וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכלכלנים ומחאת ההיטק: מחאת רואי החשבון?

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 15:30

קבוצת רואי חשבון פנתה הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לחשש מפני פגיעה אנושה במצב המשק הישראלי כתוצאה מתהליך החקיקה של הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט בישראל

הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום.. ינון שלום יתח
ניזונים ממחאת ההייטקיסטים (בתמונה): "אנו כרואי חשבון ומנהלי כספים המייצגים חברות במשק, שומעים על כוונתן של קרנות הון סיכון להוציא כספים מישראל"/ינון שלום יתח

אחרי ההיטטקיסטים, המשפטנים והכלכלנים, הגיעה גם זמנם של רואי החשבון: 115 רואי ורואות חשבון בכירים ומנהלי כספים במשק הישראלי, כתבו הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הם "מביעים את דאגתנו העמוקה לפגיעה במשק הישראלי לנוכח מהלכים מתוכננים של הממשלה בראשותך לרפורמה במערכת המשפט הישראלית". לדבריהם :

"הכלכלה הישראלית מבוססת מזה שנים רבות על השקעות של גופים זרים הרואים במשק הישראלי משק אטרקטיבי, צומח, חדשני, טכנולוגי ומתקדם. בין היתר מדובר במשקיעי חו"ל שרואים בענף ההייטק הישראלי, תחום ייחודי לישראל, והם עושים את השקעותיהם מתוך ראייה של כלכלה יציבה במדינה בעלת משטר דמוקרטי.

הרפורמה המשטרית המתוכננת, והפגיעה שתנבע ממנה בהפרדת הסמכויות בין הרשות השופטת, הרשות המחוקקת והרשות המבצעת, תהפוך את הודאות הקיימת למצב של חוסר יציבות כלכלי - מצב שיגרום לחששות מצד אותם משקיעים, למשיכת השקעותיהם ומניעת השקעה עתידית על ידם. תופעה זו אינה מאפיינת רק את ההשקעות בענף הייטק הישראלי אלא השקעות בתחומים רבים ומגוונים לרבות תעשייה מסורתית , נדל"ן ועוד.

כמי שאמונים על בחינת מערך הבקרה הפנימית בארגונים שונים אנו ערים לחשיבות של הפרדת הסמכויות והתפקידים. קל וחומר במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".

רו"ח ענת אשד גלזר, ממחברות עצומת רואי החשבון נגד הרפורמה המשפטית. עדו לביא,
רו"ח ענת אשד גלזר, ממחברות עצומת רואי החשבון נגד הרפורמה המשפטית/עדו לביא

בהמשך מציינים רואי החשבון כי: "כבר בימים אלה, אנו כרואי חשבון ומנהלי כספים המייצגים חברות במשק, שומעים על כוונתן של קרנות הון סיכון להוציא כספים מישראל, פניות של חברות בחו"ל בעלות חברות בנות הדורשות מהחברות להמיר כספים לדולרים ולהעבירם חזרה לחו"ל, חברות בינלאומיות שמאטות את המהלכים שלהן בישראל עד לקבלת התמונה המלאה, ואף יזמים ישראלים ובעלי חברות סטארטאפ שפונים אלינו לחוות דעת כדי לבדוק את האפשרויות להעביר את פעילותם מחוץ לישראל כדי להגן על עצמם במצב של אי יציבות משטרית .

חלקינו מייצגים של עסקים קטנים ובינוניים, המושפעים מהחברות הגדולות, ומהווים עוד חוליה ב"שרשרת המזון". ככאלה אנו עדים לכך שעסקים אלה עומדים להיפגע מהעדר ביקושים מהלקוחות הגדולים, העלול לגרור תהליך של צמצום והתכווצות של המשק הישראלי.

זאת ועוד, הפגיעה האפשרית בדירוג האשראי של ישראל, שתשפיע על יכולת חברות שונות לגייס כספים, עלולה לגרום למצוקת אשראי, עליית מחירים נוספת, והחמרת מצב העסקים הבינוניים והקטנים, המהווים את מנוע הצמיחה העיקרי של המשק.

אנו כרואי חשבון המייצגים את כל סוגי העסקים במשק הישראלי, פונים אליך בדרישה לעצור תהליך חד צדדי של הפיכה שלטונית, לדבוק בהידברות והסכמה רוחבית ליישום שינויים כאמור על מנת להחזיר את יציבות הכלכלה הישראלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully