וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מיליניום תפעיל את הממגורה בנמל חיפה

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 13:55

הקבוצה של פיני ושמעון סבח תחליף את גדות כמפעילת נמל החיטה העיקרי של ישראל. החוזה הוא ל-6 שנים עם אופציה להארכה ל-10 שנים

ממגורות דגון בנמל חיפה. חברת נמלי ישראל,
אחד המבנים האייקונים בחיפה: הממגורה שצמודה לנמל ולתחנת הרכבת/חברת נמלי ישראל

חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים (חנ"י) בחרה בהצעתה של קבוצת מיליניום כזוכה במכרז לניהול, הפעלה ותחזוקה של הממגורה הפעילה בנמל חיפה. על פי תנאי המכרז, תקופה הזיכיון להפעלת הממגורה תהיה למשך 6 שנים ולחנ"י תהיה הזכות להאריך את התקופה עד ל-10 שנים.

הממגורה בנמל חיפה, משתרעת על פני שטח של כ-25 דונם, בחלקו המערבי של הנמל. מאז הקמתה בשנות ה-50 של המאה הקודמת ועד אוקטובר 2021 היא הופעלה בידי חברת דגון בתי ממגורות לישראל, ולאחר מכן בידי חברת גדות ממגורות.

חנ"י השקיעה לאחרונה מיליוני שקלים בפיתוח ומודרניזציה של הממגורה בחיפה, לרבות שיקום הרציף, החלפת סרטי המסועים, התקנת משקלים חדשים ומדויקים, טיפול במפגעי אבק, טיפול מעמיק במערכות החשמל ועוד. בנוסף, חנ"י התחייבה כי בשנים הקרובות היא תשקיע משאבים נוספים ותבצע עבודות שיפוץ ושיפור מערכות הפריקה והתאמת הממגורה לתקנים מודרניים של מניעת אבק.

ב-2022 נפרקו בממגורה בחיפה כ-3.5 מיליון טון של גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה ועוד. המטען נפרק מהאוניות שעגנו ברציף הייעודי בנמל, הועברו לאחסון זמני במבנה הממגורות באמצעות מערכת מסועים ונמסרו למובילים בהתאם להוראות היבואנים, למשאיות וקרונות רכבת. למרות הפעלת מסוע הגרעינים החדש בנמל אשדוד, שנועד להפוך גם את נמל הדרומי ליעד עבור מטעני חיטה, הממגורות בחיפה צפויות להמשיך לטפל בכ-70% ממטעני החיטה המגיעים לארץ.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י), יצחק בלומנטל: "כחלק מהמדיניות להגברת התחרות והיעילות בנמלי הים, פרסמנו מכרז להפעלת הממגורה לאחר שביצענו השקעה כספית משמעותית ברציף עצמו וכן בשיפור ושדרוג הממגורה. אני משוכנע שהחברה שזכתה במכרז תעניק שירותים איכותיים לכלל יבואני הגרעינים בישראל ובזכות השיפורים שהוכנסו בממגורה וברציף יכולות הפריקה והשינוע יהיו מתקדמים ויעילים יותר".

הזוכה במכרז, קבוצת מילניום, הוקמה בשנת 1999 על ידי אנשי העסקים פיני ושמעון סבח ומתמחה בלוגיסטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully