וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יעניק מימון בהיקף של 145 מיליון דולר לפרויקט בטקסס

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 11:26

כחלק מהאסטרטגיה העסקית של בנק הפועלים לתמוך במעבר לכלכלה דלת פחמן ולקדם את תחום האנרגיות המתחדשות, יעניק הבנק מימון לטובת הקמת המגה פרויקט: "העסקה מהווה צעד ראשון ומשמעותי לקראת עסקאות נוספות בתחום האנרגיות המתחדשות"

בנק הפועלים. ShutterStock
בנק הפועלים/ShutterStock

בנק הפועלים מוביל לאורך השנים את תחום המימון לפרויקטים ירוקים בישראל כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלו לתמוך במעבר לכלכלה דלת פחמן ולקדם את תחום האנרגיות המתחדשות. בימים האחרונים הבנק השלים סגירה פיננסית למימון פרויקט פוטו-וולטאי בטקסס ארה"ב, ביחד עם גופים מובילים נוספים בישראל ובעולם.

אנרגיה ירוקה. ShutterStock
בנק הפועלים יעניק מימון בהיקף של כ-145 מיליון דולר לטובת הקמת הפרויקט/ShutterStock

במסגרת העסקה, בנק הפועלים יעניק מימון בהיקף של כ-145 מיליון דולר לטובת הקמת הפרויקט. המהלך התבצע בשיתוף פעולה סינרגטי המשלב יכולות וניסיון מקצועי שנצברו לאורך השנים בתחום מימון התשתיות בכלל ובתחום האנרגיה המתחדשת בפרט, בסקטור מימון פרויקטים ותשתיות שבאגף העסקי, לצד זיהוי פוטנציאל ומימושו על ידי סניף ניו יורק של הבנק (BHI). מדובר במגה פרויקט פוטו-וולטאי בסטנדרטים ישראליים, בשטח של 7,600 דונם בהספק יצור של 200 מגה וואט ובעלות כוללת של 325 מיליון דולר.

חלוציות בנק הפועלים בתחום המימון הירוק באה לידי ביטוי גם בהנפקת אג"ח COCO הירוקה הראשונה בישראל. כזכור, באוקטובר 2021 גייס בנק הפועלים כמיליארד דולר באמצעות אג"ח COCO ירוקה במסגרתה התחייב להשקיע ולממן סכום זהה בפרויקטים המקדמים סביבה ירוקה בתחומים של אנרגיות מתחדשות, תחבורה נקייה, בנייה ירוקה, טיפול בפסולת והתייעלות אנרגטית. עסקה זו מהווה מהלך פורץ דרך אשר צפוי להוביל למימון עסקאות נוספות בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב.

עסקה זו מצטרפת לסדרה של עסקאות מימון שהבנק הוביל בשנים האחרונות בתחום ה-ESG וממחישה את מובילות הבנק בתחום זה במערכת הפיננסית:

בתחום מימון פרויקטי האנרגיות המתחדשות - בתחילת העשור הקודם הבנק היה החלוץ במימון פרויקט פוטו וולטאי קטורה סאן ובעקבותיו מומנו מאות פרויקטים נוספים בהיקף יצור של מאות מגה וואט. במחצית העשור הקודם הבנק היה הראשון לממן את חוות הרוח הראשונה בארץ, פרויקט סירין - גלבוע ואחריו שני פרויקטים גדולים נוספים ברמת הגולן - חוות רוח עמק הבכא וחוות רוח בראשית - בהיקף מצטבר של מעל 300 מגה וואט. בנוסף מוביל הבנק את מימון פרויקט אגירה שאובה כוכב הירדן, מתקן לאגירה וניהול יעיל של רשת החשמל בהיקף של 340 מגה וואט.

בתחום התחבורה (הסעת המונים) - הבנק ארגן ומימן את פרויקט הרכבת הקלה הראשון סיטיפס בירושלים. בהמשך ארגן ומימן הבנק את פרויקט רכבת קלה כפיר (J-Net) בירושלים, הכולל הרחבה לאורך כפול של הקו האדום והוספת הקו הירוק. בימים אלה הבנק עמל על סגירה פיננסית של פרויקט הרכבת הקלה בקו הירוק בתל-אביב.

בתחום מחזור הפסולת - הבנק מארגן ומממן את פרויקט זירו ווסט, מתקן לקליטה וטיפול בפסולת בהיקף של 1,000 טון ביום, תוך מחזור בחומרי גלם ויצור אנרגיה ירוקה בשיטת ביו-גז. כמו כן הבנק מלווה עשרות פרויקטים של בניה ירוקה ברחבי הארץ.

ליאור מנצר, מנהל סקטור מימון פרויקטים וסינדיקציה בחטיבה העסקית של בנק הפועלים: "אנו גאים להוביל את תחום מימון האנרגיות המתחדשות. העסקה מהווה צעד ראשון ומשמעותי לקראת עסקאות נוספות בתחום האנרגיות המתחדשות - בו הבנק רואה ערך משמעותי. ההתחייבות להגדיל מימון לפרויקטים ירוקים היא חלק מאסטרטגיית ESG ארוכת טווח של בנק הפועלים, ומהלך זה מהווה צעד נוסף בדרך למימושה תוך יצירת יתרון משמעותי מבחינתנו בשוק הבינלאומי למימון עסקאות דומות נוספות".

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully