וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לים: אמריקה עשתה טוב לקרנות ההשתלמות

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 9:57

החוסן שהפגין המשק האמריקאי בחודש יונאר, גרם לקרנות ההשתלמות שלנו לעבור בירוק. דווקא הבורסה בתל אביב היא שמשכה אותן מטה - ולא רק בגלל החשש מהרפורמה המשפטית. למרות העליות בארה"ב ובאירופה, האנליסטים מביטים קדימה בדאגה

השור של וול סטריט. ShutterStock
וול סטריט במזל שור. משכה את ביצועי הקרנות כלפי מעלה. חודש יוצא דופן או תחילתו של שינוי?/ShutterStock

האינפלציה בארה"ב מתקררת ואחרי שנה של נפילה חדה וכואבת, וול סטריט מובילה את קרנות ההשתלמות הישראליות לפתוח את החודש הראשון של שנת 2023 בתשואות חיוביות, שעמדו על ממוצע של 2.18%.

המדדים המובילים בארה"ב, מדדי הנאסד"ק וה-S&P עלו ב-10.62% ו-6.17% בהתאמה, וגם המדדים באירופה הגיבו בעליות חדות, לאור הצהרות הבנקים המרכזיים ביבשת על התקרבות לסיום מגמת העלאת הריבית, מה שהוביל ואת מדד ה-DAX הגרמני, לדוגמא, לעלייה של 8.65%/.

דווקא הבורסה המקומית, שהייתה בעבר הצד החזק בתיק ההשקעות ואף עצרה את עומק התשואות השליליות בו, הייתה המשקולת שמנעה ממנו לטפס גבוה יותר. כך מדדי ת"א 35, ת"א 90 ות"א 125, לדוגמא, עלו ב-0.85%, 1.21% ו-1.97% בלבד, ובהתאמה. זאת בצל אווירת נכאים, בין אם מוצדקת או לא, סביב השינויים הצפויים במערכת המשפט.

למרות מי שמייחס את ביצועיה החלשים של הבורסה המקומית בעיקר למחלוקת הפוליטית, הרי שקושי הבורסה המקומית להצטרף לחגיגת העליות נובע כתוצאה ממספר גורמים אחרים, וביניהם גובה הריבית המכבידה על חברות הנדל"ן המקומיות, לצד השפעתה על פיטורים רחבים בקרב חברות ההייטק, המתקשות להמשיך ולגייס כספים.

קרנות השתלמות פברואר 2023. ללא, מערכת וואלה!
ביצועי קרנות ההשתלמות שלנו. האם העליות יימשכו?/מערכת וואלה!, ללא

בצל המלחמה באוקראינה

ולמרות כל זאת, קרנות ההשתלמות הישראליות צלחו את החודש בגאון, בין אם מהתמתנות האינפלציה בארה"ב, ובין אם כחלק מאנומליית "אפקט ינואר", שנמצא מחקרית כנטייה של מדדי המניות (בעיקר המניות הקטנות) בתחילת השנה להניב תשואת יתר לעומת שאר חודשי השנה.

מוביל הטבלה לחודש ינואר הוא בית ההשקעות ילין לפידות, עם תשואה של 2.59%, הגבוהה ב-0.41% מהממוצע שהושג על ידי כלל עשר קרנות ההשתלמות שנבחנו, ו-0.78% יותר מהתשואה של חותמת הטבלה מלמטה - קרן ההשתלמות של חברת הביטוח כלל, שהשיגה תשואה של 1.81% לאותה תקופה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עומר דגני. עודד קרני,
עומר דגני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בבית ההשקעות ילין לפידות/עודד קרני

עומר דגני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בבית ההשקעות ילין לפידות: "היתרון של ילין לפידות בחודש ינואר נבע מהאלוקציה (ההחלטה איך לפזר את הכסף בין סוגים שונים של נכסי השקעה) בתיק, עם חשיפה של כ-70% מהמרכיב המנייתי להשקעות בחו"ל, ובעיקר למדדי המניות המרכזיים בארה"ב.

לצד זאת ביצענו בחירות פרטניות של מניות ואגרות חוב ששירתו אותנו במהלך החודש הראשון של השנה, ולא פחות מכך, אנו מוצאים כי היתרון של ילין לפידות נובע מכך שתיק ההשקעות שלנו מורכב, רובו ככולו, מנכסים סחירים ונזילים, כאשר החלק הלא סחיר בתיק קטן באופן יחסי לתעשייה, ומשוערך למחירים המשקפים את התקופה הנוכחית.

זאת לעומת חלק אחר מהשחקנים בתעשייה, המחזיקים בנכסים לא סחירים (כדוגמת מניות בחברות הזנק פרטיות, או כספים בקרנות השקעה ונדל"ן), ששיערוכם עדיין לא מבטא את מחירי התקופה הנוכחית, וזה עשוי להוות להם כמשקולת על הביצועים בשנה הנוכחית.

אנו מעריכים שזה יהיה אחד מסיפורי ההשקעה שיגדירו את 2023.

בהסתכלות קדימה, יש לזכור כי השנה הקרובה עדיין תלויה בעיקר בהתפתחויות האינפלציה בארה"ב בפרט, ובעולם בכלל, וכי לצידה המצב הגיאופוליטי באירופה, בדגש על מלחמת רוסיה אוקראינה, והאתגרים השונים בישראל, עשויים להשפיע על השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully