וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם ברכבת: שקט תעשייתי עד 2027, תוסדר העבודה בשבת

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 7:57

הפרטים שמאחורי הסכם השכר החדש ברכבת ישראל: בנוסף לתוספת שכר של מאות שקלים בחודש יקבלו העובדים העלאה נוספת אם יחתם הסכם חדש במגזר הציבורי. וגם: למה יו"ר הוועד משכה את הדיונים עד למינוי של מירי רגב למשרת - ואיך הסדירו את העבודה בשבת?

החתימה על הסכם השכר החדש ברכבת ישראל. מימין לשמאל: יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שרת התחבורה מירי רגב, יו"ר הרכבת משה שמעוני, ומנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר. רכבת ישראל,
החתימה על הסכם השכר החדש ברכבת. עתה מתבררים הפרטים שמאחורי הנאומים הנמלצים/רכבת ישראל

הסכם השכר החדש ל-3,700 עובדי הרכבת שנחתם היום יעניק להם סוף סוף העלאת שכר בסך מאות שקלים לאחר מו"מ חריג באורכו שנמשך חמש שנים.

החתימה מעניקה הישג משמעותי ראשון בקדנציה הנוכחית ליו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי, שבחודשים האחרונים חשו גורמים שהיו מעורבים בשיחות, כי היא מעכבת את סיום הדיונים והחתימה החגיגית עד לשובה של מירי רגב למשרד התחבורה.

רוב העובדים יזכו לתוספת שכר בסך 5.25%, וחלקם יקבלו 6.25%, תוספת של כ-500-700 שקל בחודש למשכורותיהם. יצוין כי אם יחתם בקרוב הסכם שכר חדש במגזר הציבורי ייהנו עובדי הרכבת גם מפירותיו, כך שהעלאת השכר שצפויה להם בשנה הקרובה עשויה לעבור את ה-10%.

"זה היה מו"מ ארוך יחסית באורכו, שהתאפיין גם בעובדה שנוהל כל הזמן תחת פיקוח בית הדין לעבודה, לאחר שהנהלת הרכבת פנתה אליו בקשה לפסול את סכסוכי העבודה ברכבת, אבל השופטת קבעה שכולם כשרים, אבל גם שהצדדים צריכים לשבת ולדבר", אמר לוואלה עמית הלל, מנהל חטיבת הרכבות בהסתדרות, שליווה מקרוב את המו"מ.

רכבת. יוסי אלוני, פלאש 90
גם כאשר נקטו בצעדים ארגוניים במהלך המו"מ, לא השביתו העובדים את הרכבת/פלאש 90, יוסי אלוני

לפי ההסכם התחייבו עובדי הרכבת לשקט תעשייתי עד קרוב לסוף שנת 2027, משך ארבע שנים ו-7 חודשים. העובדים יוכלו למחות רק אם יתעוררו נושאים חדשים שלא הוסדרו בהסכם, וההנהלה תסרב לדון אודותיהם. העובדים התחייבו להסכים להקמת ועדה ליישוב סכסוכים עם ההנהלה, ולפעול ליישוב סכסוכים בעת הצורך בשיח בין יו"ר ההסתדרות למנכ"ל הרכבת.

"במשך כל המו"מ קרה שהיו צעדים ארגוניים, אבל תמיד בלי לפגוע בנוסעים. השבתת רכבות זה הכור בדימונה, זה נשק יום הדין. משהו שעושים כשכלו כל הקיצים, אחרי שבית הדין אישר ורק אחרי התרעה של כמה ימים לנוסעים", אומר הלל.

עוד נושא שהוסדר בהסכם הוא העבודה בשבת, שמבצעת הרכבת בהתאם לאישורי משרד הכלכלה, במטרה לנצל את הימים שבהן המסילות פנויות לעבודות תשתית שאחרת היו מחייבות לסגור אותן ולפגוע בשירות לנוסעים. רוב עבודות התשתית מבוצעים בידי קבלנים חיצוניים, רבים מהם זרים כמו עובדי חברת SEMI הספרדית שמבצעת את עבודות החישמול, אבל לעתים יש צורך בעבודות דחופות על המסילות.

ההסכם קובע שהנהלת הרכבת תוכל לבקש מממסילאים וממפעילי ציוד מכאני הנדסי עד 4 פעמים בשנה לעבוד בשבת, ורק אם לא תצליח להרכיב צוותים מלאים תוכל לפנות לשם כך לגיוס עובדים חיצוניים.


ככלל יביא ההסכם לצמצום העבודות במיקור חוץ ברכבת באמצעות קליטת עשרות עובדי חברת בומברדיה המתחזקים רכבות מתוצרת החברה, עובדי פיתוח ותשתיות חיצוניים, כעובדי רכבת ישראל.

ההסכם גם מבטיח ביטחון תעסוקתי לעובדים שמשמשים כיום במערך קרונועי ה-IC הוותיקים, שלקראת יציאה משירות, וכל העובדים העוסקים בתיקון ותדלוק קטרי הדיזל, שמוחלפים בידי רכבות חשמליות. האחרונים יזכו לעבודה מובטחת ב-16 השנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully