וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה שרוצה לעשות טוב, ועל הדרך עושה גם כסף טוב

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 16:15

נגישות היא לא רק מילה יפה שעולה על הפרק בכל פעם שמדברים על שילוב אנשים עם מוגבלויות. מחקרים מראים שעל כל דולר שמושקע בה, היא מייצרת עשרה. זה בדיוק מה שהופך את "אקססיבי" למצליחה כל כך. ומה הקשר לליאו מסי?

מייסדי אקססיבי. אקססיבי,
המייסדים: שיר אקרלינג, מנכ"ל משותף בחברה, דקל סקופ, מנכ"ל משותף וגל ויזל, סמנכ"ל מכירות/אקססיבי

שלושה חברי ילדות מרעננה חלמו מגיל קטן על הצלחה גדולה, אבל דווקא כשהחליטו לסטות הצידה מהמרוץ לטובת סיוע לאחרים - הם החלו לראות אותה.

מנוחת "הרצים למיליון" החלה עם התעוררות השיח הציבורי סביב התוספות ל'תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות' ב-2017, המחייבות הנגשה של אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות. השיח הציבורי שנוצר כתוצאה מהן הוביל את היזמים למסלול מרתון חדש, שאמור היה לשרת בעיקר את הלב, ועל הדרך הוביל גם למילוי הכיס.

השלושה גילו עד כמה מורכב ויקר להנגיש אתרי אינטרנט - בעיקר לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את כמות האתרים העיקרית באוויר הדיגיטלי. הם החלו לבחון פיתרונות לנושא ותוך שנתיים הקימו את חברת הנגישות הטכנולוגית 'נגישלי', שלימים הפכה ל'אקססיבי'.

אקססיבי מנגישה אתרי אינטרנט ודיגיטל באמצעות כלי בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה, ומאפשרת פיתרון לכל חברה או עסק, ללא תלות בגודל העסק, משאביו, והידע והיכולות הטכנולוגיים המצויים ברשותו.

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי כ-1.3 מיליארד בני אדם, המהווים כ-16% מאוכלוסיית העולם, הינם אנשים עם מוגבלות כלשהי, וכי הנגשה מאפשרת הגדלת הפריון ומייצרת 10 דולר על כל 1 דולר המושקע בה.

אלא שרק כ-3% מאתרי האינטרנט בעולם מונגשים עבור אנשים עם מוגבלויות, ובכך מדירים את האחרונים בעל כורחם מאפשרויות תעסוקה, השכלה, מסחר, ואף קבלת מידעים.

דו"ח של חברת סקרי השוק האמריקאית Vantage Market Research מאוגוסט האחרון הראה כי גודל שוק הנגישות הטכנולוגית עמד על 21.8 מיליארד דולר בשנת 2021, וכי הוא צפוי לעמוד על 28.8 מיליארד דולר בשנת 2028 - צמיחה של 4.8% שנה אחר שנה. מתוכו כחצי מיליארד דולר היה גודל נישת ההנגשה הדיגילית, הצפויה, על פי חברת סקרי השוק Verified Market Research, לעמוד על כ-770 מיליון דולר עד לשנת 2028.

ישראל אגב, הייתה המדינה הראשונה להעביר תקנות המחייבות הנגשת אתרי אינטרנט המספקים 'שרות ציבורי' לאנשים עם מוגבלויות, בהתאם לסעיף 19 לחוק שוויון זכויות.

על פי 'נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות הישראלית' כל גוף פרטי, בנוסף לגופים ציבוריים ועמותות, הפועל למטרות רווח, מחוייב להנגיש את אתר האינטרנט שלו לאנשים עם מוגבלויות.

היעדר הנגשה, על פי הנציבות, מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות לתבוע את בעלי אתר האינטרנט, אלא אם זה האחרון הנגיש אותו תוך 60 יום מקבלתו את ההודעה על המפגע.

אקססיבי (accessiBe), תעודת זהות

תחום פעילות: נגישות טכנולוגית, בנישה הדיגיטלית

תאריך הקמה: 2018

מייסדים: שיר אקרלינג (33), המשמש כמנכ"ל משותף בחברה, דקל סקופ (33), מנכ"ל משותף וגל ויזל (33), סמנכ"ל מכירות.

חזון: להפוך את האינטרנט לשוויוני על ידי הנגשת אפשרות השימוש בו גם לאנשים עם מוגבלויות, באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

עובדים: 170, מתוכם 100 בישראל והשאר בניו יורק

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 58 מיליון דולר

בין המשקיעים: קרן K1 האמריקאית, קרן גלילות, הפניקס

לקוחות מרכזיים: ג'נרל אלקטריק, רשת NBC, דולצ'ה גבאנה, מותג השוקולדים אוראו, מותג האופנה של הכדורגלן לאו מסי

חברות הפועלות בתחום: Audioeye, נגיש בקליק

דבר המנכ"ל: דקל סקופ ושיר אקרלינג, מנכ"לים משותפים: "זו זכות וכבוד להיות חוד החנית ושחקן מוביל בתחום כל כך חשוב כמו הנגשת אתרי אינטרנט והפיכת המרחב הדיגיטלי לשיוויוני יותר. אקססיבי היא לא רק מקום עבודה אלא נותנת לכל אחד מעובדי ועובדות החברה את היכולת להפוך את העולם למקום טוב יותר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully