וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחתם מתנה לוולנטיינס? כך תתאימו בין בשמים לאנשים

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 15:02

קשה לבחור מתנה לאהובים וקשה עוד יותר כאשר מדובר בפריטים הנוגעים לטעם אישי ולארומה, אך מה אם נספר לכם שיש דרך להתאים בין הניחוח למקבל המתנה? הנוירולוג והפסיכולוג האמריקאי ד"ר אלן הירש יצר מדריך שמתאים בין הניחוח לאדם על פי אופיו

בושם. ShutterStock
איזה טיפוס אתה? הריח שאתם אוהבים אומר עליכם משהו, וההיפך/ShutterStock

שכחתם מתנה לוולנטיינ'ס דיי? בושם הוא משהו שאפשר לרכוש גם ברגע האחרון, למשל בדרך מהעבודה הביתה, כדי שלא להגיע בידיים ריקות. אבל איזה בושם לרכוש? לצורך כך אתם מוזמנים להכיר את המחקר שערך הנוירולוג והפסיכולוג האמריקאי, ד"ר אלן הירש ונועד להבין את טעמו האישי הצפוי של אדם בהתאם לאופיו.

בעקבות המחקר שבחן למעלה מ-18 אלף אנשים והשווה את התוצאות להעדפות הארומה והטעם של המשתתפים, נחשפו הנתונים ועל בסיסם, יצר ד"ר אלן הירש את המדריך שעשוי לעזור לנו להתאים בין ניחוח של בושם לאדם שאנחנו מכירים.

אז מה הריח האהוב על אנשים רגישים? לאיזה ריח יתחברו הבליינים המכונים "חיות מסיבה", ומהו הניחוח המועדף על מי שנוטה לחשוב יותר מידי, או במילים יותר ישירות, "אוכל סרטים"?

אישה בוחרת בושם. ShutterStock
כך תבחרי את הריח לאהובך, המדרך להתאמת ניחוח על פי אופי של אדם של ד"ר הירש/ShutterStock

הקשר בין ריח שאדם אוהב לבין אופיו

"זה בעצם כמו מבחן רורשך, רק שכאן השימוש נעשה בהעדפות ריח", מסביר הירש, נוירולוג ופסיכולוג המתמחה בטיפול לאובדן טעם וריח ומייסד "הקרן לטיפול ומחקר ריח וטעם".

במחקרו, ערך הירש מבחני אישיות לכ-18 אלף המשתתפים, ובהתבסס על הממצאים, קשר את ריח הבושם לאישיות עם שאיפה להתאים באופן מדויק את הניחוח האהוב על כל אדם.

מבין ממצאי המחקר, עליהם התכוון הירש שנשען בעת רכישת בושם לאדם קרוב, הבאנו את אלו:

תווי הדרים לאלפא - הם מובילים ודומיננטים? מנהיגים מלידה שנוטפים כריזמה? הייתם מכניסים אותם תחת הכותרת "אלפא?" אם כן, סביר להניח שהם חובבים ניחוחות המבוססים על תווי הדרים. אך להדרים יש ספקטרום רחב של תווים עוצמתיים בעלי נוכחות, את הדיוק תוכלו לעשות ע"י שילוב טעמכם האישי ובחירת שלכם בהתאם להיכרותכם עם האדם.

וניל, לא מה שחשבתם - וניל יכול אולי להישמע משעמם, מתוק, מבוגר מידי, אבל מסתבר שההיפך הוא הנכון! אנשים שאוהבים וניל הם תוססים, אנרגטיים, ומתייחסים לחיים כאל מסיבה אחת גדולה. אם להישאר בבית בסופ"ש זו אף פעם לא אופציה מבחינתכם, אם האהובים שלכם רצים ממקום למקום, אוהבים לרקוד ובעיקר לחגוג, הם לגמרי טיפוסים של וניל.

מה אוהבים אנשים רגישים - האדם שאתם אוהבים מופנם ורגיש לצרכים של אחרים? אנשים שמעדיפים ניחוח שושנים נוטים להיות טיפוסים זהירים ומחושבים שיודעים לשלוט בעצמם. כאלה שלוקחים את הזמן לחשוב על ההחלטות שלהם במקום פשוט לצלול ישר לתוך הפעולה. אפ אדם רגיש עומד לקבל מכם בושם במתנה, תגישו לו אחד בריח שושנים.

האהוב שלכם הוא "חיה חברתית" - אנשים שמעדיפים לבנדר הם בדרך כלל אנשים חברותיים שנוטים לעבוד מצוין בקבוצות. מי שמוקפים חברים, מתחשבים ובעיקר "שחקנים קבוצתיים", עשויים לגלות שלוונדר הוא הניחוח שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איזה ניחוח יתאים לאלפא הפרוע שאוהב קולנוע? להשיג באסנס פרפיום. אסנס פרפיום,
איזה ניחוח יתאים לאדם שנכש "אלפא", או לאדם הפרוע שאוהב קולנוע?/אסנס פרפיום

פאשניסטה? לכי על קוקוס

הניחוח של שירי סרטים - מכירים אנשים שהם "שירי סרטים"? לא צפויים ומשנים מצבי רוח בקצב מהיר? אם הם סרקסטיים, מתעצבנים בקלות ובגדול רואים בדרך כלל את הכוס הריקה, אולי בושם פירותי זה מה שיגרום להם להיות מרוצים לרגע, ולהיות פחות ציניים - מצד שני, הם גם ככה אף פעם לא מרוצים - אז כניראה שזה לא באמת משנה מה תבחרו עבורם.

שואפים גבוה - פרפקציוניסטיים? שימו לב. אם האהוב שלכם הוא המבקר הכי גדול של עצמו, אם הוא תמיד שואף להיות המצטיין של הכיתה, הפלוגה והדיקן, אתם עשויים לגלות שניחוח אלגום הוא הסוג החביב עליו. לחובבי ניחוח אלגום יש ציפיות גבוהות מאוד מעצמם, הם הישגיים מאוד ומוכנים לעבוד קשה.

פאשניסטה? לכי על קוקוס - מתלבשים הכי יפה לכל מקום? נותנים לכולם טיפים באופנה? אוהבים תכשיטים, נעליים ובגדים? אולי כדאי לכם לבחור עבורם בושם בניחוח קוקוס. אנשים שמעדיפים ניחוח קוקוס נהנים מהדברים העדינים והענוגים של החיים. כולם סביבם סומכים על האינטואיציה והטעם שלהם ושמחים לתת להם לקבל החלטות בשמם.

ניחוח פשתן? אולי תופתעו - אם האדם שלכם הוא רץ למרחקים ארוכים, יוצא למרתונים סתם בשביל הכיף, מבלה שעות בחדר כושר או מתכננים טרק על האוורסט, אתגריות היא שם המשחק עבורו. הוא מקפץ בין אתגרים, כובש פסגה אחר פסגה, ופשוט נהנים מהדרך. לאנשים כמוהו, בושם בניחוח פישתן יכול להיות מושלם.

איזה ניחח יתאים לחברותי שתמיד מחייך ומתלבש בסטייל__להשיג באסנס פרפיום. אסנס פרפיום,
איזה ניחח יתאים לטיפוס חברותי שתמיד מחייך ומתלבש בסטייל?/אסנס פרפיום

כשתחום הנפש פוגש את חוש הריח

ניחוח יסמין לאנשים פרועים - הם כמו חובבי ניחוח וניל, רק על סטרואידים: רודפים אחרי ריגושים, פרובוקטיביים וחוגגים את החיים. אף פעם לא משעמם עם חובבי היסמין: הנועזות שלהם, האנרגיות והעובדה שפשוט לא אכפת להם מה חושבים עליהם, היא שהופכת את הבילוי עמם לחוויה.

ניחוח יערה למי שתמיד מחייך - אנשים שתמיד מחייכים, מפרגנים ומסתכלים על חצי הכוס המלאה? כשתשאלו אותם מה החלום שלהם הם יענו: "להיות מאושר". לאנשים פשוטים כמותם, שרק רוצים אושר ושלווה, ניחוח יערה הוא הניחוח האולטימטיבי.

אי של יציבות? כנראה שניחוח פרחוני יתאים - הם ה"סלע שלנו". מערכת היחסים הכי בטוחה ויציבה שהייתה לנו. אנחנו תמיד נרגיש שמחים ורגועים יותר כשהם בסביבה. אנשים כאלה, ששומרים על קשרים לאורך שנים ואף פעם לא "מתנתקים" מאיתנו, מעדיפים בדרך כלל בשמים בניחוח פרחוני.

ומה חושבים בתעשיית הבישום על המדריך של ד"ר הירש? "זה מדהים לראות שאיש מקצוע בתחום הנפש, לקח את מה שידענו אולי באופן אינטואיטיבי, ופרט אותו למחקר", מתאר ליעד רון מבעלי אסנס פרפיום.

"מבחינתי כאדם שמתעסק בבשמים, תמיד הייתה הרגשה שיש כאן משהו אישי שהוא חזק יותר ומעבר לניחוח. שבושם הוא השלכה של אופי, של תדמית. המחקר שפורסם מחזק זאת, ושופך מבחינתי עוד אור על מי הם צרכני הבשמים ומה היא הייחודיות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully