזון בין היתר בתפקיד יו"ר ועדת המשנה לטיפול בהשבת הרכוש היהודי.



באוקטובר 2002 אמור היה הירשזון להתמנות לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה, בהתאם להסכם שנחתם ב-99' בין הליכוד לשינוי. ואולם, הוא ויתר על המשרה בעקבות הקדמת הבחירות לכנסת ה-16 ופיזורה של הכנסת ה-15.



הירשזון כיהן עד התפטרותו לפני כמה חודשים בתפקיד יו"ר קופת חולים לאומית, והוא משמש עדיין בתפקיד יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully