וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת המשפטית לממשלה זוכה לגיבוי מהיועמ"שים במגזר הפרטי

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 12:33

למעלה מ- 200 יועצים משפטיים פנימיים מהארגונים הבולטים בישראל מביעים תמיכה ביועצת המשפטית לממשלה ובעמיתיהם במשרדי הממשלה ומתנגדים להצעות החקיקה של הממשלה במסגרת הרפורמה המשפטית

בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה. פלאש 90 , יונתן זינדל, ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועמ"ש גלי בהרב מיארה. לחבריה למקצוע אין ספק מי משניהם ראוי לגיבוי/ראובן קסטרו, פלאש 90 , יונתן זינדל

למעלה מ- 200 יועצים משפטיים פנימיים מהארגונים הבולטים בישראל מביעים תמיכה ביועצת המשפטית לממשלה ובעמיתיהם במשרדי הממשלה ומתנגדים להצעות החקיקה של הממשלה במסגרת הרפורמה המשפטית

החתומים מטה*, למעלה מ- 200 יועצים משפטיים בחברות פרטיות וציבוריות, מוסדות, ארגונים ועמותות, מכל מגזרי המשק, מביעים את דאגתנו העמוקה לנוכח מהלכי הממשלה אשר צפויים לפגוע בעצמאות מערכת המשפט והשירות הציבורי במדינת ישראל.

בין החותמים, יועצים משפטיים מחברות לייטריקס, חברת נייס, חברת Western digital וקרן פיטנגו.

על פי הצהרת חותמי המכתב: "כל אחד מהחתומים מטה מחזיק בהשקפות פוליטיות, משפטיות וכלכליות שונות ומגוונות; אולם לכולנו משותפת הדאגה מפני הפגיעה בעצמאותה של מערכת המשפט והפגיעה במערך הייעוץ המשפטי במשרדי הממשלה. מערכת משפטית ושירות ציבורי עצמאיים ובלתי-תלויים הם מעמודי התווך של חברה דמוקרטית בריאה השומרת על עקרון הפרדת הרשויות, שוויון בפני החוק, ועל שמירה על זכויות האדם והאזרח במדינה.

בראש ובראשונה, אנו מבקשים לחזק את ידי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, נוכח המתקפות שלוחות הרסן על מי שעושה עבודה מקצועית נאמנה, יסודית וישרה. אנו מבקשים גם לחזק את ידי עמיתנו, היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ובשירות הציבורי כולו ולגנות באופן נחרץ כל גילוי של הסתה ואלימות כלפיהם".

לוין מגיב לחיות- האג'נדה- אותה אג'נדה פוליטית שקוראת להבעיר את הרחובות 12.01.23. ללא, מערכת וואלה
שר המשפטים יריב לוין. על היוזמה שלו כותבים היועמ"שים: "יוזמת החקיקה של הממשלה במתכונת המוצעת תביא להחלשה ניכרת של האיזונים והבלמים הנחוצים במשטר דמוקרטי"/מערכת וואלה, ללא

עוד כותבים היועצים המשפטיים: "יוזמת החקיקה של הממשלה במתכונת המוצעת תביא להחלשה ניכרת של האיזונים והבלמים הנחוצים במשטר דמוקרטי, עד כדי ביטולם דה-פקטו. אנו חוששים שלמהלכים הללו תהיינה השלכות שליליות חסרות תקדים על עוצמתה ולכידותה של מדינת ישראל, גם בהיבטים כלכליים וגלובליים.

ככל מערכת, גם המערכת המשפטית זקוקה, מעת לעת, לתיקונים, שיפורים, וביקורת ואין אנו מתנגדים באופן גורף לביצוע שינויים. יחד עם זאת, אנו סבורים כי רפורמות מרחיקות לכת אינן יכולות להתבצע בחיפזון, אלא צריכות להיעשות בשום שכל, ותוך חתירה להסכמה ציבורית רחבה ככל האפשר.

לצערנו, מהלכי הממשלה אינם משקפים כל רצון להידבר או לקדם מהלכים תוך דיון ציבורי אמיתי. היועצים המשפטיים הפנימיים החתומים מטה מביעים בזאת את רצונם לקחת חלק בתהליך כזה, מתוך רצון להשפיע ולתרום ליציבותה של מערכת המשפט בארץ, תוך שמירה והקפדה על עצמאותה".

*בסיום המכתב מבהירים היועצים המשפטיים כי "מכתב זה נחתם על ידי היועצים המשפטיים החתומים מטה בשמם בלבד, ולא בשם הגופים המעסיקים אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully