וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו בשבט מגיע: כמה יעלה סל חגיגי של פירות יבשים?

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 11:40

ט"ו בשבט מתקרב ועמו גם עליה בביקוש לפירות יבשים. לפני שתצאו לקניות, הנה בדיקה שערכה המועצה לצרכנות: איפה נמצא את הסל הזול ביותר? האם ביטול המכס באמת הוריד מחירים? בכמה עלו המחירים השנה, ומה הפרש המחיר בין פיצוחים במשקל לבין פיצוחים ארוזים?

אגוזי פקאן. ShutterStock
ט"ו בשבט מגיע ואיתו גם הביקוש הגבוה לפיצוחים ופירות יבשים/ShutterStock

לקראת ט"ו בשבט, חג האילנות - אך גם זה של הפיצוחים והפירות היבשים, בדקה המועצה לצרכנות את מחירם של סלי חג עם מגוון המוצרים הנמכרים ביותר. במסגרת הבדיקה, נמדד המחיר הממוצע מכלל הרשתות המדווחות לאתר פרייסז (כולל מבצעים, למעט מבצעי אשראי).

הבדיקה נערכה בתאריך 22.1.2023, בהשוואה לתאריך מקביל אשתקד, כלומר בשבוע שלפני ט"ו בשבט בשתי שנים עוקבות..

הבדיקה העלתה עליה של קרוב ל- 4% במחיר הסל הממוצע בהשוואה למחירו בשנה שעברה אך יחד אם זאת ניתן לראות כי מבצעי החג הוזילו את סל ט"ו בשבט בכ-2% בממוצע בהשוואה למחיר הסל לפני חצי שנה - 24.7.22.

מהבדיקה עולה תנודה במחירים ב-3 התאריכים שנבדקו. המחיר לפני שנה היה הכי נמוך, המחיר עלה באמצע השנה (זו הייתה העלייה הגדולה ביותר), אך בספטמבר 2022 בוטל המס שעמד על 8-12% על יבוא פירות יבשים, מהלך שבלם את ההתייקרות, אבל לא הוביל להוזלה משמעותית: המחיר היום יותר נמוך מהמחיר מאמצע השנה, אבל יותר יקר מהמחיר מלפני שנה.

פירות יבשים מסודרים בשורות לפי סוגים. ShutterStock
מה משתלם יותר, פיצוחים ופירות יבשים במארז או בתפזורת לפי משקל?/ShutterStock

אותו מוצר - יותר יקר

העובדה כי ישראלים רבים לא נוהגים לצרוך פירות יבשים באופן שוטף, גורמת לפחות מודעות צרכנים שמאפשרת פער במחיר של אותו מוצר בין הרשתות השונות, שמגיע ל כ -200%.

קילו פקאן בקליפה בתפזורת נמכר ב-30 שקל ברשת סטופ מרקט, ובמחיר של 89 שקל ברשת היפר כהן. פער של 197% (6 שקל ל-100 גרם).

קילו בוטנים קלויים עם קליפה בתפזורת נמכר במחיר של 15 שקל ברשת אושר עד, ובמחיר של 39 שקל ברשת סופר ברקת, פער של 160% (2.4 שקל ל-100 גרם).

אגוזי מלך קלופים טבעיים - מתוצרת ששון הקולה 150 גרם (ארוז), נמכרים במחיר של 7.3 שקל ברשת שוק העיר, ובמחיר של 15.9 שקל ברשת מיני סופר אלונית. פער של 119% (8.6 שקל)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קערה מלאה באגוזים. ShutterStock
93% הפרש במחיר, בין פיסטוק בתפזורת לפיסטוק במארז/ShutterStock

ארוז או בתפזורת?

האם עדיף לקנות אגוזים, פיצוחים ופירות יבשים בתפזורת או באריזה? על פי הבדיקה שערכה המועצה לצרכנות, ההפרשים מגיעים עד 93% לאותו מוצר - בין פיסטוק בשקית ארוזה, לפיסטוק במשקל, באותה חנות ממש!

פיסטוק קלוי קלוף בתפזורת, נמכר בממוצע במחיר של 15.4 שקל (ל-100 גרם). פיסטוק קלוי בשקית (250 גרם) נמכר במחיר של 8 שקל בממוצע ל-100 גרם - פער של 93% (7.4 שקל ל-100 גרם).

השוואת המחיר בין אריזה למשקל מראה שגם בוטנים, שזיפים, אגוזים, פקאנים מסוכרים, וצימוקים - עדיף לקנות באריזה, ואילו משמשים ושקדים עדיף בתפזורת.

כך למשל בוטנים קלויים בתפזורת מחיר ממוצע מכלל הרשתות 3.6 שקל ל-100 גרם, לעומת בוטנים קלויים ששון הקולה (350 גרם) - שמחירו 2.8 שקל בממוצע ל-100 גרם, הפרש של 25% (1.2 שקל ל-100 גרם).

אילוסטרציה. ShutterStock
חוגגים את ט"ו בשבט: כמה יעלה לנו השנה סל חגיגי של פיצוחים ופירות יבשים?/ShutterStock

מה כולל הסל החגיגי שנבדק?

הסל שנבדק כלל את המוצרים הבאים (100 גרם מכל מוצר):

אגוז קאשיו טבעי
אננס מסוכר\מיובש
בננה צ'יפס מסוכרת
משמש מיובש
ערמונים קלופים וקלויים
שזיפים מיובשים
פקאן טבעי מקולף
צימוקים בהירים
שקדים קלויים
אגוזי מלך קלופים טבעי
תמר מג'הול
תפוח עץ מיובש

סל חגיגי לט"ו בשבט, השוואת מחירים בין הרשתות. באדיבות המועצה לצרכנות,
סל חגיגי לט"ו בשבט, השוואת מחירים בין הרשתות (אדום - המחיר הגבוה ביותר וירוק - הזול ביותר, לאותו המוצר)/באדיבות המועצה לצרכנות

הסל הזול ביותר

באיזו רשת נמצא הסל הזול ביותר לט"ו בשבט?

ההשוואה שנערכה בין 10 רשתות הדיסקאונט הגדולות עבור סל מוצרי ט"ו בשבט, נכון לתאריך 22.1.23:

הרשת הזולה ביותר שנמצאה עבור סל זה היא: אושר עד עם מחיר של 50.9 שקל והרשת היקרה ביותר עבור אותו סל בדיוק, היא יינות ביתן עם מחיר של 76.1 שקל (הפרש של כ- 50% ביניהן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully