וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהאחרון יכבה את ההייטק: עוד חברה בורחת מישראל בגלל הרפורמה

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 10:27

חברת ההייטק WIZ, שהפכה ליוניקורן בתוך 9 חודשים בלבד, החליטה להוציא את כספה מישראל ולהשאיר כאן רק את הדרוש לניהול פעילותה. עובדי וויז והמנכ"ל, אסף רפפורט, היו פעילים במיוחד בגל המחאה הנוכחי נגד הרפורמה המשפטית המתוכננת

ציפי כרמל, אסף רפפורט ועירית זומר. גיא יחיאלי,
אסף רפופורט (במרכז) באירוע של ידידי מוזיאון ת"א לאמנות, לפני מספר חודשים. התבטא נגד הרפורמה - ולבסוף גם עשה/גיא יחיאלי

חברת ההייטק wiz החליטה להוציא את מרבית הכספים שלה מהארץ. החברה, שנחשבת יוניקורן בולט במיוחד בהייטק הישראלי, תעביר לחו"ל את חשבונותיה העסקיים עקב הרפורמה המשפטית, אך תשאיר בארץ כספים לניהול.

בשבועות האחרונים בכירי החברה עמדו בין מובילי "מחאת ההייטקיסטים", והתבלטו במיוחד בהפגנה המרכזית בתל אביב כשהגיעו עם תלבושת אחידה של החברה. גם מנכ"ל החברה, אסף רפפורט הביע תמיכה במחאה והתבטא נגד הרפורמה במספר הזדמנויות.

ברקע הדברים: המשקיעים של wiz לחצו על ההנהלה ודרשו מהם לפזר סיכונים בגלל הסיכון המתגבר של הכלכלה הישראלית בעקבות הרפורמה והמחאה, וכתוצאה מחוסר הוודאות בתחום כפי שצופים בחברה בעתיד.

Wiz נחשבת גאווה ישראלית בעולם ההייטק הצליח לגייס יותר מ-350 מיליון דולר תוך קצת יותר משנה, ומבלי להוציא אף לא הודעה אחת על הגיוס.

בדצמבר 2020 גייסה 100 מיליון דולר, ושוויה עלה על יותר מ-1.7 מיליארד דולר, מה שאומר שהחברה הפכה ל"חד קרן" תוך 9 חודשים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully