וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ההפיכה המשפטית: ראשי המשק מתייצבים לצד הנשיא

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 11:06

מנכ"לי הבנקים, שבדרך כלל נמנעים מנקיטת עמדה בסוגיות שנויות במחלוקת, הודיעו על תמיכה ביוזמת הנשיא להידברות. כך עשה גם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד. האם התמיכה הגורפת מהמוסדות הכלכליים החשובים במשק תביא לשינויים ברפורמה?

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

ראשי הבנקים הגדולים בישראל פרסמו אמש, מעט לאחר הצהרת הנשיא הרצוג, הודעה משותפת לעיתונות. בהודעה נכתב: "יושבי ראש ומנכלי הבנקים פועלים, לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט, הבינלאומי וואן-זירו בקריאה משותפת: אנו תומכים ביוזמת הנשיא וקוראים לביצוע רפורמה במערכת המשפט בהידברות ובהסכמה רחבה שתשמור על אחדות העם ותבטיח שמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית והמשך שגשוג של כלכלתה".

יש לציין כי ראשי הבנקים, בין אם מדובר במנכ"לים או ביו"רים, נמנעים בדרך כלל מלהזדהות פוליטית, לא כל שכן לעסוק בסוגיות ציבוריות שנויות במחלוקת וההתגייסות למען יוזמת הנשיא היא בהחלט אקט חריג מבחינתם.

ארנון בר דוד בוועידת ההסתדרות. דוברות ההסתדרות,
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, מתייצב לצד יוזמת ההידברות של הנשיא. בר דוד הוא היחיד במשק שיכול להפוך שביתת מחאה לשביתה כללית./דוברות ההסתדרות

מי שעוד נקט בעמדה דומה הוא יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שפרסם הצהרה מטעמו מספר דקות לאחר נאום הנשיא: "אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד מאחורי דברי הנשיא", כך קרא בר-דוד בהמשך לנאומו של נשיא המדינה.

עוד אמר בר-דוד: "סיפור חיינו במדינה שאליה ייחלנו אלפיים שנה נכתב בעמל, ביזע, בכאב ובנחישות, אולם יותר מהכול - הוא התאפשר בזכות האחדות שלנו כחברה. אין כאן מנצחים או מפסידים. בואו נעצור לפני שהשסע הפוליטי יפרק את החברה הישראלית לגורמים.

"נפגשתי הערב עם הנשיא הרצוג, העמדתי את עצמי ואת ההסתדרות לרשות כבוד הנשיא וסיכמנו על שיתוף פעולה לטיפול במשבר", אמר יו"ר ההסתדרות וסיכם: "אעשה כל שביכולתי כדי להביא לשיח בין הצדדים למען שלמות מדינתו והחברה הישראלית. אין לנו ארץ אחרת".

יש לשים לב שבר דוד היה אחד הגורמים היחידים שידע בדיוק מה הולך הנשיא לומר בנאומו - והכין את תגובתו מבעוד מועד. מעבר לממלכתיות, יש כאן גם הענקת כוח מעשי למוסד שהוא בעיקרו סמלי: ההסתדרות נמנעה עד כה מלהצטרף להשבתות שיזמו מארגני המחאה, אך היא עשויה לעשות כן אם תידחה יוזמת הנשיא, מה שיביא לשיתוק כללי של המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully