וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיטור מסדר השמש העולה של קיסר יפן הוענק לעו"ד זאב וייס

14.2.2023 / 16:01

העיטור הגבוה ביותר אותו מעניקה יפן ניתן לעו"ד וייס, יו"ר לשכת המסחר והידידות ישראל-יפן כאות הוקרה על פעילותו הענפה לקידום יחסי המסחר בין המדינות

עו"ד זאב וייס. יחצ,
עו"ד זאב וייס מקבל את העיטור/יחצ

באירוע חגיגי ומרגש במעון שגריר יפן, קואיצ'י מיזושימה, העניק השגריר וצוות השגרירות ליו"ר לשכת המסחר והידידות ישראל-יפן (במשך 6 השנים האחרונות), עו"ד זאב וייס, את עיטור מסדר השמש העולה, קרני זהב וסרט צוואר.

בנאומו הזכיר שגריר יפן את הקושי של חברות יפניות לסחור עם ישראל בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים בשל קמפיין החרם הכלכלי-ערבי שהיה נהוג באותם ימים. השגריר ציין שבזכות מאמציו נחישותו של עו"ד וייס לפגוש אנשי עסקים יפניים ולהציג את ההזדמנויות העסקיות הרבות בישראל חברות יפניות החלו להרחיב את פעילותן העסקית בישראל דבר שהוביל לפריחת היחסים הכלכליים של יפן וישראל ולשגשוג ביחסים אלו עד ימינו.

לשם השוואה, ציין השגריר, כי באותן שנים חלקן של ההשקעות היפניות בישראל עמד על כ-1% או 2% בלבד מכלל ההשקעות בישראל וכיום הנתון מגיע לכמעט 10%, כאשר שנת 2022 הסתיימה על השקעות יפניות בישראל בשווי כולל של 1.56 מיליארד דולר. נתון המראה עד כמה יפן היא שחקן משפיע בישראל. אין ספק כי מר וייס הוא אחד מדמויות המפתח שגרמו לזה לקרות ציין השגריר מיזושימה.

בדברי התודה לשגריר ולממשלת יפן התייחס עו"ד וייס לכך שיפן היא אחת המעצמות הכלכליות החזקות בעולם ועל כך שיפן היא אהבה ממבט ראשון עבורו ועבור רבים אחרים.

הדרך ליפן וביפן, ציין וייס, לא תמיד הייתה קלה. בתחילת הדרך הקהילה העסקית של יפן הפנתה את גבה לישראל בגלל שיקולי חרם ערבי, גודלו הקטן של השוק הישראלי המצב הביטחוני הלא יציב והמרחק. המחסומים התרבותיים היו עצומים. השפה הייתה חסם גדול מאד.

עם השנים הבינו בשני הצדדים, היפני והישראלי שרב המשותף על המפריד ושהפוטנציאל לשיתוף פעולה כלכלי בין המדינות אדיר. הדרך כבר נסללה ואני מזמין אנשי עסקים וחברות יפניות וישראליות להמשיך ולחזק את הקשר החזק והחשוב בין המדינות.

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully