וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג אושר: ישראכרט תהפוך לחברה פרטית בבעלות הראל

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 13:42

בהמשך לדיווח של ישראכרט על הצעה מהראל לרכישת מלוא מניותיה ולאחר משא ומתן מתמשך בין השתיים, אושר כי נחתם הסכם המיזוג לפי שווי חברה של כ-3 מיליארד שקל. ההסכם מיועד ליישום עד אוקטובר, אז תהפוך ישראכרט, בכפוף לאישור רגולטורי, לחברה פרטית בבעלות מלאה של הראל

בית ישראכרט. דוד שי, Creative Commons
החברה תהפוך לפרטית בבעלות מלאה של הראל, ישראכרט/Creative Commons, דוד שי

הצעה שהגישה חברת הראל לישראכרט בינואר השנה, ביקשה לרכוש את מלוא מניותיה של השנייה במסגרת מיזוג משולש הופכי.

לאחר שבחנה את ההצעה, אישרה הבוקר (13.2) וועדת הדירקטוריון המיוחדת של ישראכרט, שהוסמכה על-ידי דירקטוריון החברה, את הסכם המיזוג עם הראל לאחר שיפור ההצעה הראשונית ובתום תהליך מתמשך של משא ומתן שהחל על פי הדיווחים, ביום ה-8.1.23. באם יתקבלו כל האישורים, ההסכם מיועד ליישום עד סוף הרבעון השלישי השנה.

דירקטוריון החברה סבור כי הסכם המיזוג הוא לטובת החברה, וזאת הודות לכך שמדובר בעסקה לרכישת 100% מהון המניות המונפק של החברה בתנאים זהים לכלל בעלי מניותיה ובמחיר הוגן ששופר משמעותית מול ההצעה המקורית של הראל.

בנוסף, קיימת וודאות גבוהה לביצוע העסקה והיא צפויה לתמוך בהמשך צמיחתה של החברה וביישום תכניותיה העסקיות. בשלב הבא תובא העסקה לאישור בעלי המניות, ובכך למעשה דירקטוריון החברה מאפשר לבעלי המניות לקבל את ההחלטה המיטבית עבור החברה, ויזמן אסיפת בעלי מניות בה יובאו פרטים מלאים על עסקת המיזוג ונימוקי הדירקטוריון לאישורה.

אדם חותם על מסמך. ShutterStock
ההסכם מיועד ליישום עד סוף הרבעון השלישי השנה, אוקטובר 2023/ShutterStock

שיפור ההצעה הביא למחיר הוגן

על פי ההסכם שאושר, התמורה לישראכרט תשקף שווי חברה של כ- 2.934 מיליארד שקל. התמורה למניה, בסך 14.65 שקל במזומן למניה אחת, מגלמת פרמיה של כ-811 מיליון שקל שמהווה כ-38% ביחס לשווי השוק של החברה בהתאם לשער הסגירה של מניית החברה בבורסה ביום 5 בינואר 2023 (יום המסחר שקדם ליום הגשת הצעת המיזוג של הראל), וכן פרמיה של כ-555 מיליון שקל (כ-23%) ביחס לשווי השוק של החברה בהתאם לשער הסגירה הממוצע של מניית החברה ב-30 ימי המסחר שקדמו למועד אישור הדירקטוריון.

בהתאם להסכם המיזוג, תהפוך ישראכרט לחברה פרטית בבעלות מלאה של הראל, וכן יימחקו כל מניות החברה מן המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, אך אגרות החוב של החברה תמשכנה להיסחר בבורסה, והחברה תישאר מחויבת בחובות דיווח כתאגיד מדווח.

ההסכם כולל תנאים מתלים לסגירת העסקה, בהם קבלת אישורים מאסיפת בעלי המניות של ישראכרט, מהממונה על התחרות, המפקח על הבנקים והממונה על הביטוח (במידת הצורך), כנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully