וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרון בבית העם

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 11:25

יהודה ותמי רוה ולאון קופלר. ארנון בוסנאי,
יהודה ותמי רוה ולאון קופלר/ארנון בוסנאי

אירוע לציון יום השואה הבינלאומי, שחל בשישי שעבר, התקיים ב"בית העם" שבירושלים, המקום שבו לפני 62 שנים נערך משפטו של הצורר הנאצי ואדריכל הפתרון הסופי - אדולף אייכמן.

יוזמי האירוע היו תמי רוה ועמוס האוזנר - ילדיו של התובע הראשי במשפט, היועץ המשפטי לממשלה דאז, גדעון האוזנר, שגם פרסמו לאחרונה ספר בשם: "כשאייכמן נכנס אלינו הביתה" - המתאר את חוויותיהם מאותה התקופה.

השניים חברו לעיריית ירושלים לצורך הפקת האירוע, שבו הובאה ברכה מצולמת מנשיא המדינה, נישאו דברים מפיו של ראש העיר משה ליאון, נערך דיון בהנחית עודד בן-עמי, וכן הובא ראיון של נועה ברוש, הנינה של האוזנר, עם מיכאל גולדמן בן ה-98, מקציני המשטרה שניהלו את חקירתו של אדולף אייכמן לאחר לכידתו.

על החלק האמנותי הופקד רמי קלינשטיין. נפגשו והתרגשו: רובי ריבלין ושרית צמח, יהודה רוה, סתוית ליאון, עדינה ורמי לוי, ליאון קופלר, דורון אלמוג, נילי כהן, דינה זילבר, איילה פרוקצ'ה, מיכל רובינשטיין, דינה וכסלר, צביקה לבנת, רני רהב, נירית ויוסי דהן, ואנשי תקשורת רבים, בעיקר מחברת החדשות, שבאו לכבד את היו"רית תמי רוה, ובהם: אבי ניר, אבי וייס, יונית לוי, דנה וייס, גיא סודרי, דפנה ליאל, גדעון אוקו, גידי ויניש ועוד.

סתוית ליאון, רמי ועדינה לוי ומשה ליאון. ארנון בוסנאי,
סתוית ליאון, רמי ועדינה לוי ומשה ליאון/ארנון בוסנאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully