וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאבד אמון באימון , ופשוט לעשות ספורט. טרנד כושר חדש?

טליה לוין

4.2.2023 / 16:59

בכל שנה אנחנו שומעים על טרנד חדש בתחום הכושר, אבל חברת Movement החליטה לא לחפש את האחד שלה, אלא להתחבר לכולם. המודל העסקי החדש מציע למתאמנים נקודות קרדיט, שאותן ניתן להמיר לרוב סוגי הספורט. איך עובדת הפוליאמורה של האימון? הלכנו לבדוק ולהזיע

אימון בקרדיט מוב 1. שי הנסב מועדון 11,
פילאטיס בקרדיט. לא שיטת אימון חדשה אלא שיטה חדשה לאימונים/שי הנסב מועדון 11

את השנתיים הקשות של הקורונה לא ישכחו מכוני הכושר לעולם. רק לאחרונה הם החלו להשתקם מהמכה הקשה שפגעה בענף אחרי שחלק מהישראלים שאהבו להתאמן עברו לזום, חלקם וביניהם אני, חזרו להתאמן בבית - ולאו דווקא עם מדריך צמוד. למי שהייתה רגילה כל חייה להיות רשומה לסטודיו כזה או אחר ולהגיע בממוצע פעמיים בשבוע, אזור הנוחות והמזרן הביתי מול יוטיוב היה טוב עבורי, נח ובעיקר זול.

אלא שבחינת נתוני השנה החולפת מלמדת שהישראלים, לפחות ברובם, מאסו במזרן המאולתר בסלון. עלייה של 112% נרשמה בשנה האחרונה ברישום למכוני הכושר, כך על פי הדוח השנתי שערכה חברת Movement באמצעות חברת הבת פיזיקל, הפלטפורמה לניהול מתחמי כושר וספורט, שפועלת בכ-50% ממכוני הכושר, חוגי הספורט ומועדוני הקאנטרי קלאב בישראל.

הדוח שבדק כמה באמת רשומים למועדוני כושר וחוגי ספורט בישראל וכמה פעמים הם באמת כלל תוצאות מפתיעות. אמנם הישראלים הכפילו את קצב ההרשמה למכוני הכושר, אבל לא תמיד הצליחו להתמיד במשימה. הנתונים מראים שכשליש מהמנויים פוקדים את מועדון רק פעם אחת בשבוע ובאופן מפתיע מתברר שככל שאתם צעירים יותר כך תגיעו פחות: כ-36% מהגברים בגילאי 18-24 וכ-38% מהנשים בגילאים אלו מגיעים למועדון רק פעם בשבוע. בגילאי 25-44 המצב כמעט זהה - 35% מהגברים ו-36% מהנשים מגיעים למכון רק פעם בשבוע.

לכולכם זה קרה בשלב כזה או אחר של החיים. החלטתם להיכנס לכושר, נרשמתם למכון במיטב כספיכם ואפילו חידשתם את המלתחה. בשבוע הראשון הצלחתם להתמיד ב- 4-5 אימונים ולאט לאט זה דעך. הגעה של 5 פעמים בשבוע למכון הכושר היא נחלתם של רק כ-8% מהמתאמנים בישראל וכאן בולטים לטובה בני 65+ וביניהם כ-10% מהגברים וכ-9% מהנשים מצליחים לעשות זאת. אגב, אם חשבתם שהישראלים מכורים לכושר, טעות בידכם: רק 12% מהישראלים מתאמנים באופן קבוע, ורשומים במכוני כושר כאלה ואחרים, לעומת 20% אמריקאים.

בנימה אישית עלי להודות שלא ידעתי מה עוד יצליח להוציא אותי שוב מהבית. מכונים ומכוני סטודיו צצים מסביב לביתי כפטריות אחרי הגשם. אבל הקור, העצלות, אולי ההרגל להיות תקועה באזור הנוחות הביתי, עשו את שלהם. רציתי לעשות סאפ, רציתי לשחק טניס, אפילו לא מזמן ביררתי קצת על אגרוף שיש פה ליד הבית או אימון פונקציונלי, אבל תמיד ויתרתי.

שטפי גראף טניסאית גרמנייה אחרי הזכייה ברולאן גארוס 1999. AP
להיות שטפי גראף. גיבורת הילדות שגרמה לכותבת להעז ולשחק טניס/AP

וולט של כושר

למה? הפחד ממחויבות, הפחד משעמום, אולי זה בכלל לא מתאים לי? והמחירים איך לומר, לא תמיד הכי נוחים בעידן של יוקר המחייה, בעיקר בתחום הכרטיסיות. אם נרשמים ליותר שיעורים, משלמים פחות. אבל אחר כך אי אפשר לבטל. וחוץ מזה, אני מכירה את עצמי, אני תמיד בסוף חוזרת לאזור הנוחות של היוגה והפילאטיס ולא נפרדת מהמזרן, תרתי משמע. ניסיון העבר מלמד שגם אם נרשמתי למכון כלשהו, הצלחתי להתמיד בו כחודש במקרה הטוב ושבועיים במקרה הרע.

כשקבלתי את ההצעה להתנסות באפליקציה החדשה MOVE, שהיא סוג של וולט, רק בתחום הכושר, הייתי סקפטית: הן אפילו את הקניות מהסופרמרקט עברתי להזמין בוולט, כי שעתיים המתנה למשלוח הפכה להיות גדולה עליי, אז לצאת מהבית בקור הזה? אבל האפליקציה שהושקה על ידי חברת Movement מאפשרת להתאמן בחוץ, בבית באונליין בשיעורים שהם סגורים למשלמים, להשתתף במגוון רחב של פעילויות ספורט בכל חלקי הארץ - בין אם במכון הכושר, בין אם בים או במגרשי טניס (וגם טיפוס קירות), על ידי רכישת מנוי מבוסס קרדיטים במסלולים גמישים ועם הזמנה בלחיצת כפתור.

זאת אומרת, רק תפתחי, ותבחרי לפי מרחק. אף אחד לא מפציר בך להתרחק יותר מדי. ואם תרצי? תבטלי. מה זה בעצם אומר? שאנחנו לא רוכשים מנוי קבוע או מספר שיעורים בילד אין, אלא מטבעות של ארנק דיגיטלי (המכונים קרדיטים) ויכולים להיכנס לכל שיעור שנרצה, בהתאם לכמות שרכשנו ועל פי תמחור הקרדיטים של אותו שיעור (נניח שיעור פילאטיס בסטודיו מסוים 7 קרדיטים, שיעור פונקציונלי בסטודיו מסוים 9 קרדיטים).

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אימון בקרדיט מוב 2. עדן מור יוסף, מועדון Fithouse  נווה צדק,
יש גם פילאטיס מכשירים/עדן מור יוסף, מועדון Fithouse נווה צדק

נגיש וקל"בי

מי שעבד בהייטק בתקופת הקורונה בוודאי מכיר את אפליקציית פרי פיט (שנרכשה על ידי Movement) שאפשרה גמישות לעובדים להתאמן באזור הקרוב למגוריהם, היא אמנם עדיין קיימת במתכונת קצת שונה למה שמדובר בו כאן. בניגוד אליה MOVE מאפשרת צבירה של קרדיטים, ושימוש גמיש יותר ובשפה המקצועית קוראים לזה B TO C, חווית לקוח, חווית משתמש ומודל עסקי שונה לחלוטין.

"נכון שיש שיפור, אבל אנחנו די נשרכים מאחור בצריכת הכושר האישי שלנו כאן בישראל ביחס לאמריקאים למשל" מסביר עידו זילברשטיין מנכ"ל MOVE את המחשבה שעמדה מאחורי המהלך. "ההחלטה הייתה לקחת את היוזמה למקום מנגיש יותר. אנחנו נתקלים באנשים שרצו להתנסות בכל מיני אימונים, כמו שאת אומרת רצית סאפ ורצית טניס ורצית אימון פונקציונלי אבל לא עשית זאת ממגוון סיבות.

גילינו שהרבה אנשים מפחדים להתחיל ולנסות משהו חדש, בעיקר כי זה דורש התחייבות. פה אנחנו נותנים לך מוצר, ואת יכולה לבדוק ולבחור מה מתאים לך, ומה עובד לך בלי להתחייב".

זה ענף שקיבל בוקס חזק בקורונה
"ועכשיו לשמחתי הוא מתאושש. אנחנו רוצים לראות קודם כל איך אנחנו מביאים יותר אנשים מתאמנים לתוך הענף, ולפחות להגיע ל 20% מתאמנים מכלל האוכלוסייה, כמו בארה"ב. זה ווין ווין לכולם. גם בשורה בריאותית, וגם בשורה צרכנית שמתאימה לרוח התקופה".

בסקרנות גדולה ואפילו קצת בסקפטיות הורדתי את האפליקציה למכשיר, הטענתי את הקרדיטים שלי לשבועיים הקרובים והתחלתי לגשש. קודם כל הייתי המומה לגלות כמה מכוני כושר ומכוני סטודיו יש לי ברדיוס של פחות מקילומטר מהבית. עזבו קילומטר - 400 מטר. בחלקם אפשר לבצע הזמנה אונליין דרך האפליקציה לשיעורים, להגיע, לעשות צ'ק אין ושלום על ישראל.

אני לא צריכה צ'יפ, אין מצב שאאבד אותו, וגם לא אהיה חייבת לחזור אם נניח עשיתי פדיחות בשיעור. בחלק מהמקומות (כמו שיעורי סאפ או טניס למשל) צריך להתקשר ולקבוע תור. גם זו לא טרחה גדולה, והם תמיד נחמדים, אבל אני בחרתי בשלב הראשון לא לדבר עם נפש חיה, ולהזמין רק מה שמתאפשר לי ישירות דרך האפליקציה ללא אינטראקציה עם בני אדם.

הניסיון הראשון עבד נהדר, ירדתי למטה עם כפכפים לשיעור בר. בשני כבר הרחקתי ממקום מגוריי ואתגרתי את עצמי עם אימון פונקציונלי שמעולם לא העזתי לעשות. "מקסימום לא יראו אותי שם יותר", אמרתי לעצמי, אבל ביציאה התלהבתי מהסטודיו וכבר חיפשתי משהו נוסף לפעם הבאה. את השלישי כבר עשיתי במגרשי הטניס והגשמתי חלום קטן. לא חושבת שאהיה אי פעם שטפי גראף (כל דור והגיבורות שלו), אבל לפחות סוף סוף ניסיתי.

היתרון הגדול של בטטת כושר שכמותי, שמאד רוצה להסתובב עם מזרן יוגה על הגב ברחובות העיר אבל מתעצלת, הוא שאפשר להתנסות בחוויה ספורטיבית בכל מיני מכונים שנראו עבורי עד לא מזמן "מפונפנים", וכאלה שידעתי מראש שאין מצב שאצליח לגייס את ההון כדי לעשות שם מנוי חודשי קבוע או כרטיסיה.

הפשרה להתאמן אחת לשבוע במקום כזה דרך האפליקציה (ולצורך העניין קרדיטים ל- 5 כניסות בחודש עולות 130 שקל בלבד, וכל מי שמכיר מחירי כרטיסיות בסטודיו מבין עד כמה המחיר שובר שוק), הוא משהו שאני לחלוטין יכולה לעמוד בו ולשלב אותו עם שגרת האימונים הביתית הקבועה שלי, וגם מידי פעם לצאת מאזור הנוחות ולראות בני אדם.

יש כמובן מסלולים גדולים יותר, ואפשרות לצבור את הקרדיט במידה והיה חודש עמוס בעבודה ולא הצלחתם להגיע. הכסף לא הולך לפח, וזו נקודה קריטית עבור אנשים רבים במיוחד בימים אלה, כשהאפשרות לצבור קרדיטים היא פי שלושה.

זאת אומרת שאם לא הגעתם שלושה חודשים, תצברו את כל הסכום ולא תאבדו אפילו קרדיט אחד. אם נניח תבחרו במסלול של 60 קרדיטים בחודש (380 שקל) תוכלו להיות פוליאמורים של כושר ולהשתתף ב-4 שיעורי פילאטיס, 2 שיעורי גלישת גלים ו-2 שיעורי מיינדפולנס בכל מקום בארץ.

עידו זילברשטיין מנכ"ל MOVE. איציק בירן,
עידו זילברשטיין, מנכ"ל MOVE/איציק בירן

איפה הקאץ'?

"המודל העסקי שלנו עומד על הסכמים עם מעל ל- 800 מקומות ספורט ברחבי הארץ ועוד היד נטויה" אומר זילברשטיין. "הם נותנים לנו מחיר טוב למנוי, ואנחנו משלמים להם עבור כל כניסה של לקוח. היום אנחנו מגלגלים מיליוני שקלים חדשים לענף הזה, בדמות אנשים שלא חשבו להתאמן. אנחנו פונים לקהל שמפחד להתחייב, שמפחד להיכנס למשהו ארוך טווח, שרוצה לבדוק ולנסות. והמטרה הגדולה היא בעצם להכניס כמה שיותר אנשים לתוך שגרת האימונים הזאת".

כושר הוא עניין חברתי מוסיף זילברשטיין, ומספר על החוויה שלו כשרצה להתאמן אחת לשבוע עם חבר במכון כושר בכפר סבא. "ידעתי שאני לא אעשה מנוי במיוחד למכון הכושר הזה, אבל זה מאפשר לי את החוויה החברתית אחת לשבוע עם החבר, בין אם במכון הכושר או בבריכה, בלי לעשות מנוי נוסף".

כך אגב, הזמנתי את האימון הרביעי שלי ברשת מכוני כושר מאד מוכרת, זו שחברה טובה מנסה לגרור אותי אליה כבר כמה שנים ואין להם אופציה לשיעורי ניסיון. אחרי שדיוושנו ביחד בספינינג (מי היה מאמין שאני אעשה ספינינג), אמרתי לה שאמנם קבלתי את השוברים הללו לצורך הכתבה כמתנה, אבל אני לגמרי הולכת לחדש את הקרדיטים כשזה ייגמר.

אני מודעת לכך שהשורה האחרונה נשמעת שיווקית מידי. אבל תאלצו להאמין לי שלא, בכל זאת לא הייתי מסכנת את שמי המקצועי. ההצעה לשיפור יכולה בהחלט להגיע מכך שגם המקומות שדורשים אינטראקציה טלפונית, יאפשרו לעשות את זה לפחות בוואטצ אפ.

שמתי לב שאני לא רוכשת מכסה של שיעורים, וכל שיעור מתומחר בקרדיטים בצורה אחרת - ועדיין המחירים מאד זולים. היכן הרווח? או כמו שישראלים אוהבים לשאול, מה הקאץ'?
"זה כבר החלק שלנו מול אותם מתחמים. יש מתחמים שמתמחרים לנו את הכניסות במחיר גבוה יותר, והקרדיטים יהיו גבוהים, אבל זה נותן גמישות.

אם יש מכון פילאטיס שרוצה למכור ברגע האחרון כמה מקומות ריקים לשיעורים, הוא יכול לצאת במבצע של הרגע האחרון, לתת לנו הנחה ואנחנו מגלגלים את ההנחה ללקוח בדמות הקרדיטים. אני יכול לומר לך בלב שלם שאנחנו משיגים את המחירים הטובים ביותר בשוק ולמתאמנים יש את המחירים הכי אטרקטיביים שיש".

כמה מתאמנים יש לכם?
"יש לנו מעל 4000 נרשמים, ואחרי שחתמנו על עסקה מאד אטרקטיבית עם אחד המשרדים הממשלתיים להטבות לעובדים שלהם, נגדל ל- 6000 נרשמים ועוד היד נטויה".

זילברשטיין אומר שMOVE לא מתכננת לעצור רק בכושר. "התכנון הוא להפוך את זה לאפליקציה שלצד הכושר תשלב גם מיינדפולנס, ביוטי, וולנס ומוצרים שונים". ואם אתם שואלים אותי? בסוף זה עוד יגיע גם לוולט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully