וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה: מה צריך לעשות כדי לקבל פיצויים מחברת הביטוח?

יוסי סודרי, מנהל תחום פרט ומטה האגף בהכשרה חברה לביטוח

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 14:26

הדבר החשוב ביותר במקרה של רעידת אדמה הוא כמובן הצלת חיים, אבל כמו שראינו בטורקיה, על כל אבדה אחת בנפש, יש אלפים של מי שאיבדו את בתיהם ואת רכושם. איך נבטיח כיסוי ביטוחי מלא במקרה של אובדן רכוש בשל אסון טבע? ביקשנו ממומחה להסביר

בווידאו: בעקבות רעידת האדמה- פינוי אנשים מבניין צ’מפיון בבני ברק/לפי סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

לנוכח רעידות האדמה שנשמעו מהלילה בישראל, ישראלים רבים שואלים את עצמם מה צריך לעשות במקרים של נזק לרכוש וכיצד ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח. במקביל מסתבר שרוב הישראלים רוכשים ביטוח דירה בסיסי ללא הרחבה לרעידות אדמה.

לכן דבר ראשון, במקרה של רעידות אדמה על המבוטח לבדוק האם קיים לו ביטוח דירה בתוקף והאם קיים בפוליסה הרחבה לרעידת אדמה, ככל שהוא לא מבין בתנאי הפוליסה עליו לפנות לגורם מוסמך שיעבור איתו על תנאי הכיסוי ויסביר לו את כל תנאי הפוליסה.

בגדול חשוב לדעת שהפוליסה התקנית מכסה רעידות אדמה, אש, ברק, רעם, עשן, התפוצצות או התלקחות, רוח שמהירותה עולה על 30 קשר, לרבות גשם שירד באותה עת, שלג או ברד, ולמעט דליפת מי גשם מבעד לקירות או לתקרה או ספיגתם בהם.

יוסי סודרי, מנהל תחום פרט ומטה האגף בהכשרה חברה לביטוח. הכשרה חברה לביטח,
יוסי סודרי, מנהל תחום פרט ומטה האגף בהכשרה חברה לביטוח/הכשרה חברה לביטח

6,500 שקל למטר

אז היכן הבעיה? הבעיה היא שלא תמיד תנאי הפוליסה מבטחים את כל המקרים באופן מלא. כך למשל למי שרוצה לעשות פוליסה לרעידות אדמה צריך ראשית לבדוק שקיים כיסוי מלא לרעידת אדמה. לאחר מכן, יש לוודא שסכום הביטוח מכסה את הסיכון בפועל - לדוגמא שבמינימום כל מטר רבוע בדירה מוכפל ב- 6,500 כלומר: סכום ביטוח ל- 100 מ"ר צריך להיות 650,000 אלף שקל במינימום.

ככלל, ביטוח הדירה במסגרת המשכנתא, אינו מכסה באופן אוטומטי נזקי רעידת אדמה. ככל שמבוטח מחזיק בפוליסה כזו עליו לבדוק האם היא מכסה גם נזקי טבע ורעידת אדמה. הכיסוי אינו אוטומטי והוא תלוי איפה נרכשה הפוליסה, קיימות פוליסות למשכנתא שאינן מכסות רעידות אדמה ונזקי טבע.

הכותב, יוסי סודרי, הוא מנהל תחום פרט ומטה האגף בהכשרה חברה לביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully