וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדאו שב לשער הפתיחה כתוצאה מחשש המשקיעים מההתפתחויות באו"ם למרות נתוני מקרו טובים מהצפוי

רן דוידוב

28.2.2003 / 20:40

אינטל עולה ב-2.8% בעקבות העלאת המלצה וגוררת הנאסד"ק לעלייה של 0.9%; התמ"ג צמח ברבעון הרביעי בקצב של 1.4%, לעומת צפי לצמיחה של 1.1% בלבד



מדד הדאו ג'ונס שב לשער הפתיחה חרף צבר של דו"חות מקרו טובים מהצפוי, על רקע חוסר נכונותם של משקיעים להגדיל פוזיציות לקראת סוף השבוע הקרוב שעלול להיות סוער בחזית הגיאופוליטית. העלאת תחזיות לענקית השבבים אינטל מסייעת לנאסד"ק לרשום עלייה של 0.9%.



שלושה דו"חות כלכליים שפורסמו היום לימדו שמצבה של הכלכלה האמריקאית אינו כה חמור: משרד המסחר האמריקאי דיווח שהתמ"ג צמח ברבעון הרביעי בקצב של 1.4%, לעומת נתונים מוקדמים שהעריכו כי הצמיחה עמדה על 0.7% בלבד. התוצאה הסופית עלתה גם על תחזית הכלכלנים לצמיחה של 1.1%.



לפי דו"ח משרד המסחר, נובעת הצמיחה בתמ"ג מעלייה בהוצאות הממשלתיות והפרטיות. כמו כן, נרשמה עלייה חדה בהשקעות ההון של עסקים, לרמה הגבוהה מזה שנתיים. עם זאת, על אף ההפתעה, יש לזכור כי ברבעון השלישי נרשמה צמיחה של 4% בתמ"ג.



במקביל, ירד מדד מנהלי הרכש של שיקגו בפברואר לרמה של 54.9 מ-56 בינואר, אך הכלכלנים צפו היחלשות לרמה של 52.5. קריאה גבוהה מ-50 מעידה על צמיחת המגזר היצרני באיזור המערב התיכון של ארה"ב.



ולבסוף, מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בפברואר לרמה גבוהה מהצפוי - 79.9. הקריאה המקדמית בתחילת החודש עמדה על 79.2 והכלכלנים צפו שהמדד ירד עד לרמה של 78.9. עם זאת, המדד ניצב כעת ברמתו הנמוכה ביותר מזה תשע שנים וחצי.



חרף נתוני המקרו המעודדים שורר מתח רב בקרב המשקיעים בנוגע להתפתחויות הגיאופוליטיות בסוף השבוע. ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, ימסור מחר (שבת) למועצת הביטחון דו"ח בו הוא צפוי לקבוע כי שיתוף הפעולה של ממשלת בגדאד עם פקחי האו"ם עדיין מוגבל מאוד. האו"ם הודיע כי סדאם חוסיין התחייב להרוס מחר את טילי האל-סומוד השנויים במחלוקת.



מניית אינטל עולה ב-2.8% לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את תחזית הרווח למניה לרבעון הראשון ל-13 סנט למניה, על רקע ציפיות להגדלת נתח השוק ומחירי מכירה גבוהים מהצפוי. מניית AMD (סימול AMD) עולה ב-1% ומניית טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) מתחזקת ב-1.7%.



מגמה חיובית גם במניות החומרה: מניית IBM (סימול IBM) עולה ב-1% לאחר שהחברה הודיעה על עסקה בשווי של כמיליארד דולר ל-6 שנים עם חברת הביטוח הגדולה בצרפת AXA. בנק ההשקעות מריל לינץ' פירסם תחזית חיובית למכירות יצרנית המחשבים האישיים דל (סימול DELL). המניה עולה בתגובה ב-1.6%; מניית HP (סימול HPQ) עולה ב-2.6%.



מניית נובל נופלת ב-16.2% לאחר שיצרנית התוכנה דיווחה כי הכנסותיה ברבעון הראשון לא עמדו בתחזיות בעקבות המשך חולשה בתעשיית ה-IT בצפון אמריקה.



מניית גאפ (סימול GPS) נופלת ב-11.1% לאחר שהחברה הודיעה כי היא עלולה שלא לעמוד בתחזיות המכירות לחודש פברואר.



מניות הנפט רושמות מגמה חיובית לאחר שאתמול כמעט והגיע מחיר הנפט לרף 40 הדולר לחבית. רויאל דאץ' (סימול RD) עולה ב-1.1%. שברון טקסאקו (סימול CVX) ואקסון מובייל (סימול XOM) עולות ב-0.1% ו-0.5%, בהתאמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully