וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ואלקטרוניק ארטס מגלות עניין ברכישת יצרנית משחקי המחשבים היפאנית סאגה

רן דוידוב

28.2.2003 / 18:43

דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; רכישת סאגה עשויה לשפר את מכירות קונסולת המשחקים Xbox של מיקרוסופט ביפאן; אלקטרוניק ארטס עשויה ליהנות מתנופה מחודשת בשוק



מיקרוסופט ואלקטרוניק ארטס מגלות עניין ברכישת חברת סאגה, יצרנית משחקי המחשבים השלישית בגודלה ביפאן, דיווח "וול סטריט ג'ורנל". על רקע הידיעה, זינקה מניית סאגה ב-13.9% בבורסת טוקיו - העלייה החדה ביותר במניה מזה שנתיים.



מוקדם יותר החודש הודיעה סאגה על כוונתה להתמזג עם יצרנית מכונות ה"פליפרים" האנכיים סאמי (Sammy), לאחר שנקלעה לקשיים כספיים, בעסקת מיזוג ששווייה המוערך עומד על 1.1 מיליארד דולר. אך הג'ורנל כתב כי אחת משתי החברות האמריקאיות עשויה לבצע מהלך, ולחלץ את החברה מתוכנית מיזוג רוויה בקשיים המעוררת התנגדות פנימית בחברה.



מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, פנתה לבנק השקעות אחד לפחות על מנת לברר כיצד תוכל לרכוש את סאגה כולה או חלקים ממנה. אלקטרוניק ארטס, יצרנית משחקי המחשבים הגדולה בארה"ב, גיששה בשבועות האחרונים אצל יצרניות משחקים יפאניות באשר לאפשרות להגיש הצעת רכש משותפת לסאגה.



רכישת סאגה עשויה להעניק למיקרוסופט תנופה בשוק היפאני, בו מתמודדת החברה עם מלאים גדולים של קונסולת משחקי Xbox שלא נמכרו בשל היעדר ביקוש מהשוק המקומי.



הג'ורנל כותב כי אלקטרוניק ארטס עשויה ליהנות אף היא מתנופה מחודשת בשוק היפאני כתוצאה מרכישת סאגה, ובנוסף להיפטר ממתחרה עיקשת.



סאגה רשמה הפסדים בחמש השנים האחרונות. החודש הורידה החברה את תחזית הרווח הנקי לשנת הכספים 2002-2003 ב-90% וצפויה להודיע בקרוב על תוכנית ארגון מחדש של חטיבתה האמריקאית, במסגרתה תפטר כ-450 עובדים - 20% מכוח העבודה, כתב העיתון. סוכנות מודי'ס אף הורידה את דירוג האשראי של החברה ל-B3 - שש דרגות מתחת לרמת השקעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully