וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: מרכז לגישור ובוררות עבור משקיעי נדל"ן

14.2.2023 / 17:05

משרד עו"ד GBK יקים מרכז מרכז לגישור ובוררות עבור משקיעי נדל"ן בארץ ובחו"ל: "יסייע משמעותית לעסקאות שעולות על שרטון"

עו"ד דניאל בכר ועו"ד גיא קלינגבוים. ארז שטיינר,
עו"ד דניאל בכר ועו"ד גיא קלינגבוים/ארז שטיינר

משרד עורכי הדין GBK מודיע היום על הקמת מרכז לגישור ובוררות עבור יזמי ומשקיעי נדל"ן בארץ ובחו"ל וסכסוכים מסחריים. המרכז שיהיה בראשותם של השותפים המנהלים של המשרד, עוה"ד גיא קלינבוים ודניאל בכר, יגשר בין משקיעים ליזמים, במצבים של מחלוקת, כשהמטרה המרכזית שלו תהיה לסייע להבאת הפרויקטים והעסקאות לסיומם, בצורה המיטבית. המרכז ידון תחילה במחלוקת בכובעו כמרכז גישור, ובמידת הצורך ורצון הצדדים כגוף בוררות.

בעשור האחרון, ניתן לראות יותר ויותר משקיעים ויזמים ישראלים, שלוקחים חלק בפרויקטים של נדל"ן בישראל ובחו"ל, בין היתר, בארה"ב, יוון, ספרד ופורטוגל, במטרה לאתר הזדמנויות השקעה מתחת לשווי השוק. לא פעם בגלל המורכבות של הפרויקט, אירועים לא צפויים, והתנודתיות שחוות כלכלות העולם בימים אלה, מתגלות אי אלו מחלוקות בין היזמים למשקיעים, שעלולות לעכב את הפרויקט ולגרום להפסד כספי משמעותי לכל הצדדים.

בעוד שהאופציה להגיש תביעה לבית המשפט, עלולה לקחת זמן ומשאבים רבים מהצדדים, לרבות הוצאות ההגנה המשפטית ומינוי אנשי מקצוע, אנחנו רואים היום יותר ויותר יזמים ומשקיעים שפונים למוסדות גישור ובוררות חיצוניים, עקב היתרונות הרבים הטמונים בהם. החל מהזמן לטיפול בתביעה אשר מתקצר בממוצע למספר חודשים במקום שנים, צמצום העלויות, התחשבות ברצון הצדדים לגבי זהות המגשר ומיקום הדיונים. וכן, השליטה המשמעותית שניתנת בידם במסגרת ההליך, תוך עידוד וסיוע גוף הגישור להגעה להבנות משותפות יחד, שימנעו את העמקת הסכסוך.

יתרונות נוספים נוגעים לעצם היותו של ההליך דיסקרטי, בניגוד להליכי בית משפט שהינם, לרוב, פומביים וגלויים לכל, אספקט חשוב שמסייע ליזמים להימנע מפגיעה בשמם הטוב. וכן סדר הדין גמיש, שאינו מקובע לדין המהותי הנוקשה, כשכמובן, בהסכמה משותפת, קיימת אפשרות לקבלת תוקף של פסק דין של בית משפט להחלטה.

מתוך אותם יתרונות והרצון לסייע לקידום פרויקטים רבים של נדל"ן שנתקלו בקשיים שונים, החליט משרד GBK, שמביא עימו ניסיון של יותר מעשור ביזמות ובליווי וסיוע משפטי למשקיעי ויזמי נדל"ן, בעסקאות ופרויקטים בכל העולם, להקים מרכז גישור ובוררות חדשני.

"לתרום מהניסיון, ידע והבנה"

המרכז יסתייע בעורכי דין ואנשי מקצוע בתחום הנדל"ן בעלי שם, לרבות שמאים, מהנדסים ויזמים, במטרה לפשר ולגשר ולמצוא פתרון שיתן מענה לכל הצדדים. במידת הצורך אף יסייע למציאת שותף מקומי חליפי, קבלני בנייה ויספק עצות פרקטיות מנסיונו, הכל במטרה להביא להשלמת הפרויקטים בצורה המיטבית, ולהימנע מהשלכת כספם של המעורבים לטמיון.

GBK הוא משרד המעניק ייעוץ וליווי משפטי ליחידים ולחברות בארץ ובחו"ל במגוון רחב של תחומים, ביניהם: נדל"ן, הייטק, משפט ימי, קרנות השקעה, ניירות ערך ושוק ההון. למשרד יש שני סניפים בישראל בחיפה ורמת גן. וכן, סניפים נוספים בפלורידה ובספרד. בנוסף, המשרד מקיים שיתופי פעולה ענפים עם עורכי דין ופירמות בינלאומית, לרבות: בארה"ב, גרמניה, פורטוגל, יוון ורוסיה. בנוסף, המשרד ממוקם ברשימת המשרדים המובילים בישראל הן של חברת דן אנד ברדסטריט ה-Dun's 100, והן של חברת BDI, בין היתר, בתחומי הנדל"ן, שוק ההון והמשפט הימי והאווירי.

גיא קלינבוים, שותף מנהל ב-GBK: "כעורך דין שנמצא כבר מעל לעשור בעולם הנדל"ן בישראל ובעולם, ושמשמש בעצמו כיזם בשווקים המורכבים ביותר, אני יכול לומר בבטחון שהמרכז החדש שהקמנו יסייע משמעותית לעסקאות רבות שעולות על שרטון בגלל מחלוקות בין היזמים למשקיעים. המרכז החדש יעשה את כל המאמצים לקצר כמה שאפשר את הדיונים במחלוקת שנוצרה ולצמצום העלויות לכל הגורמים המעורבים. המטרה שלנו, תוך הסתייעות בגורמי מקצוע מהשורה הראשונה, היא להביא להשלמת הפרויקט בצורה שתשביע את רצון כל הצדדים, תוך נקיטת בפתרונות יצירתיים וחדשניים".

דניאל בכר, שותף מנהל ב-GBK: "אנחנו עדים היום למחלוקות נדל"ניות ומסחריות רבות, שפוגעות קשות בעסקאות ובפרויקטים, ומביאות לכך לקריסה של מיזמים, שהושקעו בהם הרבה מאוד זמן, כסף ועבודה, מצד כל הגורמים המעורבים. אנחנו מתכוונים למצוא פתרונות יעילים, פרקטיים ומהירים, שיסייעו לקדם את הפרויקטים השונים, תוך שאנו תורמים את הניסיון, הידע וההבנה המשפטית והעסקית, שצברנו במהלך השנים, באלפי עסקאות ופרויקטים שלקחנו בהם חלק".

  • עוד באותו נושא:
  • גישור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully