וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כובד המשקל בבחינת מימון עסקת אשראי עבר להיות בעיקר סביב סיכוני המאקרו"

5.2.2023 / 12:34

מאות לקוחות עסקיים השתתפו בכנס החטיבה לבנקאות מסחרית של בנק מרכנתיל בהשתתפות עו"ד אתי דויטש - יו"ר דירקטוריון הבנק, שוקי בורשטיין מנכ"ל הבנק, וציון בקר סמנכ"ל וראש החטיבה לבנקאות מסחרית: "צריך להסתכל על התמונה הרחבה"

שוקי בורשטיין מנכ"ל בנק מרכנתיל בהרצה בכנס לקוחות החטיבה לבנקאות מסחרית. קובי קוונקס,
שוקי בורשטיין מנכ"ל בנק מרכנתיל בהרצה בכנס לקוחות החטיבה לבנקאות מסחרית/קובי קוונקס

בנק מרכנתיל ערך בימים אלו את הכנס השנתי ללקוחות עסקיים של החטיבה לבנקאות מסחרית בכנס השתתפו מאות לקוחות עסקיים, אנשי עסקיים אנשי, חברות ציבוריות נציגי עמותות ועוד. הכנס נערך בגעש בהשתתפות עו"ד אתי דויטש - יו"ר דירקטוריון הבנק, שוקי בורשטיין מנכ"ל הבנק, ציון בקר סמנכ"ל וראש החטיבה לבנקאות מסחרית וחברי הנהלה נוספים.

שוקי בורשטיין בירך את משתתפי הכנס ודיבר על מאפייני שנת 2022 ומה טומנת בחובה שנת 2023: "שנת 2022 אופיינה בטלטלה בשווקי המניות, בהתפרצות אינפלציונית ובעליית ריבית חדה. יחד עם זאת, אופיינה בצמיחה והתאוששות עם חזרת המשק לפעילות מלאה לאחר מגיפת הקורונה. שנת 2023 הינה שנה מאתגרת מבחינת המשך לחצי עליית מחירים בכל התחומים, ופעולות מרסנות מנגד שמנסים לבצע הממשלה ובנק ישראל. הבנק שומר על איתנותו הפיננסית ועל כספי לקוחותיו למעלה מ- 100 שנה, תוך הקפדה על ציות לכללים הרגולטוריים ושמירה ובקרה על פרטיות לקוחותיו. נמשיך לשמור על איתנותו של הבנק לעמידה בכל היעדים והאתגרים וצרכי האשראי של לקוחותיו. בשנת 2023 צפוי הבנק, יחד עם כל קבוצת דיסקונט, לעבור למתחם קמפוס עסקים חדש ומודרני".

ציון בקר ציין בפני משתתפי הכנס: "במשך שנים רבות גופים מממנים התייחסו לכל עסקת אשראי באופן פרטני. כובד המשקל בבחינת עסקת מימון היה על מהות האשראי אל מול הביטחונות ומבנה האשראי. בשנה האחרונה, כובד המשקל בבחינת מימון עסקת אשראי עבר להיות בעיקר סביב סיכוני המאקרו - אינפלציה, ריבית, עליית מחירי הסחורות, עליית השכר במשק ועוד.

"לדעתנו, תמיד צריך להסתכל הן על התמונה הרחבה, המאקרו כלכלה, והן על פרמטרים ספציפיים בעסקה מסוימת. הכול מתחיל מהמאקרו כלכלה. סיכונים והזדמנויות והתנהלות נכונה אל מול אתגרי הכלכלה בארץ ובעולם, ולאחר מכן, מגיעה בחינה פרטנית של כל עסקה מימונית מסוימת".

  • עוד באותו נושא:
  • מרכנתיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully