וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשראי עם ביטוח: מי תזכה בישראכרט, הראל או מנורה?

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 9:15

700 מיליון שקל "מעל למחירון"? ישראכרט שנסחרת לפי שווי של 2.33 מיליארד שקל, מבוקשת על ידי שתי ענקיות הביטוח. אתמול היה היום של מנורה שלפי ההצעה שהגישה, "קופץ" שוויה של קבוצת האשראי למעל ל- 3 מיליארד שקל. מי תנצח - ומה המשמעויות ללקוחות החברה?

המיתוג החדש של ישראכרט. יח"צ,
המיתוג החדש של ישראכרט. נועד לקרוץ ללקוחות, אבל "הצליח" דווקא בקרב הרוכשים/יח"צ

נתחיל בצד החשוב ביותר לעסקה הגדולה שנרקמת בענף האשראי הישראלי. הלקוחות. ובכן, דווקא הם לא ירגישו ככל הנראה בשום שינוי בגלל כניסה של בעלים חדשים לחברת האשראי, אם וכאשר זו תתרחש. לעומתם, ציבור המשקיעים במניות החברה, עשוי ליהנות כבר היום מעלייה בשווי של ישראכרט.

מחיר המניות של חברת האשראי בבורסה בתל אביב, משקף לה שווי של מעט יותר מ-2.33 מיליארד שקל. עד אתמול, ההצעה היחידה לרכישתה הייתה של קבוצת הביטוח הראל, שהייתה מוכנה לרכוש את ישראכרט תמורת 2.7 מיליארד שקל. כלומר מעט מעל שוויה הנוכחי. הצעת הראל זכתה לשיתוף פעולה מצד הנהלת ישראכרט.

אתמול הצטרפה למשחק גם מנורה מבטחים, שהודיעה על כוונתה להציע לישראכרט לרכוש 32% ממניותיה, במחיר שמשקף לחברה שווי של 3.07 מיליארד שקל, כלומר הרבה מעל שווי השוק הנוכחי שלה.

הגשת ההצעה אמנם תלויה באישור של בנק ישראל עוד בטרם תוגש רשמית לבעלי המניות של חברת האשראי, אבל היא עשויה להביא לזינוק במניות החברה עם פתיחת המבחר היום בתל אביב. ההצעה של מנורה-מבטחים אינה רק גבוהה יותר מזו של הראל, אלא גם, לכאורה, אטרקטיבית יותר בכך שאינה מציעה לרכוש את כל מניות החברה, אלא פחות משליש מהן.

רן עוז. תמי בר שי,
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט/תמי בר שי

ישראכרט היא חברה ללא גרעין שליטה. כלומר - אין בעל מניות מרכזי שיכול להיחשב כ"בעל הבית" בחברה. מדובר בחברה ציבורית שיש לה דירוקטוריון (בראשו עומדת תמר יסעור) ומנכ"ל, רן עוז, שמובילים את החברה, אבל כדי לרכוש אותה (או חלקים ממנה) הרוכש אינו זקוק להסכמתם למכירה אלא יכול פשוט לרכוש מניות מהציבור. כאמור, הנהלת ישראכרט מקדמת מהלך משלה למכירה יזומה של החברה - וההצעה של מנורה עלולה להיות מקל בגלגליה.

במקרה שהעסקה עם מנורה תצא אל הפועל, תישאר ישראכרט חברה ציבורית, בניגוד להצעת הראל שתעביר לבעלותה את מלוא מניות חברת האשראי ותהפוך אותה מציבורית לפרטית. גורמים בשוק ההון מעריכים כי הסיבה לכך שמנורה הגישה הצעה לרכישת פחות משליש המניות, היא בגלל שאין לה די משאבים להציע רכישה של 100% מישראכרט במזומן, בניגוד להראל הגדולה ממנה.

בכל מקרה, למרות ההצעה הגבוהה של מנורה-מבטחים, יש להביא בחשבון שכמה קשיים רגולטוריים עלולים לעכב אותה, אפשר אף שמעבר ל-60 הימים שבהם תהיה בתוקף. מדובר במכשול טכני, אך כזה שעשוי לחייב את מנורה-מבטחים להציע הצעת רכישה חדשה.

כך או כך, הצעת מנורה-מבטחים משקפת את התעניינותן הגוברת של חמש חברות הביטוח הגדולות בישראל בכניסה לתחום האשראי. בהנחה ש-MAX צפויה לקבל את האישורים הנדרשים כדי להימכר לכלל-החזקות, הרי שרק שתי חברות נותרו על המדף לארבע רוכשות פוטנציאליות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תמר יסעור. סיון פרג',
תמר יסעור, יו"ר דירקטוריון ישראכרט/סיון פרג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully