וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט בעקבות נתוני תמ"ג טובים מהצפוי

רונן סרברניק

28.2.2003 / 16:49

נובל יורדת ב-15.3% לאחר שדיווחה שהכנסותיה ברבעון 1 לא עמדו בתחזיות; גאפ יורדת ב-7.2% עקב הודעתה שהיא עלולה שלא לעמוד בתחזית המכירות לפברואר



המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית בעקבות נתוני תמ"ג טובים מהצפוי אשר פורסמו לפני פתיחת המסחר. מניות אינטל ונוקיה פתחו במגמה חיובית. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.



בחזית המקרו: היום פירסם משרד המסחר האמריקאי את נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון הרביעי של 2002. התמ"ג רשם צמיחה של 1.4% ברבעון הרביעי לעומת נתונים מוקדמים של צמיחה של 0.7% ולעומת תחזית כלכלנים לצמיחה של 1.1%.



לפי דו"ח משרד המסחר, נובעת הצמיחה בתמ"ג מעלייה בהוצאות הממשלתיות והפרטיות. כמו כן, נרשמה עלייה חדה בהשקעות ההון של עסקים, לרמה הגבוהה מזה שנתיים. עם זאת, על אף ההפתעה, יש לזכור כי ברבעון השלישי נרשמה צמיחה של 4% בתמ"ג.



מניית אינטל (סימול INTC) עולה ב-0.8% לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את תחזית הרווח למניה לרבעון הראשון ל-13 סנט למניה. מניית AMD (סימול AMD) עולה ב-1% ומניית טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) מתחזקת ב-1.6%.



מניית IBM (סימול IBM) עולה ב-1.1% לאחר שהחברה הודיעה על עסקה בשווי של כמיליארד דולר ל-6 שנים עם חברת הביטוח הגדולה בצרפת AXA. כמו כן, פירסם בנק ההשקעות מריל לינץ' תחזית חיובית למכירות יצרנית המחשבים האישיים דל (סימול DELL). המניה עולה בתגובה ב-0.5% ; מניית HP (סימול HPQ)



מניית נובל (סימול NOVL) יורדת ב-15.3% לאחר שיצרנית התוכנה דיווחה כי הכנסותיה ברבעון הראשון לא עמדו בתחזיות בעקבות המשך חולשה בתעשיית ה-IT בצפון אמריקה.



מניית גאפ (סימול GPS) יורדת ב-7.2% לאחר שהחברה הודיעה כי היא עלולה שלא לעמוד בתחזיות המכירות לחודש פברואר.



מניות הנפט רושמות מגמה חיובית לאחר שאתמול כמעט והגיע מחיר הנפט לרף 40 הדולר לחבית. רויאל דאץ' (סימול RD) עולה ב-1.1%. שברון טקסאקו (סימול CVX) ואקסון מובייל (סימול XOM) עולות ב-0.1% ו-0.5%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully