וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה באסם. החברה: "מדובר באי הסכמה נקודתית"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 12:44

אסם נמצאת על סף חתימה על הסכם שכר עם עובדיה, אך עתה נודע כי ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בגלל אי הסכמות על תנאי שכרם של עובדי המרכז הלוגיסטי של החברה בשהם. האם יש סכנה להשבתה מלאה של אחד מיצרניות המזון הגדולה בישראל?

האם סכסוך העבודה שהוכרז אתמול באסם, יסלים לכדי השבתה מלאה של עובדי החברה? בעוד פחות מחודש אמור להיחתם ההסכם העבודה החדש ל- 4,200 עובדי אסם.

ממש לפני מועד החתימה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במרלו"ג היבש של החברה בשהם, אחת החטיבות שבהן עדיין לא הסתיים המו"מ על תוספות השכר לעד סוף מרץ 2021.

הרקע לסכסוך היא דרישת ההסתדרות לצמצום את פערי השכר של עובדי המרלו"ג, שנתקלה בהתנגדות גורפת של ההנהלה, שלא הייתה מוכנה להעלות את שכר העובדים ויהי מה. בדיעבד הסתבר, שנציגי ההנהלה ניהלה מגעים מאחורי גבם של וועדי העובדים והעלתה את שכרם, בלי ליידע את ההסתדרות.
מכיוון שלוח הזמנים קצר, אם לא יחתם ההסכם הזה, ושאר ההסכמים הפתוחים בחברה, שהשיחות עליהם נמשכות כבר שנתיים, בעוד שבועיים תוכל ההסתדרות לפתוח בשביתה.

מפעל אסם. יניב כליף, יניב כליף
מפעל אסם בדרום. סכסוך העבודה מתייחס למרלו"ג בשהם/יניב כליף, יניב כליף

"ההחלטה נמצאת בידי"

"לא יעלה על הדעת שההנהלה תקיים מו"מ עם קבוצה קטנה של עובדים מחוץ להסכם ודקה לפני חתימה על ההסכם הכולל", אומר אליעזר בלו, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה. "ההנהלה התעקשה שאין לה את התקציב הדרוש להעלות את שכר עובדי המרלו"ג ופתאום התקציב נמצא כדי לשפר את תנאיהם של קבוצה קטנה של עובדים. אין לנו בעיה עם מתן תוספות מיוחדות לחלק מהעובדים, אבל הדבר צריך להיעשות בהידברות איתנו.

"בספטמבר 2022 הכרזנו סכסוך עבודה ארצי באוסם בעקבות העיכוב בחתימה על ההסכם הרוחבי ל - 4200 עובדי החברה. אחרי השביתה הגענו השגנו הסכם שמעניק שכר מינימום של 6000 שקלים במועד החתימה וצפונה לחמש שנים. ההסכם אמור להיחתם במרץ 2023 ולהיכנס לתוקף באפריל, הבעיה היא שלא כל הסכמי השכר בחברה נסגרו.

"ההחלטה על סכסוך עבודה ארצי נמצאת בידי. אם אראה שיש השלכות רוחב וגרירת רגליים בסגירת ההסכמים שעדיין לא נחתמו, דבר שישפיע על חתימת ההסכם הרוחבי, נשבית את החברה".

מאסם נמסר בתגובה: "מדובר באי הסכמה נקודתית עם אחד מהוועדים, והדבר נמצא בטיפול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully