וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

V5 אדריכלים מציגה: מרכז שיקום והחלמה שתוכנן כמלון 5 כוכבים

13.2.2023 / 12:47

מלון מיוחד של יד שרה שתוכנן על ידי V5 אדריכלים נחנך לאחרונה בירושלים ומהווה בשורה אדריכלית יוצאת דופן

מלון יד שרה. הדמיה: V5 אדריכלים,
הדמיית מלון יד שרה/הדמיה: V5 אדריכלים

מלון מיוחד של יד שרה שתוכנן על ידי V5 אדריכלים נחנך לאחרונה בירושלים ומהווה בשורה אדריכלית יוצאת דופן.

מדובר בסוג חדש של מלון המשמש מרכז שיקום, החלמה ותיירות מרפא של יד שרה. המלון מיועד להחלמה אחרי אשפוז רפואי או לממתינים לביצוע פעולה רפואית ומאפשר גם לאנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים להתארח בנוחות בחדרים מותאמים ונגישים - הוא ממוקם בסמוך למשרד הבריאות ברחוב ירמיהו בירושלים ונקרא "ירמיהו 33". ניתן לראותו ממרחק רב- מאזור הכניסה המערבית לירושלים.

שטחו של המבנה עומד על כ-27,000 מ"ר ב-15 קומות מעל הקרקע ו- 3 קומות מרתף והוא מכיל כ- 220 חדרי החלמה ואירוח, טרקלינים וחדרי אוכל, מועדונים, בית כנסת, מרכז שיקום יום, מרכז יום לקשיש, סניף של הביטוח הלאומי ושטחי מסחר שישרתו את השוהים בבניין ואורחיהם.

"הבניין הוא מוצר תכנוני ייחודי שאין לו אח ורע בארץ וכנראה בעולם כולו בהיותו שילוב בין שיקום והחלמה, טיפול באוכלוסיות מיוחדות ומלונאות" אומר האדריכל בני פרי, שותף ב- V5אדריכלים.

"בהקמת הבניין הזה בא לידי ביטוי השילוב של הידע הרחב של המשרד במספר תחומים: דיור ומלונאות, משרדים, מסחר, בתי כנסת, שטחי פנאי, בריכות שחיה ובהן בריכות טיפוליות, חדרי כושר וספא ועיצוב פנים - כל תחום והמחלקה המתמחה בו במשרד" אומר האדריכל בני אנקשטיין, שותף במשרד V5 אדריכלים ומוסיף: "תכנון הבניין מגלם את המפגש בין האדריכלות המסורתית - אגף המחופה אבן במתכונת ייחודית לירושלים, ובין האדריכלות בת זמננו - אגף עם חזיתות שקופות וצבעוניות לחילופין".

בקומה העליונה, הצופה אל העיר ממזרח ואל הרי ירושלים ממערב, תכנן האדריכל מידד גנדלר בריכת שחיה המשמשת גם כבריכה שיקומית ומאפשרת טיפולים הידרותרפיים לצד מתחם ספא, חדרי טיפולים, סאונות וחדר כושר.

החללים הציבוריים מונגשים כולם לבעלי מוגבלויות- המעברים גדולים ורחבים והזרימה בין הפונקציות השונות מיטבית. עיצוב הפנים, בתכנונה של רויטל קנובליך, מספק לשוהים במתחם תחושה ביתית, נינוחה, מגוננת ואלגנטית.

בין המשתתפים ביצירה- מנהלי הפרוייקט :משרד וקסמן גוברין גבע והקבלן: "האחים משהור- חברה לבניין ופיתוח בע"מ".

  • עוד באותו נושא:
  • יד שרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully