וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי מאוס מאיים בשביתה: מאבקים על הסכם שכר בדיסניוורלד

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 11:30

צרות בממלכת הפנטזיה? עשרות אלפי העובדים המאוגדים של פארק השעשועים המפורסם בעולם דחו את הצעת ההנהלה לתוספת שכר של דולר אחד לשעה והם אינם חוששים לאיים בהשבתה של הפעילות בפארק

הדמויות המקוריות של דיסני מיקי מאוס ומיני מאוס משתתפים ביום השנה ה- 25 לדיסנילנד. רויטרס
גופי, מיקי ומיני. הדמויות החייכניות מסתירות כעס על תוספת השכר שהוצעה להם/רויטרס

נדמה שמדובר ביעד החלומות של כל ילד - וגם של כל מי שנשאר ילד בנפשו: משלגיה וסינדרלה, דרך מיקי ודונלד ועד לפנטזיות מתקדמות יותר כמו צעצוע של סיפור, אינדיאנה ג'ונס ועוד, אין מי שלא שמע על דיסניוורלד שבפלורידה, פארק השעושעים המפורסם בעולם - ואין מי שלא חלם לבלות בו (או בגרסה הקרוובה יותר, בפאתי פריז).

נכון, בשנים האחרונות הורגלנו להיצע רחב בתחום השעשועים, עם פארקים נושאיים או "סתם" מהנים עד בלי די, אבל לדמויות המונפשות שהגה וולט דיסני, שקמות לתחייה לנגד העיניים, נדמה שאין תחליף.

אז תחליף אין, אבל בקרוב מאוד יכול להיות שגם עם המקור יהיו קשיים בשל סכסוך עבודה שפרץ בממלכת הפנטזיה. תחילת ההידברות בין הנהלת דיסני ל- 32,000 העובדים המאוגדים בפארק (מתוך כ-75,000 מועסקים, חלקם במשרות חלקיות) הייתה בחודש אוגוסט 2022, לקראת תום הסכם השכר בחודש אוקטובר.

לדברי הנהלת החברה, מאז הלכו לקראת העובדים בהטבות ושדרוגי שכר המסתכמים בממוצע ב-700 דולר לעובד. אל מול הטענה הזאת, מסבירים נציגי העובדים כי כ-75% מעובדי פארק השעשועים של דיסני, מרוויחים רק כ-15 דולר לשעת עבודה. לטענתם, הוכח העלייה ביוקר המחיה, ובפרט בשמי השכירות באזור אורלנדו, שהגיעו בממוצע ל-1,800 דולר לחודש לדירה סטנדרטית, אין להם ברירה אלא לדרוש תוספות שכר.

הנהלת החברה הציעה להם תוספת של דולר אחד לשעת עבודה, אבל בארגוני העובדים הודיעו כי הם תובעים תוספת של 3 דולר לכל שעת עבודה, כך שהפער בין הצדדים גדול.

דיסני תפרסם בקרוב את הדוח השנתי, כולל הרבעון האחרון של 2022. על פי הדוחות הקודמים החחברה הגדילה מאוד את הכנסותיה בשנה שעברה (בעיקר בגלל תום מגבלות הקורונה), אבל למרות הכנסות של מיליארדים רבים, רווחי החברה נמצאים בירידה.

האם בקרוב יצאו מיקי, דונלד, גופי ופינוקיו לשביתה? לפחות לפי שעה נראה שהסיכויים לכך גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully