וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום האישה והנערה - GALILADIES, אירוע "פורצות דרך מדע" בקרית שמונה

16.2.2023 / 9:19

שמרית קניג, שותפה בקרן JVP: "נערות היום צריכות לדעת שכל האפשרויות פתוחות בפניהן. שהן יכולות לפרוץ כל דרך. מציאות שבה ממשלה ממנה 22 מנכ"לים למשרדי ממשלה, ואין אישה אחת - לא יכולה לעמוד. קידום נשים זה לא דבר פוליטי. כמה השגנו בעשור האחרון. אסור ללכת אחורה"

גליליידיס. ליאוניד נוביקוב,
אירוע גליליידיס/ליאוניד נוביקוב

ביום שני נערך בקריית שמונה אירוע "פורצות דרך מדע" - אותו יזמו GALILADIES קהילת הנשים של הגליל והגולן בהובלת מרגלית סטארטאפ סיטי גליל ובשיתוף JNF-USA, קבוצת לוצאטו, בנק הפועלים, קרן יק"א, מיגל, יקב הרי גליל, QUEEN B והמועצה האזורית הגליל העליון ועיריית קריית שמונה. הקהילה חצתה באותו יום את רף ה-1,000 נשים בקהילה. האירוע נועד לתת במה לנערות מקומיות פורצות דרך ומעוררות השראה, בליווי נשים מובילות ומשפיעניות מהגליל. GALILADIES היא קהילת נשים יזמיות ראשונה מסוגה בגליל המזרחי אשר הוקמה לפני כחצי שנה מתוך רצון לייצר הזדמנויות עבור נשים יזמיות, בתחום העסקי, החברתי הציבורי והטכנולוגי, המבקשות לקבל כלים לפיתוח אישי, עסקי, יזמות וקריירה.

האירוע עמד בסימן "1000" - אלף נשים מרחבי הגליל והגולן שהצטרפו עד כה לקהילת גליליידיס, אשר הושקה ביוני 2022 - וכיום חברות בה נשים יהודיות, ערביות, דרוזיות, חילוניות ודתיות, חברות קיבוצים, מושבים, ומהעיר קריית שמונה, סטארטפיסטיות, חוקרות, מדעניות, אמניות, נשות רוח, נשות חינוך, מובילות פיתוח עסקי, יזמיות חברתיות ורבות נוספות. כל אחת מהזוית האישית שלה, שיתפה לגבי המסלול שחוותה בדרך להצלחה, האתגרים, הכישלנות ואיך לחזק ולהעצים את עצמך ואת הסביבה והקהילה.

הקהילה יצרה נטוורק בין נשים מובילות ומשפיעניות ברמה המקומית, הארצית והבינלאומית, לבין יזמיות מקומיות - נשים ונערות, במטרה לייצר פיתוח עסקי עבור נשים בעלות עסקים ומיזמים מקומיים וחיבורן ללקוחות ועסקאות מרחבי ישראל.

"למדע צריך תכלית בחיים האמיתיים"

את האירוע פתחה שמרית קניג, שותפה בקרן JVP שאמרה: "קידום נשים זה חלק מה-DNA של JVP 50% מהשותפים בקרן הן נשים, מעל ל 70% מהעובדים בארגון שלנו הן נשים, וכ- 40% מהעובדות בתפקיד C Level - תפקידי מפתח בארגון ובחברות הפורטפוליו שלנו - הן נשים. השולחן שלנו שבו מתקבלות החלטות ונעשות העסקאות - זה שולחן שבו קולן של הנשים נשמע היטב, ועבורנו זה היה טבעי מאוד להקים את גליליידיס במקום הזה. אנחנו חייבות לומר - קידום נשים זה לא דבר פוליטי, לא ייתכן שממשלה ממנה למעלה מ-22 משרדי ממשלה ואין מקום לאישה אחת בתפקיד מנכ"ל. נערות כיום מסתכלות עלינו. הן רוצות לדעת שכל אפשרות פתוחה עבורן. ואנחנו צריכות להיות הדוגמא והמודל לכך".

לאחר מכן, אירחה הקהילה פאנל שהתמקד בחשיפה של סטארטפים בתחום הבריאות והפודטק שמובלים ע"י נשים פורצות דרך. בפאנל השתתפו טלי נחושתן, מנכ"לית INNOVOPRO, ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"לית קבוצת לוצאטו ועורכת פטנטים, ד"ר דנה ירדן , מייסדת שותפה ומנהלת פיתוח עסקי ורגולציה - BioBetter, ד"ר דורית אבני, חוקרת, מיגל, וד"ר מגי מועלם, אשת חינוך, יזמית בתחום הוראת המדעים ומרצה בחוג לביולוגיה במכללה האקדמית ערבית בחיפה.

ד"ר אסתר לוצאטו, מייסדת ומנכ"לית קבוצת לוצאטו ועורכת פטנטים אמרה: "אנחנו חיים בעולם דינאמי. הצעירים והצעירות חווים עולם אחר כי הרבה חסמים הוסרו, והעולם החדש מאפשר לנשים צעירות להשתלב בעמדות מפתח. צריך לבנות אמון כדי נשים יראו עצמן מסוגלות ושהשמים הם הגבול בכל המישורים".

"ביובטר היא גולת הכותרת של כל מה שעשיתי ", אמרה ד"ר דנה ירדן , יזמת שותפה ומנהלת פיתוח עסקי ורגולציה ב BIOBETTER, "החברה שלנו מחברת הרבה דיסציפלינות יחד. אנחנו מייצרים את החלבונים הדרושים לבשר מתורבת וזה מבחינתי הדבר הכי משמעותי שהייתה לי הזכות להשתתף ולהפיק ממנו תועלת".

טלי נחושתן, מנכ"לית INNOVOPRO, , הדגישה: "המדע, צריך שתהיה לו תכלית בחיים האמיתיים שלנו, הוא צריך לקדם אותנו למקום שלא היינו בו קודם. וכדי לעשות את פריצת הדרך בעולם, זה צריך להיעשות בדיאלוג משותף בין אנשי הפיתוח הטכנולוגי לצוות הפיתוח העסקי, השיווק והמכירות".

ד"ר דורית אבני, חוקרת, וראש המעבדה לחקר מחלות דלקתיות במיגל: "תקרת הזכוכית נועדה כדי לשבור אותה. מהמקום של המעבדה שלי, אני מובילה ללא פחד קונזרסיום של 21 חברות אירופאית , עושה חיבורים, מקבלת אסמכתא של 7 מליון יורו לארבע שנים כדי לקחת אצה ולעשות ממנה תרופה".

אירוע גליליידיס. לאוניד נוביקוב,
העצמה נשית נראית כך/לאוניד נוביקוב

הפאנל השני של הערב אירח נערות יזמיות מהגליל: , בהן תמנע גפני, מקיבוץ גדות, שקד הייינבך מקיבוץ שמיר ויוליה קזריאן מקריית שמונה. "אני מאמינה בכח של נשים וביכולתן לעשות כל מה שהן רוצות לעשות", אמרה תמנע גפני, שלוקחת חלק בתוכנית QueenB והוסיפה שהחלום שלה הוא לעבוד בהיי טק. היא בעצמה מפתחת אפליקציה שעוזרת לבני נוער להתמודד עם חרדת מבחנים. שקד היינבך, מקיבוץ שמיר סיפרה על השאיפה שלה לעסוק בחקר הסרטן ולמצוא את התרופה שתציל מיליוני אנשים בכל העולם". ואילו יוליה קזריאן, בת 17, מקריית שמונה הלומדת בתיכון אורט דנציגר גילתה שאחת השאיפות שלה היא להתפתח בתחום הרפואי בעקבות מחקר בו היא השתתפה במגמת ביוטכנולוגיה בבית הספר בהובלת המורה מעוררת ההשראה שלה, ד"ר מגי מועלם.

מתת יונה, מובילת תכנית QUEEN B בגליל, הציגה נתונים על אחוז הנערות המועט המגיע למגמת מדעי המחשב. לדבריה, "כיום נשים עדיין נתקלות בחסמים בכניסה לעולמות ההייטק. רק 33.4% נשים עובדות במקצועות אלה. פחות מ30% מהנשים פונות ללמוד מדעי המחשב. כדי להביא לעלייה במספר הנשים בעולמות התכנות אנחנו מלמדות נערות בכית ח' וט' עוד לפני בחירת המגמה כי זהו גם העולם שלהן! הנערות לומדות תכנות, מתנסות בפיתוח אפליקציות בהאקתון. ובעוד בארץ רק 35.5% לומדות במגמת מדעי המחשב, מעל 70% מהחניכות של QueenB מגיעות למגמה, מה שיסייע לנערות לקבל ידע וכלים שיאפשרו להם להשתלב במקצועות ההיי טק".

"גליליידיס" היא חלק מהפעילות של מרגלית סטארטפ סיטי גליל, מרכז הפודטק הבינלאמי אשר הושק לפני כשנה וחצי על ידי ד"ר אראל מרגלית בקרית שמונה. השקת המרכז הינה חלק מבניית האקוסיסטם בגליל בתחום הפודטק והאגטק, הכולל חיבור לאקדמיות של הגליל, מכללת תל חי ומכון מיגל, תכנית הסטארטאפים סטודיו גליל, חברות רב לאומיות , ונוכחות מאוד משמעותית של שחקנים בתחום הפוטדק בגליל. לצד הפעילות והחיבור לטכנולוגיות וסטארטפים הוקמו במרכז קהילות בהן: קהילת עסקים קטנים, קהילת סטודנטים, קהילת START ART - המתמקדת בחיבור שבין אמנות לפודטק, וקהילת הנשים - גליליידיס.

לצפייה באירוע לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully