וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מוכן להפסיד את העבודה שלי כדי למנוע אסון"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 14:40

בין המפגינים במחאה נגד ההפיכה המשפטית מצאנו גם מי שעלול לשלם על ההשתתפות באירוע מחיר כלכלי גבוה: מי שעומד בראש מוסד שקרוב למחצית מתקציבו ממומנת על ידי המדינה. הוא חושש שייפגע, אבל מדגיש שהאלטרנטיבה עלולה להיות רעה הרבה יותר

בווידאו: הפגנה מחוץ לכנסת/יותם רונן

בין המוחים הרבים שעלו היום לירושלים נמצא גם ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות, עמותה שמטרתה לתמוך ביזמים וסטארט אפים במציאת משאבים, יצירת קשרים עם חברות בינלאומיות, זיהוי בעיות אקוטיות ופיתוח האקו סיסטם הישראלי שמעודד חדשנות. כמעט מחצית מתקציב המכון ממומן על ידי המדינה.

ד"ר מנוחין, שמכיר את עולם ההייטק לעומק, יודע, שהצטרפותו למחאה נגד הרפורמה המשפטית, עלולה לפגוע בתקציב שלו ואפילו להביא לפיטוריו, ואומר לוואלה: "לא נולדתי במנכ"ל המכון לחדשנות ולא אמות שם. אני מקדם את מטרות המכון, להפוך את ישראל למרכז חדשנות. יש פה שאלה קיומית. האם הילדים שלנו ישארו כאן. אני מוכן להפסיד את מקום העבודה שלי, כדי למנוע אסון.

"חלק גדול מהעבודה שלנו הוא לשמוע עת הצרות של הסטארט אפים ואנחנו שומעים עכשיו על עצירה של השקעות, אנחנו נמצאים במשבר איום, שאת התוצאות שלו נראה רק בעוד חודשיים - שלושה, בירידה בכמות המטבע הזר שיכנס לארץ. אסור להמתין. מיתוג של עשרות שנים של המדינה, כמעצמה טכנולוגית, יכול להיהרס בזמן קצר מאוד".

ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות. ירין טראנוס,
ד"ר יונתן מנוחין, מנכ"ל המכון הישראלי לחדשנות/ירין טראנוס

החיבור הלא פורמלי שיוצר רעיונות - בסכנה

"קורה פה משהו קריטי. הבסיס של החדשנות הוא האקו סיסטם, החיבור הלא פורמלי בין גורמים שיוצרים רעיונות, לבין השקעות ופתרונות. בבת אחת, האמון שבבסיס המערכת עומד בסימן שאלה. צריך להבין שבכלכלת ההי טק, היזמים יכולים לקום וללכת בכל שלב. יש קהילות ישראליות ברחבי העולם, כי הדלת נפתחת. השאלה היא אם אנחנו רוצים לפרוץ אותה לגמרי.

"כל מדינות העולם רוצות לפתות את היזמים הישראלים לבוא אליהם, בריטניה, צרפת, גרמניה, חברות מארה"ב מחזיקות פה נציגויות קבועות שתפקידן להעביר יזמים לחו"ל. יזמים מחפשים וודאות ויציבות. חברות בינלאומיות לא רוצות להיות מעורבות במקום שיש בו סכנה לזכות הקניין. הם יודעים לנהל סיכון טכנולוגי ומסחרי, אבל הם לא יודעים לנהל סיכונים פוליטיים ולכן אנחנו רואים אותם מתרחקים מפה. משקיעים יושבים על הגדר ולא מוציאים פה את הכסף שלהם. זה לא שאנחנו פוחדים שהם יעצרו את ההשקעות שלהם - הם כבר עוצרים אותן.

"השאלה היא אם אנחנו עומדים מנגד ושותקים, או עושים מעשה. אסור לנו להיות בשקט, כי לא יהיה טעם למכון שלנו אם המגמה הזאת תמשך. לא אוכל יותר לגייס כספים ולהמשיך את הפעילות. אני נמצא בסיטואציה איומה. או שהממשלה תעצור לי את התקציבים, או שהמשקיעים יעצרו אותם.

"יצאנו למחאה כי אין לנו ברירה. ההייטק הוא המנוף הכלכלי של ישראל. הצורך שלנו בחדשנות הוא לא עניין של ימין או שמאל והמדיניות של הממשלה מעמידה לא רק בספק את הקיומנו, אלא את קיומה של מדינת ישראל כמרכז חדשנות. 2300 סטארט אפים חברים בקהילת המכון. אנחנו לא גוזרים קופון על הפעילות שאנחנו עושים ולכן אובדן האמון הזה מפחיד אותנו פי כמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully